Režie:
Pierre MorelKamera:
Michel AbramowiczHudba:
Nathaniel MéchalyHrají:
Liam Neeson, Maggie Grace, Leland Orser, Jon Gries, David Warshofsky, Holly Valance, Katie Cassidy, Xander Berkeley, Olivier Rabourdin, Gérard Watkins (více)Obsahy(3)
Bývalý špión Bryan (Liam Neeson) povolí své sedmnáctileté dceři Kim (Maggie Grace) výlet do Paříže pouze pod podmínkou, že se mu bude pravidelně hlásit. Při jednom takovém telefonátu se ale stává svědkem jejího únosu. Nečeká na nic a vezme spravedlnost do vlastních rukou... (Magic Box)
Videa (3)
Recenze (2 390)
NOC PLNÁ FILMŮ. 96 HODIN je překvapením roku, jež je přesně takové jako jeho hlavní hrdina: starý profesionál navracející se do akce, který se s ničím nesere a vše je ryze efektivní; přitom se to nebere příliš vážně a černý humor funguje naprosto bezchybně. "Osmdesátkový" klasický žánrový francouzský thriller neupadávající nikdy do schématičnosti či přiklánějící se ke klišé, který je ozvláštněn současným šoufl stylem bourneovských podívaných. Chytré, důmyslné a brilantní. ()
Steven Seagal, Jason Bourne, Jack Bauer. Alespoň dvě z těchto jmen se vyskytují snad ve všech recenzích na tento film. A není to vůbec zcestné připodobnění. Liam Neeson je zde typickým Bauerovským otcem, který se vydává na cestu za záchranou své dcery po Bournovském způsobu a drtí své protivníky poseagalovsku. Scénář tedy moc originality nepobral, diváka může překvapit snad jenom to, jaká náhoda bude zase použita, aby se hrdina dostal o krok dál. Nicméně kvůli ději se na akční filmy nechodí. Nelítostné a nekorektní vybíjení Albánců a jiných podvratných existencí potěšilo moc. Takže 4*. ()
Křepká pohádka o paranoidním tatíkovi, co na výletě do Paříže pobije pár ošklivých Arabáků a Albánců, aby jeho princeznička štěstí došla a neskončila na gerontofilní holi vilného boháče. Morel a Neeson z dost nelogické a místy sentimentální podívané dělají neuvěřitelně adrenalinovou šlehu plnou brilantní akce a drsných hlášek. Tak perfektně nastříhanou a frenetickou akci jsem už hodně dlouho neviděl – a to se skoro výhradně pracuje s hodně úspornými choreografiemi. To pak člověk zapomene i na to, že příběh vlastně vůbec nedává smysl a je tam jen na ozdobu. ()
Výborně zpracované akční krimi, na které se znovu velice rád podívám. || Rozpočet $ 19,000,00 , Hrubý výdělek $164,383,901 ..... Na jeho zahajovacím dni ve Spojených státech, film celkem vydělal $9.4 milion. Od února 24. 2009, film celkem vydělal $ 95,034,161 ve Spojených státech, a $164,383,901 celosvětově. || ()
Ukrutnej akční nářez! Tohle jsem fakt potřeboval, po dlouhé době akční thriller s oldschoolovým tématem a moderním zpracováním, které mi vyjímečně nevadilo. Vím, že Neeson není žádnej martial arts mistr a střihy byly udělaný naprosto v pohodě. Ale hlavní je prostě děj a to, jakým způsobem jeho hlavní postava vymete s grázlama, kteří si dovolili unést jeho dceru. Rychlej, dynamickej, vynalézavej, krutej a chladnej taťka, kterej si absolutně nebere servítky a jde za svým cílem jak loveckej ohař, vystřílí, vymlátí, zláme, nakope a umučí všechny, kdo se mu postaví do cesty. Opravdu nářez, nevím, co mi nedovoluje nedát plný počet ... Možná prostředí ve kterým se film odehrává, možná absence krve (toho jsem si všiml až v třetí třetině filmu - film je brutální, ale krev zde neteče). Těžko říct. Každopádně všem milovníkům akčích filmů doporučuju. Je to něco mezi nejlepšíma Seagolavkama a Bournem. ()
Galerie (41)
Zajímavosti (41)
- Bryan Mills (Liam Neeson) v celé trilogii využívá bojového umění Nagasu-Do. Jedná se o komplexní bojový styl čerpající z jiných stylů: Aikido, Jui-jitsu, a Judo - nacházejí se zde i prvky Escrimy. Za Nagasu-Do stojí Michael "Mick" Gould, člen britských speciálních jednotek (SAS). Byl to právě Gould, kdo Neesonovi poskytl lekce Nagasu-Do. (Ouwen)
- Kim Mills (Maggie Grace) a popová hvězdička Sheerah (Holly Valance) dělí ve filmu deset let. Ve skutečnosti je Holly starší o pouhé čtyři měsíce. (Džany)
- Film mal veľký komerčný úspech, čo ho vystrelilo k pokračovaniam. Zarobil si viac ako 9-násobok svojho rozpočtu (227/25 mil. USD). (Arsenal83)
Reklama