Režie:
Takaši ŠimizuScénář:
Takaši ŠimizuKamera:
Tokušó KikumuraHudba:
Širo SatóHrají:
Megumi Okina, Misaki Itó, Misa Uehara, Jui Ičikawa, Daisuke Honda, Jódži Tanaka, Kandži Cuda, Júja Ózeki, Takako Fudži, Hirojuki Jokó, Miho FudžimaObsahy(1)
Dobrovolná sociální asistentka Rika Nishina (Megumi Okina) je požádána, aby přišla zkontrolovat jednu starší paní do jednoho domu, ve kterém se kdysi stalo něco strašného. Rika se tak zkříží s místní tajemnou kletbou nenávisti a musí přijít na to, co je ta kletba zač. (HanzoBureshi)
Videa (1)
Recenze (208)
No neviem, čo si mám myslieť. Veľmi som sa na to tešil, podvedome som cítil reálne 4 hviezdičkové ambície, podobné filmy na túto tému mám fakt rád, ale som mierne sklamaný. Chýbala chronologická dejová postupnosť, lakačky nefungovali, postavy medzi sebou slabota, psychologické mystérium zabralo iba z časti. Na 2 to ale zas nebolo, keď si uvedomím, že aj Poltergeistu som dal 3. Aspoň, že ku koncu pribúdal stiesňujúci pocit (vyvolaný napríklad aj obludnými očami a líčeniu japonských duchov ako i paranoidné stavy) v miestnostiach vo veľkosti pár metrov štvorcových. ()
Čistokrvný duchársky horor v najlepšej japonskej tradícii, pri ktorom tuhne krv v žilách. Príbeh, v ktorom pravdu o záhadnej vražde, ktorá spustila kolobeh úmrtí a zmiznutí hľadá divák sám. Forma zdanlivo oddelených príbehov je výborná a Shimizu schválne ich nechronologickým usporiadaním vyvoláva chaos a necháva zmäteného diváka tápať, pričom záverečný twist je príslovečnou čerešničkou na torte. Ľahký nábeh na 5*. Film som videl po polnoci a nevedel som po ňom zaspať. 80% ()
Je to celkom dobrý horor z japonskej produkcie. Má dosť dobrý príbeh o mladej žene, ktorá prijme prácu opatrovateľky, ale zistí, že v dome, v ktorom sa stará o staršiu ženu sa ukrýva zlo. Spracovanie je celkom zaujímavé, dej je rozdelený na niekoľko pomerne odlišných kapitol, v ktorých je hlavnou postavou vždy niekto iný a spája ich prakticky len postava ducha a aj keď na túto verziu sa dobre pozerá, ale skôr by som uvítal klasický štýl, kde by sa mohla lepšie prejaviť gradácia deja. A tu dokonca práve v záverečnej časti, ktorá by mala byť najlepšia, zaujímavosť filmu upadne a úplný koniec je príliš rýchly. Atmosféra je na tom dobre, tento typ mám rád a sprevádza film celý čas, tak tu som spokojný, ale napätie tu nanešťastie vôbec nefunguje, jeho hodnota je nulová. Hororových scén je tu plno a sú aj celkom dobré. Ako som spomínal, napínavé nie sú, ale obsahovo a vizuálne sú dobre zvládnuté. Najviac sa mi páči scéna s kamerou alebo záverečná cesta schodmi. Herecké obsadenie nesklame, síce tu nikto výraznejšie nezaujme, za čo môže hlavne to, že kvôli kapitolám tu nemá nikto moc priestoru, ale všetci sú bez problémov. Réžia a technická stránka sú len priemerné, tu sa dalo určite ešte popracovať. Síce viaceré stránky filmu nie sú tak dobré, ako by mohli, ale aj tak mám z tohto filmu dobré pocity a medzi japonskými horormi sa nestratí. Objektívna kvalita filmu- 75%, film sa páči mne na 71%. ()
Mierne sklamanie. Od tejto ázijskej duchariny som čakal podstatne viac, vzhľadom na to, ako to každý ospevuje. Málo ľakavé, málo strašidelné, dejovo zbytočne komplikované a divákovi servírované v nudnej, nezáživnej forme. Pri niektorých scénkach sa síce podarilo navodiť príjemnú, strašidelnú atmosféru (lezenie po schodoch...), bolo ich však málo. Len silný priemer. 65/100 ()
Začátek filmu se sice nese v dosti nudném duchu, ale po dvaceti minutách se rozjede opravdu brilantní jízda, kterou jsem si užil až do konce. Snímek je rozdělený do několika samostatných částí, ve kterých máme šanci sledovat jednotlivé příběhy všech důležitých postav. Všechny však spojuje kletba domu, která nemá s nikým slitování a svou nenávistí si pohrává s osudy všech zúčastněných. Velikým přínosem k navození parádní atmosféry se stal hudební doprovod, který měl na svědomí Satou Shirou, jenž spolupracoval rovněž i na druhém díle (remaku Ju-on 2). Právě zvuky a doprovodná melodie jsou opravdovým lahodným bonbónkem tohoto snímku. Ledas kdo si u toho i ucvrnkne strachem. Samozřejmě nesmím opomenout ani na práci hlavního kameramana Kikumury Tokushoua, jenž dokázal vždy divákovi nabídnout přesně to co bylo v danou chvíli potřeba. Perfektní prostorové snímání i smysl pro jednotlivé detaily je k vidění téměř po celou dobu filmu. Co je však všeobecně považováno za nejlepší prvek filmu, když téměř vše je skoro dokonalé? Všeobecně jsou jimi označovány speciální efekty a děsivé scény při nichž se objevují Toshio a Kayako. Oba se dokáží objevit naprosto všude a jejich přítomnost a náhlý příchod na scénu nikdy předem neodhadnete. Tyto lekací scény jsou opravdovým luxusem a zbožím k nezaplacení. Tento film je zdárným příkladem toho, že ne vždy musí být remake horší než originál. Naopak patří mezi nejlepší asijské filmy, které jsem kdy viděl a vždycky po něm šáhnu rád znovu. Kdyby nebyla úvodní dvacetiminutovka tak nudná, tak bych mu dal rovnou stovku. Takhle půjdu o deset procent dolů, ale to neznamená že by si jí nezasloužil. 9/10 ()
Galerie (17)
Zajímavosti (19)
- V japonskej kultúre mať v domácnosti čiernu mačku, prináša šťastie, čo je v tomto filme veľkou iróniou, pretože vo filme sa objavujú práve čierne mačky. (Pat.Ko)
- V jedné scéně, kdy si detektiv Nakagawa (Hirokazu Inoue) prohlíží záznamy Toshia Saekiho (Yuya Ozeki) si lze všimnout Toshiova data narození a to 27. 7. 1987. (Keisuke)
Reklama