Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (3 566)

plakát

Sestra II (2023) 

Hezky vypadající rutina s fajn atmosférou, kterou dotváří zejména prostředí. Když pominu na strach z přicházejících jump scarů, nebál jsem se ale ani na minutu, což je u hororu trochu problém. Ve druhé polovině se to překlopí skoro až v temné survival fantasy, kde je ústřední boss na jednu stranu totálně overpowered hovado, co probouzí všechno mrtvé v okolí, ale hlavní postavy mají naštěstí plot armor, takže je jen tak někdo lusknutím prstu rozsračkovat naštěstí nemůže. Blbé, ale v této fázi celkem zábavné.

plakát

Most Dangerous Game - New York (2023) (série) 

Quibi zdechlo dřív než se stihlo pořádně rozjet, ale přesto vyprodukovalo pár zajímavých "miniseriálů". Jedním z nich byla i "minisérie" Most Dangerous Game, kterou jsem považoval za uzavřenou. A najednou, z ničeho nic, po třech letech byla k mému příjemnému překvapení v tichosti pod jinou platformou vyprodukována a distribuována i dvojka. Opět fajn béčkový akčňák s vděčným námětem, ale zároveň nic světoborného nebo nedejbohům propracovaného. Hodně to táhne Christoph Waltz a jeho charisma.

plakát

Pilíře Země (2010) (seriál) 

Chytlavá záležitost s fajn dobovou atmosférou, slušnou výpravou, která ale financemi viditelně úplně nedosahuje na žánrové velikány. Ale to nevadí. Na historii si to zas až tak nehraje a jako pohádkově laděná fikce, kde se teda taky vraždí a šuká jen tak btw, to funguje dobře. Je to nadupané seriálovými hvězdami, je z toho cítit určitý epický rozmach, ale taky řekl bych poměrně výrazné škrty. Minimálně poslední dva díly občas působí častými časovými skoky jako z rychlíku a místy tím trpí gradace. A bavil mě i ten dějový rámec, který se točí okolo stavby katedrály v Kingsbridge, ale do toho se míchají osudy stavitelů, mnichů, obyčejných lidí, církve i králů. V typickém mixu zášti, nenávisti, války, zrady, ale i lásky a osudovosti. Nechybí ani sem tam i nějaké bitvy, ale ty mi nepřišly technicky moc povedené. Naštěstí na nich to zrovna nestojí a spíše jen doplňují děj.

plakát

Deadstream (2022) 

Horor, který je vtipný, ale zároveň umí slušně napnout. Parodie found footage žánru a přesto obstojná žánrovka, s otravným, ale mrtě nahláškovaným hlavním hrdinou. Divná kombinace, ale funguje to a není to tak dlouhé, aby to začalo jinak prakticky nulovou zápletkou nudit.

plakát

Na mol (2012) 

Mary Elizabeth Winstead tu vypadá sakra dobře a to i když je nacamraná. K mému překvapení to ale není předvídatelný opilecký cringe s pádem na dno, ale poměrně sympatické drama, kde chlast hlavním hrdinům mozek ještě nerozpustil a jsou schopni sebereflexe. Nenáročné takřka feel-good indiečko, kvůli čemuž na zadek diváka vyloženě neposadí, ale je příjemné, a to i navzdory poměrně těžkému tématu, o kterém pojednává.

plakát

Černý déšť (1989) 

Na jednu stranu neopakovatelná atmosféra přelomu 80. a 90. let v podobě ponuré krimi, které se dneska už netočí, se stylovým drsňáckým poldou a zajímavým zasazením do Japonska. Na stranu druhou tuctový scénář a ono zmiňované drsňáctví Douglasovy postavy, které vůči japonské kultuře vyznívá občas hrozně buransky.

plakát

Zlé sémě se vrací (2022) (TV film) 

Lepší než jednička. Pořád je to hodně light thriller, ale McKenna Grace je starší a uvěřitelněji hraje. Z otravného nevěrohodného fracka je tak mladá slečna, která si své mordy více užívá, čemuž se přizpůsobuje mírně edgy nálada. Jen ti dospělí jsou pořád stejně dementní a bez jakéhokoli přirozeného pudu sebezáchovy. Navzdory lepšímu více filmovému looku kvalita scénáře žádný velký krok kupředu neudělala.

plakát

The Bad Seed (2018) (TV film) 

Psychopatických spratků není nikdy dost, ale je potřeba alespoň špetka tvůrčí originality. The Bad Seed je čistě televizní produkce s naivním scénářem a nic moc hereckými výkony.

plakát

October Faction (2020) (seriál) 

Čekal jsem další variaci na saving people, hunting things, family business a dostal jsem... úplně něco jiného. Přijde mi, že poslední dobou tvůrci vlivem trochu jiného modelu produkce zapomínají, že pilotní díl by měl diváka na serial nalákat a ne ho hnedka z kraje unudit k smrti. To se úspěšně daří nejen naprosto příšernému prvnímu dílu, ale i několika následujícím epizodám, kde se namísto oblud řeší rodinné vztahy Karla Havlíčka a jeho nezajímavé rodiny. Postupně se to nakonec docela i zajímavě rozjede, ale stejně tomu něco zásadního chybí. Celý ten fikční svět působí v rámci žánru překvapivě svěže a neokoukaně, ale podáván je na hrozně nezáživné zápletce a tvůrci jako kdyby se báli ho nějak více do hloubky vykreslit. První díly nechávají diváka vyloženě plavat, druhá polovina něco málo osvětlí, ale většina věcí zůstane v podstatě zcela úplně nevysvětlena. Další podivností je vizuál všech těch špionážních hraček a techniky, co postavy v seriálu používají, který působí jak kdyby vypadl z naivního céčkového seriálu z přelomu milénia. To platí i pro doprovodné CGI efekty. Seriál je nicméně zrušen a první řada působí jako slabé intro k něčemu, co by možná i mělo z původního komiksu potenciál, ale tvůrci ho zatím nedokázali nijak přetavit. Což zamrzí o to víc, když Damian Kindler je člověk, který stál za mnoha epizodami skvělých seriálů jako je Stargate SG-1 nebo Sanctuary.

plakát

25 let neviny (2020) 

Říká se, že ty nejsilnější příběhy píše sám život a životní příběh Tomka Komendy mezi ně teda patří. Jestli realita odpovídá tomu, co bylo odvyprávěno ve filmu, tak to nebyl ani justiční omyl, ale kardinální fuck up, totální diletantství a... prostě zločin. Film syrovej a surovej, chladnej jak psí čumák, s jednoduchou, ale kvalitní režií a přesně trefenou dobovou atmosférou.