Režie:
Damiano DamianiKamera:
Franco Di GiacomoHudba:
Lalo SchifrinHrají:
James Olson, Burt Young, Rutanya Alda, Jack Magner, Andrew Prine, Diane Franklin, Moses Gunn, Ted Ross, Alice Playten, Leonardo Cimino, Erika Katz, Brent KatzVOD (1)
Obsahy(1)
Zatímco první díl vyprávěl o Georgeovi a Kathleen Lutzových, kterým se v roce 1975 podařilo utéct z nebezpečného domu, druhý díl se vrací do roku 1974, kdy byla v amityvillském domě vyvražděna rodina Montelliových. Film zachycuje, co hrůzné noci předcházelo a odhaluje kořeny smrtící posedlosti, která zatemnila mysl chlapce zneužívaného temnými silami, ovládajícími dům postavený kdysi vůdcem sekdy vyznavačů ďábla... (ScreamJay)
(více)Recenze (84)
Komplexnejšie a určite lepšie ako predošlý film. Väčší rozpočet, viac masiek, efektov, pekná kamera a zaujímavý námet. No čo zo začiatku vyzerá ako trošku kreatívne upravený prequel končí ako za hlavu chytená šaškáreň. Nielenže sa postavy nevolajú tak, ako sa volali v skutočnosti, hlavný "hrdina" tak ani nevyzerá, no vrcholom je záverečná neokrôchaná vykrádačka Exorcistu. ()
Snímek „Amityville 2: Posedlost“ je jiný film než první díl, a to je strašně dobře, protože je to film dobrý. Děs se zde stupňuje plynule, až graduje v různých formách a vy si skutečně nejste jisti, jak to s postavou Sonnyho opravdu je. Tohle je hodně dobré a na diváka to správně působí. Navíc je scénář dobrý, má tah a nenudí až do samotného konce. Od druhého dílu, přiznám se, jsem tohle nečekal. ()
Výborný horor. Návrat k temným počátkům prokletého domu je možná i tím nejlepším, co v této sérii vzniklo. Nejen, že prohlubuje myšlenku posednutí mladého chlapce amityvillským ďáblem, ale dotýká se i jiných témat (incestní poměr nejstarších sourozenců, knězova sexuální orientace?). Vraždy jdou většinou mimo kameru, ale síla filmu je úplně jinde. Napětí z něj totiž cáká na všechny strany, což neumocňuje pouze zlovolná hudba, ale i skvělá kamera. Některé její zběsilé nájezdy a všeobecná práce s prostorem jsou prostě mňamózní. Zkrátka atmosférická masáž, která navíc příjemně graduje v působivém, závěrečném infernu. ()
Napriek tomu, že horory z 80 rokov na mňa veľký dojem nerobia, o tomto môžem povedať, že je jedným z mála čo dokázal vôbec zaujať. Obrazne povedané, "3.15 zomrieš 2" rozpráva opäť príbeh o dome, kde sa nasťahuje mnohopočetná rodinka. Do jedného s členov vstúpi diabol, ktorý ho prinúti vyvraždiť celú rodinu. Boj rodinného kňaza s diablom prevteleným do mladého chlapca môže začať. Pokiaľ niekto čaká vyvražďovačky na úrovni talianskych zombie hororov 80 rokov či lakačky ala Paranormal Activity, tak klope na nesprávne dvere. V tomto horore režisér vsadil na atmosféru, ktorá hororom z dnešnej doby tak veľmi chýba. Napriek nie najlepším efektom, jedna z posledných scén skutočne excelentná. Záver síce predpokladaný, ale keď sa strojom času presuniem do doby kedy tento horor vznikol - musela to byť pecka na pohľadanie. ()
Jedna z najlepších ducharín 80. rokov. Základ pre mrazivú atmosféru je už v samotnom dome, ktorého interiér je ukážkovým príkladom posadnutého sídla. Páčilo sa mi postupne budované napätie, hlavne medzi oboma staršími súrodencami, čo sa odzrkadlilo na výbornej atmosfére strachu, ktorej vyvrcholenie potom prišlo počas onej osudnej noci. Na záver došlo aj na výbornú prácu maskérov podľa starej a poctivej hororovej školy. Mohlo ísť o niečo excelentné keby nebolo slabších hereckých výkonov, hlavne čo sa týka toho posadnutého chalana. Nad tým sa dá len ťažko prižmúriť oko keďže išlo o hlavnú postavu. To však nemení nič na tom, že ide o naozaj kvalitný duchársky kúsok. 80/100 ()
Galerie (34)
Photo © Dino de Laurentiis Cinematografica © 1982
Zajímavosti (10)
- Závěrečná scéna s explozí je skutečná. Vysoce výbušné chemikálie během natáčení údajně selhaly a v záběrech můžeme vidět hořící stranu domu. (Epistemolog)
- Film byl natočen podle knihy "Murder in Amityville" Hanse Holzera (Chatterer)
- Natáčení probíhalo ve stejném domě jako v původním Horor v Amityville (1979). Dům ve filmu doopravdy není skutečný, jeho replika se nachází v New Yersey. (Epistemolog)
Reklama