Kamera:
Ed MooreHudba:
Anne NikitinHrají:
Idris Elba, Neil Maskell, Max Beesley, Kaisa Hammarlund, Zora Bishop, Kate Phillips, Jeremy Ang Jones, Aimée Kelly, Harry Michell, Holly Aird, Justin Salinger (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(8)
Obsahy(1)
Když je během sedmihodinového letu KA29 z Dubaje do Londýna uneseno letadlo, úspěšný korporátní vyjednavač Sam Nelson se pokouší pomocí svých profesionálních dovedností zachránit všechny na palubě. Stane se jeho vysoce riskantní strategie jeho zkázou? (Apple TV+)
Videa (1)
Recenze (86)
Službu Apple TV+ jsem si loni v létě zapomněl po zadarmo období zrušit a aby nepřišly ušlé peníze vniveč, zkouknul jsem tam alespoň nezáživných Pět dní v nemocnici Memorial. Přitom zrovna tou dobou tam dobíhala premiéra neprávem málo promovaného thrilleru s mou velmi oblíbenou tématikou - terorismem. Hijack je totiž na poli 7 epizod neutichající přehlídka toho, jak se buduje nejen napětí, ale i fakt funkční cliffhangery a jak se dá pracovat i s minimem prostoru tak, aby divák nedokázal odtrhnout oči od obrazovky. Mouchy se tu najdou, není jich poskrovnu, ale odpouštím s velkým klidem na duši, protože takhle rychle jsem nějakou minisérii zase nějaký čas nesjel. [viděno na Apple TV+] ()
Tak vzhledem k námětu jsem se na to tak nějak musel automaticky podívat, ale i přes některý nadšený komentáře v tom žádnej zázrak nevidím. První díl vyloženě na rozjezd druhej to zajímavě nastartoval, ale pak už se s každým dalším na sebe vrší další zvraty a nové zápletky plus jak už někdo napsal tak je tu vždy nějaký zázračný únik z bezvýchodné situace na poslední chvíli. Únosci jsou totální idioti a od začátku jim nic nejde podle plánu. Navíc některý věci jsou fakt zarážející. Únos letadla se slepými náboji to jako vážně?! Aspoň, že Elba to uhrál a nemám problém mu věřit toho macho borce co si ví v každý situaci rady. Tak za něj ta třetí hvězda.50% ()
Ovocná TV zase jednou vydala tabulkovou frašku, díky které se cítím provinile, že také nežiju v etnicky smíšeném partnerství (protože v každém seriálu je to standard). Stevardi hrají všemi barvami, pohlavími (a určitě minimálně jeden neví jaké má), v kopitu sedí pilot a pilotka… pohled do letadla hraje všemi barvami tak morbidně, že na to určitě měli zasedací pořádek, aby to vypadalo “rovnoměrně”. To co mi také hlava nebrala, je co budou řešit (nějaké) 5,5 hodiny. A přitom už od první epizody “něco smrdí”. Drobnosti nedávají smysl (výstřel v letadle bez následků?). Vůbec se neřeší příčina únosu. Zhruba v polovině přijde vycpávková natahovaná nuda (božínku - papírek… šišinku - řekni sýr… proč?). Pak se provalí ta trapárna s municí a další “drama” (kdy supervyjednavač měl najednou asi výduť). Pak najednou má výduť policajt co hlídá bábu, prostě každé pozitivum dostane facan jako kráva. Každá epizoda má něco (a kéž by jen jednou). A poslední epizoda mě vyloženě rozčilovala. Tam těch idiocií bylo víc než v celém seriálu dohromady. ()
Ano, je to přesně to, co si pod názvem dovedete představit. Sedmidílný seriál o únosu letadla. Natahované ad absurdum do nekonečna a s Idrisem Elbou, který se herecky kloudně projeví až ke konci seriálu. Celkově je konec seriálu důvod, proč jsem ho dal celej. Začátek totiž nastíní situaci, aby si divák dokázal zhruba vysvětlit, co se na scéně děje. Prostředek je těžký vyplňovák a poslední dva díly jsou napěchované napětím až k prasknutí. Kdyby celej seriál byl jako poslední dva díly, tak budu spokojen. Takhle je to průměr. ()
DŽÍZSFOKINKRÁJST. Je to historicky poprvé, co nějaký let proletěl z Dubaje až nad UK naladěn celou dobu na frekvenci letištní řídící věže Dubai, přičemž všecka další střediska řlp po cestě s ním na téže frekvenci spokojeně komunikovala. Takovéto blbosti máme rádi v bondovkách, sérii M:I či filmech od Emmericha. Ale tenhle sranec se tváří jako vrcholné drama. Cílovým publikem jsou zjevně lidi, kteří znají letadlo jen z vyprávění – a podle vyslintaných reakcí jich tady na ČSFD je spousta. Tu hvězdičku si to zaslouží jenom za těch pár realisticky působících věcí, jako je interiér letadla, nebo například interiér letadla a v neposlední řadě interiér letadla. Zbytek jsou Hadi v letadle bez hadů v letadle. Že řízení letového provozu je zde zobrazeno naprosto famtasmagoricky, to laik asi moc nepozná – dokonce i Pushing Tin je proti tomuto úplný dokument. Ale že v letadle je solidní randál od obtékajícího vzduchu a v zadní části kabiny od motorů, to laik ví. Tady je neustálé ticho. Celá ta zápletka, která mohla mít potenciál, je naprosto zbytečná, je-li vyprávěna jako historie světa v sovětské učebnici dějepisu. Naštěstí si lze tuhletu pachuť tlačenky namazané majolkou a servírované s palačinkami spravit filmy, jako je 7500 nebo United 93. ()
Galerie (53)
Photo © Apple TV+
Zajímavosti (6)
- Palubní připojení Wi-Fi není ve skutečnosti ovládáno přepínačem nad hlavami pilotů v kokpitu, nýbrž lze ovládat palubním personálem na dotykovém počítači u předních nástupních dveří letadla CIDS (Cabin Intercommunication Data System). (machonza)
- Pre seriál postavili celý Airbus A330 v mierke 1:1, vrátane funkčného kokpitu. (Arsenal83)
- Při únosu komerčního letadla mají piloti možnost vyslat do éteru kód 7500 značící únos letadla, aniž by museli cokoliv slovy hlásit řízení letového provozu. Kapitán ani první důstojnice takto však zcela nepochopitelně neučinili. (machonza)
Reklama