Režie:
Iain SoftleyScénář:
Rafael MoreuKamera:
Andrzej SekulaHrají:
Jonny Lee Miller, Angelina Jolie, Jesse Bradford, Matthew Lillard, Renoly Santiago, Fisher Stevens, Alberta Watson, Lorraine Bracco, Wendell Pierce (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Firemnímu nováčkovi, tzv. hackerovi - počítačovému pirátovi se při práci s počítačem v jedné významné korporaci povede něco téměř nemožného - nabourá se do databáze bedlivě střeženého podnikového superpočítače. Přitom náhodně objevuje výborně promyšlenou machinaci, která může vést až k vážnému ohrožení životního prostředí. FBI je mu v patách, ale jeho hlavním nepřítelem je duševně nemocný superprogramátor. Stvořen k zločinu nedává nic v sázku. Mladý pirát a jeho přátelé zahajují bitvu v počítačovém prostoru - za svoji záchranu a odvrácení světové katastrofy... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (82)
Vážný kandidát na prvneství v katergorii film, který za poslední čtvrt století zestárl nejvíce. Jedno mu musím ale přiznat, možná jde o první film, ve kterém se objevil náznak VR technologie, která není masově rozšířena ani dnes. Jinak je v něm ale vše naprosto špatně, banální a nezábavná zápletka většinově odehraná herci bez špetky talentu, kteří se z většiny snaží chovat děsně cool, leč působí naprosto nekoukatelně trapně. Opět jsem se utvrdil v tom, že známý britský kritik, Mark Kermode, jehož podcasty jsem začal před nedávnem poslouchat, a který mě na tento film nalákal, má v některých případech velmi prazvláštní vkus. 2/10 ()
Sice jsem jakože asi úplně nečekal, že v 90. letech vznikne alespoň trochu reálný film o hackerech, ale toto je teda moc. Podivná asi-jakože cool cyberpunková stylizace, extravagantní kostýmy a hlavně nepochopení základních principů, co hackování vlastně obnáší. Místo příkazové řádky běhají hackerům po obrazovce jakési datové dálnice, různé spořiče a jakési basic matematické vzorce (just why?). Hackeři bušej do klávesnice jak pominutí, dělaj u toho cringe grimasy, ale obrazovka na jejich činy nereaguje a to ani nějak zdánlivě. Scénář taky nestojí za nic a hlavně je to celé zoufalá nuda, protože to není ani akční, ani napínavé, ale především děsně slaboduché. 90's filmy se musí brát často s rezervou a o to víc, když se týkají nějakých tehdy moderních technologií, kterým nikdo pořádně nerozuměl a tehdejší boomeři-filmaři už vůbec ne, ale tohle je dnešním okem teda už naprosto nesledovatelný dobový relikt. ()
Je těžké najít holku, která by se mi nelíbila, ale Angelina je vskutku ohavná. Zcela zhovadilý děj ji bez problémů překoná. A to se ani neptám na to, kde malý děcka seženou vybavení za desetitisíce dolarů. Hvězdička ze soucitu a za grafické stvárnění 3D systému, i když bych chtěl vidět jk by na tom někdo skutečně pracoval. ()
Pokud to mam brat s nadsazkou-je to blbost. Pokud to mam brat realne, je to totalni blbost. Vse co se ve filmu ukazuje jako hack je nesmirne smesny. !Ti co nevideli, nectete dal! To co me dokazalo opravdu rozesmat je jen to, jak pikolik prinesl panu senatorovi kreditku{zlatou American Express] a v klidu mu ji rozstrihl. ()
Jak to říká Shadwell: Yeah Yeah Yeahs ! Mým zločinem je zvědavost. Žádné dobro a zlo není, je jen zábava a nuda. Jo, cítím se trochu jako Bůh - řekl satelit na orbitě. Ne, já se cítím jako Bůh - řekl internet. Ne, já se cítím jako Bůh - řekl Bůh. Ne, já se cítím jako Bůh - řeklo si Já, protože nebyl nikdo, kdo by vůbec byl. A Já také není - řeklo si Já a zapnulo si telku. Hackeři, piráti a anarchisti všech zemí, spojte se! Hranice jsou jen dočasné a relativní a kulturní a intelektuální informace patří všem a nikomu. Hraj s nejlepšími, umři jako poslední. ___ Duch 90´ jak na dlani a operating system shell jako Grid v Tronu. ()
Galerie (30)
Photo © 1995 United Artists
Zajímavosti (10)
- Superpočítač Gibson je zřejmě odkazem na "otce" kyberpunku Williama Gibsona. (Aelita)
- Angelina Jolie a Johny Lee Miller se vzali těsně před natáčením tohoto filmu, po čtyřech letech se rozvedli. (Pumiiix)
- Do hlavní role režisér zkoušel herečky, Hilary Swank, Heather Graham, Liv Tyler. Nakonec ale vybral Angelinu Jolie. (Pumiiix)
Reklama