Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Snímek Zloba – Královna černé magie vypráví dosud nezpracovaný příběh legendární zlé královny z klasického snímku společnosti Disney Šípková Růženka z roku 1959, a seznamuje diváky s její zradou, která nakonec způsobila, že se její kdysi čisté srdce proměnilo v kámen. Královna Zloba, hnaná touhou po pomstě a urputnou snahou udržet si trůn, uvrhne na novorozenou dcerku lidského krále, Auroru, krutou kletbu. Jak princezna roste, ocitá se přímo v samém středu narůstajícího konfliktu mezi lesním královstvím, které si zamilovala, a lidským královstvím, ze kterého pochází. Zloba si uvědomuje, že princezna může být klíčem k míru mezi oběma říšemi a je tak nucena k nemilosrdným činům, které oba světy navždy změní. (Falcon)

(více)

Videa (33)

Trailer 4

Recenze (1 132)

Kaka 

všechny recenze uživatele

Proklatě atypická 180 milionová věc, která je kratší a zkratkovitější, než by se na první pohled mohlo zdát. Je až prekvapivé jak od podlahy to vzal režisér Stromberg, který jde rovnou na věc, s ničím se moc nemaže a nechá ještě k tomu všemu Angelinu s parohy hláškovat a nezbedně se culit o sto šest. Bohužel dějová narace to tady odnesla dost, takže pokud se vám vůbec podaří chytnout se omšelého příbehu a vidět ho skrze tu smršť vizuálních efektů a kamerových náletů/průletů ala Avatar, tak uvidíte, že je to vlastně strašná rutina, která je vizuálně vycizelovaná - možná až přehnaně moc. Pořád je tam sem tam vidět digitál jak Brno a taky další magor, resp. Sharlto Copley. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Vidíte? Příběh není takový, jak vám vyprávěli.“ Jestli něco opravdu nepotřebuju, tak to, aby (mi) Disney prznil klasické pohádky. Ale pěkně popořádku. Od filmu jsem nečekal absolutně nic a přemýšlel nad tím, jak moc asi budu u sledování předělávky trpět. No, teď už vím, že dost. Uchopení Šípkové Růženky mi přišlo dost nešťastné, ale příběh sám o sobě zase tak špatný nebyl. Nicméně začátek mě moc nebral, vývoj hlavní ženské hrdinky mě nechával docela chladným (Zloba? To má být jméno pro malou, hodnou vílu?), stejně tak všechny ty kýčovité, animované rádoby roztomilosti (které tak nemám rád). Film mě začal pořádně zajímat až ve chvíli, kdy se začal rozvíjet Zlobin vztah k Auroře (další kiks se jménem). Musím uznat, že mě to postupné a nedobrovolné okouzlování nejdřív malou, poté větší dívkou dost bavilo. A to až do momentu, kdy se Aurora rozhodla odjet na zámek. Závěrečná bitva mě znovu uvrhla do apatie, která mi vydržela až do konce. A pokud jsem měl konzervativní výhrady k tomu, proč nedodala ten „detail“ s polibkem třetí sudička, navíc když byla přerušena, nenapadlo mě, jaká to bude vlastně prkotina v porovnání s onou pointou ohledně probuzení Aurory…WTF? Nechci vyloženě spoilerovat, takže si odpustím konkrétnější podobu poznámky o nových pořádcích (a totálním zničení jedné pohádkové tradice), nicméně tak debilní scénu jsem v pohádce ještě nikdy neviděl. Až mám chuť si jít okamžitě pustit Jak se budí princezny, abych se té hořké pachuti nějak účinně zbavil. Za tu výše zmíněnou, zhruba půl hodiny trvající část, která mě bavila, a nepopiratelně „nabušenou“ technickou a vizuální stránku filmu, dávám 2* (snad bych s přivřením oka a určitým sebezapřením přihodil i tu třetí, ale brání mi v tom TA dementní scéna, ze které stále vidím rudě). ()

Reklama

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Zábavně podvratný zážitek, tahle neoRůženka. Obsahem i formou. Hudba (James Newton Howard) krásně a epicky burácela, byť si od skončení filmu nepamatuju ani notu; u vymazleného vizuálního tripu jsem si zase minimálně třikrát řekl "tohle bylo fakt dobrý, příště si udělám screen a jednou za čas si nad tím nádherným kýčem vypláču srdéčko". Casting si také vybral jeden z lepších dnů a všechny role obsadil zcela adekvátně. Vyschízovaného krále grázla tak hraje bastardovský Sharlto Copley, rajcovní mrchu s příčinou a vražednými lícními kostmi Angelina Jolie a slaďoučkou Růženku Elle Fanning. Cílová skupina diváků (děti někde mezi druhými zuby a prvním sexem + fanoušci Angeliny) by měla být beze zbytku spokojena. Někde tady by jeden vypálil průměrné hodnocení a dal si odchod, JENŽE - a vážně netuším, co z následujícího bylo chtěné a co nikoliv - je tu krásně kontraproduktivní příběh, jenž mimojiné vypráví, že jsou chlapci hajzlové a opravdové lásky jsou schopné pouze ženy (včetně čarodějnic, považovaných celá desetiletí za ultimátní megačubky). Předchozí větu roztomile podtrhuje závěrečná scéna, kde se úplně mimo mísu objeví princ, jehož význam pro příběh byl a je plus mínus nulový. Výživná je však celá příběhová linie: // SPOILER // Zlobě ublížil král. Zloba mu za to proklela zatím nenarozenou dceru, s níž se v průběhu jejího dospívání sblíží. V závěru tak nastává situace, kdy dcera svého otce de facto bojkotuje, protože ho nezná a vidí, že ho motivuje pouze strach a nenávist ke Zlobě. Úžasně ironické ve všech ohledech, včetně vztahu k původní pohádce. Pochopitelně, film je stále cílen na mladší publikum. Všechny myslitelné morální podpásovky jsou snadno odraženy vědomím, že Zloba není skutečně záporná postava, kdežto král ano; Růženka (Aurora) je pak pouhým nástrojem jejich emocionálně-mocenské hry. Rád bych zmínil další postavy, ale s vyjímkou povedené a vtipné vedlejší role havrana Diavala (Sam Riley) se tu neobjeví nikdo, kdo by stál za řeč. Podobně neškodný je hojně evokovaný hororový nádech, rychle rozbíjený buď psychologicky (ona není zlá!), nebo formálně (film je často příliš okázalý na to, aby děsil). Potemnělá atmoféra s poněkud halucinogenním nádechem je ovšem jinak úžasná a dětičky se mohou tetelit radostí nad roztodivnými potvůrkami a užvaněnými vílami z pohádkového lesa. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Šípková Růženka poamericku. U všech Václavů Vorlíčků a hetero bří Grimmů nám po těch letech poněkud po scenáristické stránce zdegenerovala, ale ještě že v této skvadře kope Angelina, bez níž by byl tým, respektive film, ani ne poloviční. Něco jako Real Madrid bez Ronalda. Hodná Angelina Jolie s humánním cítěním musí v sobě najít to své horší já a na diváky po 90. minut pouštět trochu síry. Jen klid. S tou temnotou to zase není tak horké. Užijeme si překvapivě i nevkusnou porci legrace, spoustu vymazlených speciálních efektů a comeback megahvězdy, která je největším lákadlem pro případnou návštěvu kina, protože animovaná postavička Zloriana je oproti zámoří u nás prakticky neznámým pojmem. Před divákem se tedy zprvu rozprostře klasický příběh o zhrzené víle - sudičce, v tomto případě Zlorianě, která kvůli nenaplněné lásce, a sprostém podrazu na ní, předpoví dceři novopečeného krále, že v den svých šestnáctých narozenin se píchne o vřeteno kolovratu (v tuzemských končinách to byl přece jen "šmrncovnější" trn) a navěky věků usne. Aby to nebyla tak hustě krutá kletba, tak ji zmírní tím, že ji z toho "šwarzenbergovského" spánku může probudit jen opravdová láska ve formě polibku. Jak píšu, pohádková klasika, ale debutující režisér Robert Stomberg si zřejmě řekl, že omletý příběh divákům stačit nebude, a do nijak objevného děje zakomponoval spoustu originálních scén zcela moderně pojatých, ale postavených mimo zvolený koncept vyprávění. Není výjimkou, že po čitelné scéně přijde něco, s čím divák nepočítal. Střídají se tak absurdní scény, dechberoucí scény i ty dynamické, nesmyslné scény, scény popírající logiku vyprávění a scény, ve kterých Angelina neví, zda má být právě teď hodná, anebo stráááááááááááááášlivě zlá. Zmatek na zmatek. Jednou kletbu na královskou dceru uvrhne, o pár scén ji neznámo proč ruší, ačkoliv zjistí, že kletbu nelze zvrátit zpátky, a o několik scén dál si jen tak s nenáviděnou "příšerkou" (tak ji ve filmu tituluje) přátelsky povídá a najde v ní, kdoví proč, zalíbení(!). Zpočátku má její lesní víla křídla, o která pak vlivem podrazu budoucího krále přijde. Nebylo však opět příliš jasné, jak k nim v závěru filmu znovu přišla. Scénář Lindy Woolverton plný děr (ovšem nevylučuji radikální přestříhání určitých fází filmu) se postaral také o pěknou řádku scén, které neměly právě nejplynulejší návaznost nebo ji zcela postrádaly, a Robert Stromberg není zrovna mimořádně zdatný vypravěč. Do děje se napatlaly také tři víly, které na příkaz krále měly ohroženou dcerku do inkriminovaných narozenin chránit v jakési chatrči. Tyhle víly měly dvě podoby: digitálně animovanou, ve které byly snesitelné, a hranou, ve které nikoliv, a do filmu se snažily vměstnat přetrapný (ne)humor. Elle Fanning v roli Aurory také nic extra nepředvedla. To nejhorší však teprve mělo následovat a sice princ Filip - fascinující jeliman neboli "zachránce" hrozným osudem stižené dcery, který "frčel" asi na nějakých houbičkách, protože neuvěříte, dokud ho neuvidíte. Určité problémy vznikly také s prostorovostí. Nejednou vznikl dojem nekonečné říše vřesoviště obývané lesní královnou a nejednou tento příznivý dojem pokazil dojem studia o rozloze několika čtverečních metrů. Jednalo se především o noční sekvence. Největším kladem zůstává mimořádně charismatická Angelina Jolie a krásná výtvarná a technická stránka filmu. Filmu rozhodně nelze přisuzovat hororové vyznění. Do toho má daleko. Vesměs je to nedomrlá pohádka vyžadující pevnější režijní vedení, která si něco z původní předlohy odkrojí a vzápětí to rozžvýká a vyplivne. Mnohem raději si komponuje po svém a ze svého pohádkového ranku invence, kterému ovšem chybí scenáristická důslednost a učesanost, a vše navíc snižuje nevyrovnaný až vadný střih. Když si totiž odmyslíte Angelinu, tak máte před sebou film, na kterém těch vrcholných (pohádkových) pozitiv, už tolik nenajdete. 60% () (méně) (více)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Na nové vlně pohádek s novými posunutými významy stále ještě vyloženě neujíždím, ale jestli jsou některé další alespoň takhle vymazlené jako Maleficent, tak to vidím velmi nadějně. Sice pořád ještě nesleduju ani seriálové Once Upon a Time, ale panenko skákavá, toto byla lahoda. A to nejsem fanda ani Angeliny, ani původní Disneyovky. Zkrátka když se daří, tak se daří. Protože tady je božská i ta Lanina titulková píseň a všechen ten jemný humor kombinovaný s epikou. ()

Galerie (107)

Zajímavosti (23)

  • Film měl americkou premiéru 30. května 2014, v den 55. výročí uvedení klasické animované disneyovky Šípková Růženka (1959). (rafix)
  • Vedení studia Disney chtělo v marketingu využít krásu Angeliny Jolie (Zloba), ale herečka trvala na tom, aby si její postava zachovala děsivý vzhled. (Dr Lizal)
  • Angelina Jolie uvedla, že důvodem, proč si ve filmu zahrála její dcera Vivienne malou Auroru, byla skutečnost, že ostatní malé děti se jí v kostýmu Zloby bály. Tvůrci na plac vodili i své malé děti, ale všechny se při pohledu na Jolie rozplakaly. Nakonec autoři došli k rozhodnutí, že jediný, kdo se herečky snad bát nebude, bude její vlastní dcera. (Patw)

Související novinky

Zloduši od Disneyho dostanou seriál

Zloduši od Disneyho dostanou seriál

05.03.2019

Visí vám v pokojíčku plakát Jokera, v dětství jste vždycky fandili Darthu Vaderovi a Hans Gruber je podle vás pravý hrdina Smrtonosné pasti? Pak pro vás má studio Disney dobrou zprávu, po vzoru… (více)

Johansson nejlépe placenou herečkou

Johansson nejlépe placenou herečkou

19.08.2018

Jako každý rok přichází magazín Forbes s žebříčkem nejlépe placených herců současnosti a v tom letošním jsme se pak dočkali hned několika změn. Na prvním místě se totiž umístila herečka Scarlett… (více)

Kdy se vrátíme do země Oz?

Kdy se vrátíme do země Oz?

18.06.2016

Hrané pohádky frčí jako nikdy předtím. U Disneyho zabodovali hlavně se Zlobou a Popelkou a příští rok se bude pokračovat Kráskou a zvířetem. Nové pohádky se ale chystají i všude jinde a s tou… (více)

Připravte se na záplavu pohádek

Připravte se na záplavu pohádek

26.04.2016

Ačkoliv pokračování Sněhurky a lovce ukázalo, že se diváci nehrnou na každý pohádkový film, ty od Disneyho se pravidelně mění v hity. Loni to prokázala Popelka a letos hlavně Kniha džunglí, která… (více)

Reklama

Reklama