Režie:
Charlie ChaplinScénář:
Charlie ChaplinKamera:
Roland TotherohHudba:
Charlie ChaplinHrají:
Charlie Chaplin, Edna Purviance, Syd Chaplin, Henry Bergman, Charles Reisner, Albert Austin, Minnie Chaplin, Bud Jamison, Tom Wilson, Fay Holderness (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Ve filmu Psí život z roku 1918 se obvyklá postava Charlieho Chaplina – tulák – jen těžce protlouká životem. Spí na ulici, nemá co jíst a potkávají ho jen samé nepříjemnosti. Jednoho dne zachrání opuštěného psíka Scrapse, kterého se ujme a který se stane jeho nejvěrnějším přítelem. Oba se vydají do salónu Zelená Lucerna, kde tulák potká nesmělou zpěvačku, do které se zamiluje. Je ale vzápětí vyhozen, neboť nemá peníze. Tam, kde obvykle tulák spává, poté Scraps ze země vyhrabe peněženku, kterou zde schovali zloději. A tak se tulák chopí příležitosti a vydává se opět do salónu… (Česká televize)
(více)Recenze (30)
Za pár rokov sa Chaplin skutočne vypracoval, čo vidno na perfektnom načasovaní scén a pohybov pri akcii. Dokonca si trúfol aj na akciu so svorkou psov, čo nie je vôbec jednoduché ani dnes pri celkom inom stave techniky. Niekedy som si myslel, že s originálnym nápadom dať si živého psa do nohavíc prišiel Bud Bindi, ale ono to bolo o nejaké necelé storočie skôr. Groteska je plná výborných scén, ktoré sú aj dotiahnuté po všetkých stránkach, takže silné štyri hviezdy. ()
Chaplinova groteska Psí život má některé roztomilé nápady (nenápadné pojídání dobrůtek u krámu, pejsek schovaný v kalhotách, ocas hrající na buben). Taky chápu, že během 1.světové války mohla mít i nějaký sociální rozměr. Na oplátku třeba zdejší grotestní policejní a zločinecké honičky a naháněcky už jsou fakt trochu mimo a i ve ve srovnání s následujícími viděnými Chaplinovými pozdějšími delšími filmy Kid a Cirkus, nevidím důvod pro nadprůměrné hodnocení....Ale stihlo to skončit včas jako ještě celkem milá jednohudba s pár světlými místy a tradičně vynikajcím Charlieho mimickým a pohybovým výkonem. ()
Na Chaplinových groteskách mě baví, že každá má minimálně jednu nezapomenutelnou a originální scénu. Zde jsou takové dvě, tedy alespoň dle mého názoru, zároveň je film také mírně smutný, přeci jen prostředí v jakém se denodenně tulák pohybuje je deprimující. Klasický Chaplin, ale myslím, že jiné grotesky jsou vydařenější, přeci jen mají výraznější stavbu příběhu, než je tomu zde. ()
Rok 1918 a rok 2022? To je až k neuvěření jak dokázal Charlie Chaplin natočit tak nadčasový film! Miluji tyhle dva tuláky, kteří se jen tak nevzdávají svých snů a nadějí. Chaplinův výrok "Život je pes, ale žít je psina" se datuje právě z doby přípravy této skvělé němé grotesky. (Mojí absolutní TOPkou ovšem stále zůstává Kid, první celovečerní film Ch.Ch. ) ()
Po 103 rokoch som sa konečne dostal k napísaniu pár slov. Názov filmu nevypovedá iba o kvalite života tuláka Charlieho, ale aj o množstve psov, ktorí v snímku hrajú. Samotný film predstavuje lepší priemer Chaplinovej vtedajšej tvorby, pretože doň vnáša stále nové prvky. K jeho lepšej sledovateľnosti okrem dobrej hudby prispieva aj remastrovaná kópia, výrazne odlišná od tých doškriabaných a neumelo zlepených, ktoré som mal možnosť vidieť pred desiatkami rokov. ()
Galerie (38)
Photo © First National Exhibitors' Circuit
Zajímavosti (6)
- První film, který Chaplin natočil ve svém vlastním studiu a zároveň první Chaplinův film pro společnost Firts National. (everlong)
- Ve filmu hrála i Zasu Pitts, její scény byly však vystřiženy. (Kulmon)
- V scéne, v ktorej Chaplina naháňajú psy z ulice zaznieva rovnaký hudobný motív, ako v Shoulder Arms (1918). (ČSFD)
Reklama