Režie:
Edgar WrightKamera:
Bill PopeHudba:
Nigel GodrichHrají:
Michael Cera, Mary Elizabeth Winstead, Kieran Culkin, Chris Evans, Ellen Wong, Anna Kendrick, Brandon Routh, Alison Pill, Jason Schwartzman, Johnny Simmons (více)Obsahy(2)
Dvaadvacetiletý Scott Pilgrim je poněkud nevyzrálý mladík, který hraje v rockové kapele Sex Bob-Omb. Zrovna je bez práce a chodí s roztomilou středoškolačkou. Všechno je skvělé, dokud mu do života nevstoupí úžasná a nebezpečná Ramona Flowersová. Po uši se do ní zamiluje a začne plánovat společnou budoucnost. Scott brzy zjišťuje, že jeho vysněná dívka si životem nese velmi neobvyklé břemeno. V cestě ke štěstí mu totiž stojí sedm bývalých Ramoniných partnerů, kteří ovládají její milostný život a udělají cokoli, aby byl okamžitě odstraněn každý další nový nápadník. Pokud chce Scott získat svou lásku, bude muset všechny expartnery zničit dřív, než oni zlikvidují jeho. (TV Nova)
(více)Videa (4)
Recenze (1 579)
Neuvěřitelně vizuálně nápaditá akční jízda, od začátku až do konce přecpaná různými režijními vychytávkami, grafickými prvky, situačním a slovním humorem. Co věta - to vtip. Scott Pilgrim je čistokrevná zábava, u který divák musí dávat dost velkej pozor, aby všechnu tu srandu pochytil. Když si odmyslíme ono nablýskané povrchní pozlátko, zbyde přímočará storka, která s nevídanou vervou recykluje stará klišé, stojí na opakování jediného motivu a odehrává se ve vnitřně nekonzistentním vesmíru, jehož svět je vlastně totálně pomatenej, ale nikomu to nevadí. Což by bylo všechno špatně, jenže ... jenže hrdinou je obyčejnej geek, kterej nejspíš nikdy nic originálního a zajímavýho nevymyslel (balicí hláška), jde mu jen jedna věc (videohry) a jeho svět / život rozhodně nejde považovat za ucelený a komplexní. Teď je jenom otázka, jestli ten film opravdu můžeme považovat za zprostředkovaný "pohled na svět očima geeka Scotta Pilgrima", nebo v něm prostě a jednoduše hledám víc, než v něm je. Každopádně, zábava by to byla i tak. 9/10 ()
Edgar Wright opustil Velkou Británii a podle kanadského komiksu natočil za americké peníze vypiplanou zábavičku pro odrostlé děti. Soudě z přečtení prvního dílu, film se komiksu drží věrně, ale zároveň je mnohem odvázanější. Sice (bohužel) ne dost, aby dostal R-kový rating (zkrátka žádný kick-ass), „je tohle možné?!“ okamžiky stejně přetéká. Vizuální stránka není úžasná jenom díky věrnosti komiksovému stylu, několikrát mne potěšilo pouhé rozmístění postav, jejich vstupy do záběru a výstupy z něj. Podobně jako v Hot Fuzz je v Pilgrimovi originálních nápadů a žánrových metamorfóz více nežli děje. Ale ať zrovna hraje první housle romance, divoká akce nebo náhled do života nerda, film neztrácí humor. Jestli se v jednom okamžiku bere naoko vážně, v tom dalším celou situaci shodí dalším uhozeným vtipem. Z herců zanechávají výraznější dojem ti vedlejší, nejvíc jsem se těšil na scény s ležérně homosexuálním Kieranem Culkinem. Cerovi role bojovníka, o kterého dívky bojují, nesedne, což byl nejspíš záměr, mající za cíl zesílit moment překvapení, když nerdovskou romanci naruší videoherní řež kombinovaná s bollywoodským muzikálem. Scott Pilgrim je snímek plný neobyčejných setkání. 90% Zajímavé komentáře: kOCOUR, Bluntman, JFL, Botič, Rosomak ()
Enormní porce nápadů a originálních drobnůstek, vizuální nátěr, prostě přestylizovaná rychlopalba, která se snaží vystihnout život trendy-mládeže. Videohry, comicsy, hudební kluby a láska. Přese všechnu chytlavost mi v hlavě bušila otázka "Proč?". Proč utopit takovou tsunami drobných radostí do banální storky, která má hloubku plošinové gamesy a nestihne strhnout ani během romantických pasáží? Proč Wright plýtvá svou kreativitou na takovou píč... pardon, geekovinu? Pilgrim je líbivá a hravá jednohubka, nic víc. Když už do opulentní a "progresivní" slepé uličky, do které obyčejný lid nechodí, pak se Speed Racerem. Místy už lehce odzívaných 65%. ()
Ultimátní romantická teen komedie pro videoherní geeky. Ale čeho moc, toho moc, tady konkrétně tý hravosti. Je to v rámci komedie podobně ulítlá psychárna jako svého času CRANK, jenže tohle u mě moc neprošlo. No tak už jen ten ufňukanec Cera v titulní roli... Má to svůj ksicht, je to barevný, ale nějak ne-é. ()
V podstatě mám pocit, že to nemohlo dopadnout líp – dostal to do ruky někdo, kdo umí točit filmy, poctivě četl komiks, dokonale chápe problematiku přechodů mezi jednotlivými obrázky (škarpy), ctí herní kulturu i popkulturu všeobecně a přiklepli mu hromadu peněz. Orgasticky trikový mišmaš je zcela na místě a dokonale provazuje film/komiks/videohry do celku, jehož jediným problém je to, že to musí být celek. Jako tři nezávislá vyšperkovaná média (a komiks i výbornou videohru tu máme!) působí/by působil mnohem uspokojivěji. Nezřídka jsem měl pocit, že mi pod palci chybí tlačítka, či onen klid a mnohonásobně nižší tempo, kterým se mi informace dostávají pod kůži při louskání malovaných okének; a z hlediska filmového se mi stýská po klasických vypravěčských konstruktech a vlastně i příběhu, který by mě držel v permanenci. Ale jako čistá adaptace černobílých (v obou smyslech) osudů nenápadného teenagera zaseknutého v 90. letech a fantaziích o lásce na celý život to zřejmě nemá jedinou chybu a nešlo pro to udělat víc. Pokud máte po zhlédnutí traileru na mysli nějaké zásadní otázky (hlavně proč se tu děje to, co se tu děje), v podstatě nemá na film valný smysl chodit. Je to drahá hračka pro pár fanatiků, která vtipně ilustruje, jak se dají dětské fantazie vyhrotit a zkřížit s všemožnými odkazy (při čísle 20 jsem přestal počítat). Opakovaný příval úžasných nápadů bych ale nutně nezaměňoval s nějakou hloubkou – je to „pouze“ čirá esence kreativity. P.S. Chris Evans +10000. ()
Galerie (141)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (67)
- Během postprodukce ukázal Edgar Wright hrubý sestřih snímku Quentinu Tarantinovi, Jasonu Reitmanovi a Kevinu Smithovi. U všech se setkal s kladným ohlasem. (darek kartac)
- První Ramonin (Mary Elizabeth Winstead) bývalý Matthew Patel (Satya Bhabha) zpívá Scottovi (Michael Cera) posměšnou píseň. V komiksové předloze je jejich souboj jenom ve zpěvu. Film si z něj alespoň převzal některá slova. (Othello)
- Věta na začátku filmu „Tady to slovo na E nepoužíváme“ má být odkaz na film Soumrak mrtvých (2004) od stejného režiséra. (Komoi)
Reklama