Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Doktorka Susan Wheeler (Genevieve Bujold) sa po smrti svojho najlepšieho priateľa v bostonskej nemocnici, kde vykonáva prax, rozhodne dopátrať, čo bolo príčinou jeho smrti. Zistí, že až príliš veľa hospitalizovaných mladých a zdravých ľudí upadá do kómy, z ktorej sa už nikdy nepreberú. Pri svojej snahe zistiť, prečo k tomu dochádza, naráža na nepochopenie svojich nadriadených i milenca, kolegu Marka Bellowsa (Michael Douglas), ktorý by nerád ohrozil svoju sľubnú kariéru

V poradí len druhá kniha s názvom Kóma a už bestseller od Robina Cooka bola predlohou pre tento film. (Yoss)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (100)

Aelita 

všechny recenze uživatele

Medicína posílena vědou se tváří jako nové náboženství slibující spásu a majestátné katedrály nemocnic jsou zaplněny miliony věřících. Každý pokrok i každé náboženství si ale žádá obětí. Obchod s lidskými orgány ve velkém umožnila teprve moderní medicínská, počítačová a spojovací technika a to je jen malá část ledovce, který se skrývá pod hladinou úspěchů, které společnosti prezentuje medicínsko farmaceutické lobby.___ Atmosféra napětí ve starších hollywoodských filmech byla řádově působivější než ve filmech éry CGI (computer-generated imagery). Většina dnešních tvůrců thrillerů a hororů ignoruje princip fungování lidské psychiky – lidé se totiž nejvíce bojí nikoliv toho, co již vidí, ale toho, co je jim zatím utajeno, o čem jen tuší. Dobře o tom věděl Hitchcock, který klamal a vodil diváka za nos až do konce filmu. Je jedno kolikrát zkušený divák viděl dnes již kanonizované postupy pomalého budování děsivé hrůzy prostřednictvím utajení informací a drásání nervů hudbou, stejně se pokaždé nachytá, protože napětí vzniká samovolně čistě jako fyziologická reakce, kterou spouští část mozku zděděná od plazů, jež v jakýkoliv okamžik očekává náhlý útok šelmy. Dnešní polopatické předvádění hromad střev a potoků slizu a krve po jisté době otrkání vyvolává již jen hysterický smích nebo znechucení. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Michael Crichton je výborný spisovateľ,ešte k tomu sľubný režisér,kde v tomto prípade so skvostným ansámblom s dvoma hlavnými hereckými predstaviteľmi,kde zodpovednosť preberá na seba žena v podaní herečky Geneviève Bujold,kde jej postava Dr.Wheeler prichádza na divné praktiky nemocničného personálu,ktorí operujú pacientov na sále 8,len háčik je v tom,že pacient sa po operácii už nepreberie,totiž praktizujú hnusný biznis za pomoci orgánov pacientov,ktoré predávajú do sveta za mastné prachy,táto„ živnosť” nedá doktorke spávať,jej najlepšej priateľke sa to práve stalo,a tak sa púšťa do pátrania,ktoré jej ohrozí život... Sľubná herečka Geneviève sa správa tak,ako sa mne to páči,t.j je pekná,sexy,šarmantná,odvážna,ale chybička krásy spočíva v tom,že je na všetko sama,milenec s tvárou Michaela Douglasa je klasický „salámista”,nie je jej po ruke,ale jeho úloha bude potrebná a zlomová,uvedomí si niečo,čo mu prechádzalo pomedzi prsty... Okrem výbornej Geneviève,ktorá sa vo filme vyskytuje najdlhšie a má plné ruky práce,tak aj Michael je potrebný,ale nemá tu toľko priestoru,tak dôsledná je Jerryho hudba,ktorá dáva vyniknúť atmosfére,kde mne sa najviac páči scéna v Jefferson inštitúcii,v ktorom to má nádych sci-fi,kde ľudí v kóme je kvantum visiacich na drôtoch,čo mi naskakovala husia koža alebo scény v špitáli,kde sa ju snaží zlikvidovať najatý zabijak... Pri záverečných titulkov som sa zamyslel nad filmom,ktorého výpovedná hodnota je vysoká... Vytkol by som možno strih,ktorý niekedy pôsobí rušivo,inak sa jedná o napínavý thriller typický pre 70 roky... ()

Reklama

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Vůbec nevadí, pokud hned v začátku pochopíte, oč běží. Naopak. Protože do poslední chvíle netušíte, jak příběh půvabné, leč tvrdohlavé Susan Wheeler SKONČÍ. P.S.: Pokaždé znovu a znovu mě fascinují zvídaví jedinci, kteří si žijí své vcelku všední, více či méně naplněné životy přesně do onoho přelomového okamžiku, kdy se v jejich blízkosti vyskytne něco podezřelého. I když nemají policejní výcvik ani žádnou jinou průpravu pro zvládání nebezpečných a fyzicky i psychicky náročných situací, pouštějí se obyčejně bez váhání a bez jakékoli podpory do pátrání na vlastní pěst, ačkoli jim přitom nejde o nic menšího než o život. Velice ráda bych je viděla v reálu, leč ve světě filmu právě nerozvážné počínání hrdinů-amatérů otevírá dveře té správně napínavé atmosféře, která vás postupně pohltí. ()

tron 

všechny recenze uživatele

O existencii Kómy som vedel desaťročia. Disponoval som základnými informáciami. Hrá v nej Michal Douglas a je podľa predlohy Michaela Crichtona. Možno som raz za čas v telke zahliadol pár minút a poznám ikonický, futuristický záber na visiacich pacientov. Kedysi som lekárske trilery od Crichtona, Robina Cooka, Kena McClurea alebo F.P. Wilsona čítal vo veľkom, ale potom ma to prestalo baviť, tak aj z toho dôvodu som nejako extra Kómu vidieť netúžil. Nakoniec som si ale v roku 2020 povedal: „idem na to“.  A aj som šiel. Zaskočilo ma, že som polovicu života žil v omyle. Predlohu nenapísal Crichton, ale jeho žánrový konkurent Cook. Paradoxne, film REŽÍROVAL Crichton. To ich celoživotnému žánrovému súboju dodáva zvláštnu, bizarnú príchuť. Trocha mi to pripadá ako keby sa dvaja muži celý život nenávideli a ten druhý sa prvému pomstil tak, že by mu zviedol manželku, tá by sa s ním rozviedla a vzala si jeho súpera. Ale možno mi to pripadá zle. Film, prirodzene, čiastočne zostarol. Ženy doktorky sú tu mužmi skôr tolerované, než rešpektované. Ak urobia niečo, čo sa mužom nepáči (pričom to nemusí byť chyba), tak si povzdychnú: „ach tie ženy“. Ale inak ide o vydarený, ukážkový lekársky triler. Odohráva sa v atraktívnom nemocničnom prostredí. Pitevne, márnice, operačné sály, prednáškové miestnosti, labyrinty chodieb, laboratóriá a kancelárie. Vyzdvihnúť musím aj mrazivú atmosféru, presný kasting (Douglas, šikovná Bujold v titulnej úlohe, Richard Widmark, Rip Torn, dokonca Tom Selleck a Ed Harris v maličkých, ale prepracovaných rolách) a scenár, ktorý je napínavý, tajomný, záhadný a zamotaný (aj keď od finále som možno čakal predsa len trošku viac, ale iba o štipku). ()

Kangax 

všechny recenze uživatele

Dobre scenáristicky vystavaný (knižná predloha bola cítiť)a kvalitný "sci-fi" thriller s kvalitnými hercami, a s dobrými nezabudnuteľnými scénami : napr.: útočník zasypaný hromadou zmrznutých mŕtvol v pitevni..brr. Páčil sa mi pomalší rozbeh, tie časté a niekedy dosť odborné rozhovory ma nenudili, skôr naopak dobre uviedli do deja a do lekárskej vedy. Navyše stále viselo vo vzduchu čosi hrozivé, a hlavná hrdinka bola na pokraji paranoje aj keď sa navonok nič dlho nedialo.. Práve toto na filmoch (špeciálne thrilleroch ) milujem. Doktorka Susan Wheeler (Genevieve Bujold) bola síce trochu suverénna, a ja moc takéto príliš zvedavé ženy nemusím ani v reálu, ale tu výnimočne som jej držal palce. Tlieskam tvorcom za viaceré odvážnejšie morbídne scény z mŕtvolami a za skvelú, skutočne obludne a zvláštne pôsobiacu obrovskú budovu. Finále je riadne napínavé a do poslednej chvíle som nevedel ako to skončí... A to u moderných thrilleroch nehrozí ani náhodou... ... ()

Galerie (112)

Zajímavosti (2)

  • Pri lekárskej vizite v Jefferson Institute jasne vidno, že všetky pacientky majú odhalené prsia. Keď o pár minút neskôr prechádzajú cez miestnosť strážnici, pacientky majú prsia zahalené. V nasledujúcej scéne, keď strážnici hľadajú Susan Wheeler (Geneviève Bujold), ich majú opäť odhalené. (Jayem)

Reklama

Reklama