Reklama

Reklama

Dealer II

  • Česko Dealer 2 (více)
Trailer 1

Osm let po průlomovém hitu Dealer se režisér Nicolas Winding Refn vrátil k postavám a světu, které ho katapultovaly mezi nejsledovanější evropské filmaře. V druhém díle velmi volně navazuje na předchozí události, ale zaměřuje se tentokrát na postavu druhořadého dealera a prosťáčka Tonnyho v podání Madse Mikkelsena. Ten se vrací z vězení a rovnýma nohama zase končí ve svrabu malých i velkých krádeží, podfuků, šméček a vyrovnávání účtů. Během toho se pokouší zavděčit se svému přísnému otci, známému v podsvětí jako Klempíř, jeho kámoš a parťák O má čerstvě před svatbou a navíc se ještě Tonny dozvídá, že je otcem.
Refn tentokrát nechává klasické žánrové vzorce zcela stranou a místo energického existenčně vyhroceného vyprávění prvního dílu se noří hlouběji do nitra kodaňského podsvětí a především pak zkouší nahlédnout za zhuntované vizáže jeho galerky. Druhý Dealer tak ještě více demytizuje obraz gaunerů, jaký předkládají americké žánrové filmy. Ačkoli i v Kodani se svádějí mocenské boje a za vším stojí touha urvat si svůj kus žvance či stát se nejvyšším kápem, namísto idealizované noblesy mafiánských eposů či frajerskosti gangsterských thrillerů hollywoodské produkce Refn diváky zavádí do světa nočních podniků, autodílen a laciných bordelů. Příznačně pak jeho obyvateli nejsou žádní sofistikovaní zločinní géniové, ale pouze ztroskotané existence, lemplové a amatéři. Do tohoto marasmu ale režisér a scenárista v jedné osobě zasazuje strhující a ve svém vyznění mrazivý příběh o hluboko pohřbených emocích, který ústí až do tragédie antických rozměrů.
Nicolas Winding Refn opět využívá styl mísící naturalistické prostředí se syrovým realismem dokumentárně stylizované kamery, ale osm let mezi prvním a druhým dílem je znát ve výrazně jistějším a sevřenějším tvaru celého filmu, ale i propracovanější dramaturgii a precizním vedení herců. Hlavní pozornost na sebe po právu strhává vynikající Mads Mikelsen v ústřední roli Tonnyho. Jeho návrat k postavě, která v prvním díle byla jeho úplně první hereckou příležitostí v celovečerním filmu, stvrzuje svůj talent, ale i ambici vyhledávat náročné role. Během doby, která uplynula od prvního Dealera, se z tehdy neznámého mladíka stala zářící hvězda, která si získala mezinárodní pozornost televizním seriálem Rejseholdet, jenž jako první skandinávský krimi pronikl do zahraničí a dosáhl až na prestižní cenu Emmy. V roce vzniku druhého Dealera měl již Mikelsen za sebou první hollywoodské angažmá, vedlejší roli v akčním Králi Artušovi. Také v dalších letech nabídky ze zámoří, jako byla role hlavního záporáka v bondovce Casino Royale či titulní hrdina ceněného hororového seriálu Hannibal, střídal s ambiciózními dánskými projekty typu Refnovy kontemplativní vikingské artovky Valhalla Rising, kostýmní romance Královská aféra, etického dramatu Hon nebo skandinávského westernu Spása. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (197)

malylada 

všechny recenze uživatele

Tak čekal jsem, že Dealer 2 bude navazovat na otevřený konec prvního dílu, ale bohužel to bylo pouze volné pokračovaní jednoho z hrdinů. Zápletka se točí kolem Tonnyho, v podstatě má s tématikou dealování minimum společného a maximálně se tam šňupe. Jedná se spíš o slepenec scén ze života hlavního hrdiny po tom, co se vrací do života z lochu. Některé pasáže se povedly a jiné se snaží šokovat až okatě, podbízivě. Autenticitu prvního dílu spíše ztrácí a vyvolává ve mě pocit zklamání, jako například Trainspotting 2.......6/10 ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Každý díl trilogie Pusher je syrová spirála do strašnýho humusu, který ale nekulminuje nějakou instantní šokující scénou, nýbrž od začátku do konce nás jen táhne jedním hnusným prostředím za druhým prostřednictvím lidí, se kterýma byste hodně nechtěli sdílet chodník (kupříkladu Kurt Nielsen je natolik věrohodná debilní agresivní smažka, že jsem si chtěl stěžovat promítači). Díky tomu máte neustále nepříjemný pocit povědomé nepatřičnosti a přitom takovou tu ošklivou husinu nad tím, jak je vám naprosto jasný, že tohle nemůže dopadnout dobře. Vlastně každý Pusher mi vybavuje momenty, kdy jsem jako dítko šel domů se špatným vysvědčením. Nechtělo se mi tam, tak jsem dvakrát obcházel každý panelák, flákal se po ulicích, posedával na lavičkách, ale stejně jsem věděl, že nakonec domů budu muset nějak dojít, abych tam dostal hroznej sekec. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Udělat aspoň něco, pokusit se o něco jiného. I tak má jednání drobného dealera drog Tonnyho tragičtější rozměry, než by si přál. Vytetovaný nápis na zátylku oholené hlavy, ne moc velká inteligence a um připlést se do nějaké šlamastyky. Ve špinavém kodaňském podsvětí (a vlastně i kdekoliv jinde – zoufalé a neustále nasrané matky tu šňupou za přítomnosti svých dětí) sledujeme jeho návrat z vězení, zjištění, že je otcem a potvrzení, že jeho otec je bezpáteřní krysa. Ostře řezaná tvář a hluboce posazené oči Madse Mikkelsena podporují jeho „zbytečnost“, je tu za pitomce a podržtašku, který to nikdy nebude mít snadné. Příběhově to není žádná hitparáda, nicméně depresivní a reálná atmosféra výsledek ke čtyřem hvězdám vytáhne!! ()

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Tam, kde jsem v jedničce trochu tápal v jejím vyprávěcím stylu a finálním přínosu pro kdejakého diváka, jsem se s dvojkou ztotožnil v téměř všech scénách a hlavně si ve druhé půlce dost užíval Refnovy typické filmařské kreace, ať už ve hře světel nebo netradičního záběrování. O nepříjemné hudbě, která jen umocnila navozenou atmosféru, se snad ani zmiňovat nemusím. [viděno v Edisonline 7.7.2023] ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Český překlad titulu je zmatečný. Refnův antihrdina je ochoten živit se ledasčím, drogový dealer ale určitě není. Spíš drobný kriminálník, zloděj aut bez fištrónu a trošky štěstí. Zbytečně impulzivní, nevyrovnaný, slabošský a bezradný, bez životní perspektivy a citového zázemí. Refnova tvorba je u diváků spojena především s titulem Drive, což je atmosférický thriller zámořského střihu se záhadným a neprůstřelným hrdinou. Tenhle kousek představuje jeho nekňubovitý evropský protipól, ale v mých očích si kupodivu stojí o něco lépe. Je tak říkajíc ze života. Tenhle obraz galerky bez jakéhokoli pozlátka a romantiky je totiž mnohem přesvědčivější. Navíc má Refn k dispozici virtuózního hereckého chameleona Madse Mikkelsena. Měl jsem možnost vidět ho v kostýmních rolích, jako elegantního kravaťáka, jako ďábelského bondovského padoucha. Teď jsem ho sledoval coby potetovaného troubu se smyslem pro výběr té nejhorší možné varianty řešení. Celkový dojem: 70 %. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (4)

  • Většina herců či komparzu ve filmu jsou skuteční zločinci. Vasilije Bojicic (Vanja) byl v roce 2006 odsouzen k 8 letům odnětí svobody a následnému vyhošťení ze země zpět do Bosny za nelegální obchod s návykovými látkami na území Dánska. V Dánsku po sobě zanechal 3 děti. (vojacekr)
  • Filmy Pusher II a Pusher 3 (2005), který vyšel o rok později, byly natočeny čistě z komerčních důvodu. Předchozí snímek Nicolase Windinga Refna Fear X (2003) byl v USA propadákem, kvůli čemuž dokonce zkrachovala společnost Jang Go Star. (Johnston)
  • Scény byly natáčeny neobvykle ve stejném pořadí, ve kterém se odehrávaly. (Marek#33)

Reklama

Reklama