Reklama

Reklama

Horizont události

  • Velká Británie Event Horizon (více)
Trailer

V roce 2015 byla na Měsíci založena první stálá kolonie. V roce 2032 začínala těžba nerostných surovin na Marsu. V roce 2040 se moderní kosmická loď Horizont události vydala k hranicím sluneční soustavy. Za planetou Neptun zmizela beze stopy. Šlo o nejhorší vesmírnou katastrofu v historii. Po sedmi letech však opět vyslala signál, z něhož se podařilo rozluštit několik znepokojivých slov. Na záchrannou misi se proto vydává průzkumná loď, vedená kapitánem Millerem. Na palubu je přibrán i konstruktér Horizontu události dr. Weir. Nikdo však posádku nemůže připravit na to, co ji čeká po příletu k dlouho pohřešované lodi. Film Horizont události natočil podle scénáře Philipa Eisnera britský režisér Paul W. S. Anderson, který se později proslavil především filmovou sérií Resident Evil. Hlavní role ve snímku, který získal řadu žánrových cen, ztvárnili uznávaní herci Laurence Fishburne a Sam Neill. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (867)

Faustka 

všechny recenze uživatele

Vrátil se z neprobádané temnoty, aby přivezl tu nejniternější formu zla.. Existuje východisko? Žádné!! -)) Laurence Fishburne, jako hrdinský kapitán, neopouštějící svoji posádku za žádných okolností a Sam Neill, tvůrce "Horizontu události", spjatý se "svou" lodí, poutem otcovským. ;) Sci-fi..mrazivé, jak vesmír sám... ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Burácející atmosféra Neptunu a kosmická loď vyvržená z hlubin samotného pekla mě nenechala celých 92 minut ani na chvilku v klidu. Anderson umí když chce (bezchybný závraťový začátek) a nebýt trošku přestřeleného závěru dával bych 5* a s úsměvem. Takhle jen vzpomínám na dokonalé budování atmosféry v prvních dvou třetinách, skvělé herecké výkony Laurence Fishburna a Sama Neilla, hodně solidní triky a nápad, který kdyby se správně rozvedl mohl naplno uspokojit mého temného společníka. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Ve vesmíru váš křik nikdo neuslyší. Když v roce 1979 s tímto sloganem přišel do kin kanonický Vetřelec, odstartoval svým úspěchem renesanci subžánru sci-fi hororu. Ten se těšil velké popularitě v Americe padesátých let, kdy snímky o zlotřilých mimozemšťanech žily z paranoie vůči východnímu bloku, případně odrážely hrůzu z jaderné katastrofy i rapidně se rozvíjející vědy. S ochladnutím ideologického běsnění a především pak tváří v tvář reálnému závodu o dobytí kosmu přišel žánr o svou hybnou sílu a jeho příspěvky se staly zábavnou výplní nočního vysílání televize. Vetřelec coby čistokrevný horor postavený na psychologických a mytologických archetypech připomenul, že neprobádané dálavy mezihvězdného prostoru mohou skrývat hrůzy, které ze Země, kde vědecký pokrok okrajoval sféry tajemna a iracionálna, závratně mizely. Nadcházející dekáda přinesla vedle přímého pokračování a desítek laciných kopírek směřujících na bující videotrh také další dnes ikonické příspěvky, které sci-fi horor ustanovily jako jednu ze stabilních žánrových kategorií, jež se má čile k světu dodnes, jak ukazuje letošní premiéra Život (Life, 2017). Devadesátková produkce Horizont události je sympatická tím, že nijak nezastírá svou brakovost, ale vedle šestákové přímočarosti vlastní VHS titulům se chlubí také působivými efekty a výpravou i strhujícím formálním rukopisem. Režisér Paul W.S. Anderson, který proslul svými hyperrealistickými videoherními filmy v čele se sérií Resident Evil, za pomoci efektních kamerových kompozic a rychlého střihu proměňuje omezené prostředky a několik málo studiových interiérů na pohlcující horskou dráhu vesmírnou archou hrůzy. Na rozdíl od hrůzy personifikované do roztodivných mimozemských tvorů, Horizont události kráčí ve šlépějích lovecraftovského absolutního zla dalece přesahujícího malého člověka, které spojuje s prvky groteskně fyzických hororů Cliva Barkera. [psáno pro LFŠ 2017] ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Skvělý sci-fi horor, na druhou polovinu devadesátých let navíc docela brutální podívaná. Ke konci sice atmosféra trochu polevuje, ale ne nějak zásadně, že by to narušilo celkový dojem z filmu. Námět (kosmická loď se vrací z bloudění vesmírem a něco s sebou nese) se mi zdá senzační a nějak výrazně lépe imho být ani zpracován nemohl. Jednoznačný vrchol tvorby Paula Andersona, i když učenci z oboru fyziky by asi nesouhlasili. Horror movie of the year ()

akisha 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejpovedenějších Andersonovejch filmů. Horizont události mě děsil už když jsem ho viděla jako malá (kolem 14ti) poprvý a ani teď nemám nejlepší pocit, když ho sleduju. Nevím, jestli o to vůbec usiloval, ale Andersonovi se podařilo vytvořit celkem obstojnou, depresivní psychologickou atmosféru. Možná že k tomu stačilo jen využívat osobní strachy posádky v kombinaci s vyloženě pochmurně vyhlížejícím interiérem lodi (jejíž design se víc než povedl, to je aspoň kosmická loď hrůzy!). Nechutnosti jsou tu podány tak, že mi z toho fakt nebylo valně. A k tomuhle mírně úchylnýmu dílu navíc zlákal herce jako Sam Neil ve svý asi nejodpornější roli za kariéru, Laurence Fishburnea, Jasona Isaacse, Joely Richardson nebo Seana Pertweeho. Nenašla jsem zatím v Andersonově hororový tvorbě lepší výrobek. ()

Galerie (65)

Zajímavosti (37)

  • Severoamerické tržby dosáhly 26,7 milionu amerických dolarů, celosvětové pak 42 milionů. (NIRO)
  • Scéna na začátku filmu, kdy dr. Weir (Sam Neill) otevře žaluzie, je doprovázena zvukovým efektem, který pochází z videohry "Doom". V ní je slyšet při otevření dveří. (Džejkop)

Reklama

Reklama