Reklama

Reklama

Samaritánka

  • Jižní Korea Samaria (více)
Trailer

Obsahy(1)

Dvě soulské středoškolačky získávají peníze na cestu do Evropy zvláštním způsobem: Jae-young se prostituuje a Yeo-jin jí pomáhá hledat zákazníky. Dívky na tom nevidí nic divného. Jednoho dne se však Jae-young smrtelně zraní. Kamarádka ji sama donese do nemocnice a posléze se rozhodne nabízet své tělo jejím klientům, avšak s překvapivým záměrem, jehož cílem je vykoupení. K dalšímu zlomu v komorním, do sebe uzavřeném příběhu dojde, když dívčin otec, povoláním detektiv, náhodou zjistí, co dělá jeho dcera po škole. Vyprávění je rozděleno do tří částí a má nesporné náboženské konotace. Ponechává však divákovi značný prostor k domýšlení. Kim Ki-duk jako by ustoupil od razance své předcházející kontroverzní tvorby, jež mnohdy šokovala nečekanými naturalistickými zvraty. I v Samaritánce se objevuje násilí, sex a smrt, avšak v poněkud jiné poloze než dříve. Opět jsme však konfrontováni s podivným odcizeným světem, v němž zaujme zvláštní nálada, podporovaná lyrickou hudbou a atmosférou korejského podzimu. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (166)

*Elfík* 

všechny recenze uživatele

Nebudu tady spoilerovat, protože ta scéna, která se mi nejvíce líbila, je na konci a vlastně vystihuje celou myšlenku filmu. Těm, co se chystají ke zhlédnutí a jsou zvyklí na americká či česká dramata, říkám ,,ne, to není normální drama. To je přemýšlivý, psychologický film, od kterého vás jen tak někdo neodtrhne.'' ()

Lima 

všechny recenze uživatele

Poměrně příjemné překvapení. Ze začátku zaujme, s jakou naivitou režisér rozvíjí svůj příběh, v emocionální rovině asijatské mentality, kterou nikdy úplně nepochopím. Od episody "Sonáta" pak Kim Ki-Duk přichází s poetickým vyprávěním, které ústí v to nejlepší možné zakončení. Po Ostrovu bych tak zajímavou záležitost nečekal. ()

Reklama

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to výborná poetická dráma od Kim Ki-Duka. Má dosť dobrý príbeh o stredoškoláčke, ktorá spolu so svojou priateľkou túžia odísť na výlet do Európy a na peniaze si šetria prostredníctvom prostitúcie, pričom ona len hľadá zákazníkov a moc ju to nebaví, ale jej priateľka už pracuje fyzicky a keďže v tom vidí niečo viac, práca ju skutočne uspokojuje. Lenže pri jednej neočakávanej policajnej razii jej priateľka vyskočí z okna a umrie a tak sa to kvôli pocitu viny rozhodne riešiť veľmi neobvyklým spôsobom. Začne spätne chodiť za jej klientmi, ponúkať svoje služby a takto postupne vracať zarobené peniaze, ale náhodou si to všimne jej otec, policajt a ten sa k tomu tiež nepostaví práve najobvyklejšie. So spracovaním som nadmieru spokojný, ešte tých pár úvodných minút na mňa až tak dobrý dojem neurobilo, nie preto, že by to pôsobilo zle, ale téma prostitúcie predsa len nie je niečo, čo by som bežne vyhľadával. Ale po smrti kamarátky, ktorá príde pomerne čoskoro si ma to už naplno získalo, celý ten nápad s vykúpením prostredníctvom spätného uspokojovania klientov pôsobí úplne originálne a zaujímavo a podaný je tu skvelo, o nič horšie nedopadla ani nasledujúca fáza z pohľadu otca, ktorý tento problém nerieši s dcérou, ale s klientmi a to často radikálnymi spôsobmi a tak sa je skutočne načo pozerať, pričom minimálne návšteva zákazníka u neho doma s rodinou je nezabudnuteľná. Takže prakticky celá prvá hodina je skutočne perfektná, keďže až na tých pár priemernejších úvodných minút tomu ani nemám čo vytknúť, len škoda, že tento skvelý dojem čiastočne narúša záverečná tretina, ktorá tiež nie je zlá, aj toto pôsobí zaujímavo a viacero nápadov je skvelých, ale celkovo mi to už nesadlo až tak dobre. Herecké obsadenie je úplne ideálne, hlavná hrdinka Kwak Ji-Min je bez problémov, ale viac si ma získal otec Lee Eol, či už celkovým podaním jeho postavy, ale aj charizmou a herectvom. A ani tých pár menších vedľajších postáv nie je zlých. Réžia a technická stránka sú na tom veľmi dobre, hlavne tá atmosféra a správne dávkovaná poetika si ma získali. Škoda, keby bol celý film ako prvá hodina, tak neváham s plným hodnotením, ale aj tak je Samaritánka veľmi zaujímavý a nezvyklý film a v rámci tvorby Kim Ki-Duka ju radím dosť vysoko. 83% ()

Crocuta 

všechny recenze uživatele

Po první půlhodině jsem se litoval, jakou že to mám smůlu a v životě jsem nepotkal dvojici podobně altruisticky založených dívek, jako jsou Jae-young a Yeo-jin, ale následná rozezlená reakce milujícího otce na počínání jeho dcery mne vystrašila natolik, že jsem myšlenky na asijské středoškolačky okamžitě pustil z hlavy a inspirován skvěle nasnímanými exteriéry (a podmanivou hudbou, která pohled na ně podbarvuje) jsem se začal těšit na procházky podzimní krajinou. ()

berg.12 

všechny recenze uživatele

Zprvu jemně nahozená citová freska s odstíny ledabylé poetiky, jejíž morálně-etický akcent mě v této podobě spíše minul. Až jsem si říkal, že by u toho režisér mohl tentokrát zůstat. No, zůstal opět svůj, takže film má i svou brutálnější tvář a tragičtější odstín. Doporučuji méně přemýšlet a více prožívat, což ostatně u Korei není žádná novinka. ()

Galerie (22)

Zajímavosti (1)

  • Podobne ako pri ostatných Kim Ki-Dukových filmoch, ani Samaritánka nezaznamenala veľký úspech doma, v Južnej Kórei. Musela najskôr získať niekoľko medzinárodných ocenení, aby sa stala vyhľadávaným festivalovým filmom. (Dr.Cilka)

Související novinky

Dvě smutné zprávy ze zahraničí

Dvě smutné zprávy ze zahraničí

11.12.2020

V noci na pátek v Lotyšsku nečekaně opustil filmový svět režisér a scenárista Kim Ki-duk. Podle dostupných informací populární a oceňovaný korejský tvůrce zemřel na komplikace spojené s nákazou… (více)

Reklama

Reklama