Reklama

Reklama

VOD (1)

Na osamělé farmě uvízne sedm neznámých mužů a žen. Kanibalové, kteří se díky kosmickým jaderným pokusům proberou ze smrtelného spánku, vyrazí k neúprosnému a krutému útoku, při kterém zabíjejí (a pojídají) každého, kdo jim přijde do cesty. Nejnovější speciální efekty a současné triky dělají z tohoto filmu klasiku 90. let: živou, příšernou a děsivější než cokoliv jiného. (Bontonfilm)

(více)

Recenze (216)

juta 

všechny recenze uživatele

Jako malý jsem to viděl a donedávna jsem nevěděl jak se tento film jmenuje. Pamatoval jsem si jen začátek na hřbitově a pak ten dům s benzínkou. Naštěstí když jsem se tu ptal, tak mi hodná duše napsala oč se jedná. Co dodat, viděl jsem i původní černobílou verzi, která byla taky super, ale k téhle mám opravdu velký vztah. Připomíná mi ty dětská léta, kdy jsem vysedával u televize a koukal na VHSky s filmama mého táty. Nejen díky tomu ho mám raději, než některé novější filmy se zombíky. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Vcelku obstojný remake režíroval expert na speciální efekty a masky Tom Savini. Až na několik scén a drobností se drží původního scénáře. Barva ubrala na syrovosti, noční scény ale působí tajemněji. Samozřejmostí jsou dokonalejší masky - např. nemrtvý na hřbitově, který zabije Barbařina bratra Johnnieho. Rovněž armáda nemrtvých zejména v závěru značně oproti originálu narostla. - Spoilery - Jestliže v původním snímku nikdo z dočasných obyvatel obléhaného domu nepřežije a hlavní hrdina Ben je zabit omylem, pak zde naopak přežije Barbara, zatímco Ben se promění v nemrtvého. Mezi odkazy zaujme pohled kamery na zahradní lopatku ve sklepě. Jí zavraždí dcera svoji matku v originálu, zde nikoliv, jen na ni stříkne krev. Později si ji všimne i Ben, snad aby byl divák utvrzen, že lopatka odkazuje k původnímu snímku. Závěrečný lov na nemrtvé je umocněn scénami mučení ulovených obětí, kdy se Barbara zastaví a prohlásí: Tohle jsme my. My jsme oni. Opovržení mrtvolami provází cynická poznámka - další ke spálení. I zde je tedy nastaveno zrcadlo společnosti, která se pozvolna propadá do dekadence. Po třetím zhlédnutí jsem hvězdu přidal, i když původní snímek tenhle stále o mnoho převyšuje. ()

Reklama

tron 

všechny recenze uživatele

„Počujte, Cooper, poznám vás len pár minút, ale už viem, že vás nemám rád. A myslím, že ani vy mňa. Tak si aspoň navzájom neprekážajme, áno?“ Je to zrežírované tak dobre, že som ochotne prehliadol i tých pár logických nedostatkov, ktoré to malo (prečo sa nikto v zombíčinách nešplhá na strechu?). Ako hovorí stará legenda, kultový maskér Tom Savini, dobrý kamarát Georgea A. Romera, mal pôvodne v jeho NOCI ŽIVÝCH MŔTVYCH robiť masky. Ale povolali ho do „vietnamskej vojny“. Keď sa vrátil, robil Romerovi masky aspoň pre voľné pokračovanie (ÚSVIT MŔTVYCH)... a v roku 1990 si parádne zrežíroval remake samotnej čierno-bielej NOCI ŽIVÝCH MŔTVYCH, jedného z najlepších hororov vôbec. Urobil to bohovsky, je to krásne farebné, no nie je to „otrocký scéna po scéne prepis“ (ako sú dnes PSYCHO alebo KARANTÉNA). Naopak, ide si to (v rámci možností) vlastnou cestou a je to predsa len troška o niečom inom, ako Romero. Ďalším výrazným plusom je geniálny Tony Todd; vždy je super, ak sú strany vyrovnané a hoci sú zombíkov desiatky, jeden dvojmetrový chladnokrvný Todd s brokovnicou vyrovnáva skóre, tak dobre, až by jeden povedal, že to skončí dobre. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to úplne priemerný horor. ktorý je remakom kultovej klasiky. Má celkom dobrý príbeh o žene, ktorá je na cintoríne napadnutá oživnutými mŕtvolami a tak unikne do neďalekého opusteného domu, ktorý spolu s ďalšími preživšími zabarikáduje a tak sa snažia prežiť, ale zisťujú, že nielen oživnuté mŕtvoly je to, pred čím si treba dávať pozor. Spracovanie ma ale moc nezaujalo, spokojný som až s mimoriadne rýchlym úvodom, v ktorom už po pár minútach dochádza k útoku zombií a následnému ukrytiu v dome, ale problém je, že sa to po celý čas drží len čisto na priemernej, pozerateľnej úrovni, úplne tu chýba gradácia, film takmer po celý čas pôsobí rovnako, nenájde sa tu žiadny výnimočný moment a aj tie zaujímavejšie prvky sú podané len úplne najobyčajnejšie. Toto trvá prakticky hodinu filmu a vylepší sa to až v poslednej fáze mimo domu, ktorá je už konečne výnimočnejšia a pôsobí omnoho zaujímavejšie. Ako horor tento film nefunguje vôbec a to ani vo svojom subžánri, napätie je nulové, atmosféra tiež, úplne tu chýba ten pocit bezmoci a apokalypsy ako vo väčšine podobných filmoch. A samotných scén so zombiami je samozrejme plno, ale sú opäť len úplne obyčajné, bez nápadu alebo zaujímavejšieho momentu, zombie nevyvolávajú ani štipku rešpektu a prekvapila ma takmer až nulová drsnosť, ktorá by mala byť v tomto subžánri samozrejmosťou. A nanešťastie ani zombie nevyvolávajú žiadny rešpekt. Herecké obsadenie je celkom dobré, výborný Tonny Todd, celkom dobrá Patricia Tallman, ale nikto viac nesklame. Réžia ma zaujala len minimálne, takmer nič nefunguje tak ako má a ani technická stránka nie je nič výnimočná. Ani originál mi moc nesadol a tento film je na tom podobne. Na priemer to stačí, dá sa na to bez väčších problémov pozerať a koniec sa mi páči, ale keby som nemal rád túto tématiku, tak by som musel hodnotiť horšie. Objektívna kvalita filmu- 60%, film sa páči mne na 52%. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Docela vydařený horůrek, u kterého se rozhodně nebudete připosrávat strachy, ale má celkem vydařenou tísnivou atmosféru, která potěší. Chování postaviček by za jistých okolností mohlo být podobné realitě. Ale těžko se tu hovoří o realitě, když se tu prohání zombíčci. Zombíci jsou udělání moc pěkně. Píše se rok 1990, takže nelze čekat zázraky v podobě rozprsklých hlav, tudíž, když má k něčemu podobnému dojít, tak kamera záludně uhne. Staršího brášku tohoto snímku jsem neviděl, tudíž nemám s čím srovnávat. Celkový děj a vše ostatní se mi líbilo a začne se pěkně zhurta už v 6. minutě, takže nečekejte stupidní úvod do děje. Lepší 3*. ()

Galerie (103)

Zajímavosti (40)

  • Barbara (Patricia Tallman) ve filmu používá opakovací pušku "henryovku" model Henry 1860. Poté, co ji zbraň ukradne Harry Cooper (Tom Towles), používá Barbara policejní revolver Smith & Wesson Model 10, který vzala mrtvole policisty. Tom (William Butler) má pak ve filmu zbraň Stoeger/IGA Coach. (Kirman)
  • Když Cooper (Tom Towles) odnáší televizi, tvrdí, že ji nechtěl vzít do sklepa, protože by tam nechytil signál. Ke konci filmu ale Ben ve sklepě bez problému chytá rozhlasové vysílání. (Borin)

Reklama

Reklama