Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chtějí ovládnout svět! John Nada (Roddy Piper) objeví, že mimozemské bytosti tajně ovládly svět a chtějí lidstvo zotročit. Malý tým rebelů se vydává s nimi bojovat a Nada se rozhodne přidat se k nim. V nerovné bitvě mají jen malou šanci na úspěch, ale na jejím výsledku závisí osud celého lidstva! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (298)

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Tak na tohodle Carpentera mi prosím nesahejte! Taky jsem ho viděl jako děcko, hodně se mi líbil. Až nyní jsem na něj poměrně náhodou znova narazil (tehdá jsem vůbec nevěděl, kdo to režíroval a ani jsem si nepamatoval název) v rámci doplňování si znalostí Carpenterových filmů. Ano, je to béčko (to je spousta "Carpiho" filmů, ale dost zábavné (zjevně úmyslně) a s evidentním satirickým zaměřením. A herci nejsou špatní (oddy Piper je slavný wrestler, proto ta zbytečně dlouhá, ale dobře natočená bitka). Posledních 20 minut překračuje míru dobrého vkusu, ale úplný závěr zase stojí za to. Není to Carpenter o atmosféře, spíš se pořádně pobavit. 70% + trocha nostalgie. A mě se líbí určitě víc než přehodnocený Útěk v New Yorku, který jsem viděl před cca týdnem. Absolutně dokonalá hláška : "Přišel jsem si sem zažvejakt a nakopat vám prdel. A došla mi žvejkačka." ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Zdegenerování současnou popkulturou, která nám ukazuje příběhy o tom, jak skromný sedlák k velké pravdě přišel a porazil ji pak fikaně jejími vlastními prostředky, můžeme mít pocit, že They Live jsou vlastně typická oběť osmdesátkového primitivismu, kde se pravdy domůžeš ideálně pěstí, loktem či rovnou brokovnicí. Přitom Carpenter zde alespoň nemaskuje nijak, že se k řešení problému zkrátka dostal nasvalený nádeník, který večer nečte Nietzscheho, nýbrž Hustlera a Guns & Ammo. Prostředky, kterými se pak domáhá satisfakce tomu jednoduše odpovídají. A navíc Carpošovi v osmdesátkách ty mačo střílečky a mlátičky strašně šly, takže se na to dívá jedna radost. ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Orwellovský svet v sci-fi spracovaní, ktoré má prvky amatérstva. Ťažko hodnotiť v tomto ohľade, nakoľko neviem, či je silnejšia myšlienka alebo ju pohlcuje to spracovanie. Kto vie, či Carpenter vôbec chcel ísť týmto smerom, či chcel poukázať na prichádzajúci orwellovský systém a bol by som zvedavý, čo by povedal na dnešnú dobu aj v súvislosti s týmto filmom. Pretože veľdielo 1984 dostáva v 21. storočí priestor, no už nielen v knihe. Len to neriadia mimozemšťania. ()

Legas 

všechny recenze uživatele

Film lze rozdělit do tří částí: nejasného úvodu, kde, pokud nevíte nic o ději, budete trochu v šoku, co je to vlastně za film; jestli sledujete sociální drama s dělňasem wrestlerem v hlavní roli, nebo agitku, že být poctivý, pracovitý a hodně svalnatý se přeci nakonec musí vyplatit (v Americe), naprosto geniální prostřední části filmu, kdy hlavní hrdina sundá růžové brýle / nasadí si černé sluneční a spatří tak pravou tvář našeho světa (dokonce si myslím, že Česká republika se do fáze, kterou zobrazuje film, dostala až po roce 2000) a akční třetí třetiny se spostou naprosto neuvěřitelných hlášek a překvapení ve smyslu WTF (vyhození oknem, rvačka...). Největší zradou filmu je, že vypadá jako režisérova prvotina, ale byl natočen až hodně let po jeho Mlze a Věci. Vypadá lacině, amatérsky, ale v tom je na druhou jeho kouzlo. ()

Korbitch 

všechny recenze uživatele

Tak z tohoto jsem měl jeden čas menší psychózu. Bylo mi totiž tak 12 let, když jsem to viděl.A dnes 22.5.09 jsem si to připoměl znovu. Nahláškováno až po střechu,sypmatický hrdina,skvěle sekundující černoch a naprosto výborná bitka v postranní uličce. Nehledě na to,že je v tom odkaz na naši nenažranost a zkurvený charaktery,jimiž se tak rádi a místy nevědomky prezentujeme. ()

Galerie (58)

Zajímavosti (22)

  • Carpenter se při psaní scénáře také ispiroval dílem H.P. Lovecrafta. Ve svém rozhovoru pro Starlog Carpenter mluvil o tom, že Lovecraft psal o „skrytém světě“ nebo „světě pod ním“, přičemž poznamenal, že svět pod ním měl velký vliv na They Live. Carpenter také použil jméno Armitage, převzaté z Lovecraftova „The Dunwich Horror“ z roku 1928, jak pro postavu Keitha Davida, tak pro sebe ve scenáristických titulcích jako Frank Armitage. (Eldrick)
  • Na začátku bitky Nada (Roddy Piper) a Franka (Keith David) sundá Frank batoh a odhodí ho na zem do středu ulice k papírové krabici. V následujících scénách ovšem batoh zmizí a naopak krabice, která byla původně ve středu ulice, se vrátí zpátky ke kontejneru. (masekjc)

Reklama

Reklama