Režie:
Guillermo ArriagaScénář:
Guillermo ArriagaKamera:
Robert ElswitHrají:
Charlize Theron, Kim Basinger, Jennifer Lawrence, José María Yazpik, Joaquim de Almeida, Tessa Ia, Danny Pino, John Corbett, Brett Cullen, Martin Papazian (více)Obsahy(2)
V americkém dramatu o lásce, zradě a odpuštění od scenáristy a debutujícího režiséra Guillerma Arriagy (Amores Perros, Babel) se prolínají osudy několika postav. Dramatický příběh lásky, zrady a vykoupení je režijním debutem scenáristy Guillerma Arriagy (autora scénářů k filmům Amores Perros či Babel) a prolíná se v něm minulost a přítomnost několika postav oddělených v čase i prostoru. Mariana (Jennifer Lawrence) je šestnáctiletá dívka z mexického pohraničního města, jež se snaží dát dohromady své rodiče, Sylvia (Charlize Theron) je manažerka z Portlandu, jež utrácí život prázdným sexem bez lásky a musí projít citovou odyseou, aby vykoupila svůj dávný hřích. Dvojice Gina a Nick (Kim Basinger a Joaquim de Almeida) se zase musí vyrovnat se svou tajnou láskou, protože ona je vdaná, on je ženatý a oba mají děti a Maria (Tessa Ia) se snaží pomoci svým rodičům, aby našli odpuštění. (HBO Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (201)
Spálený přívěs, pouštní krajina, vyprahlá srdce a imunita vůči bolesti - první dojmy s náznaky kvalitní podívané, z které se však vyklubala hra na slepou bábu s průhledným šátkem. Mladší sourozenec Babelu - ač nezapře podobu, dobrá polovina dědičných vloh staršího bratra mu není dána a tak k jeho příběhu lásky, zrady a odpuštění zůstávám zcela rezistentní. K příznivějšímu hodnocení by čistě teoreticky mohlo dojít přeobsazením Kim Basinger, která svým prázdným obličejem nemá šanci dobře zahrát, k snaze Jennifer Lawrence nemám námitek a přítomnost standardně výborné Charlize Theron tak zůstává jediným důvodem, proč Spálené životy vidět. ()
Arriagovy scénáře vždycky nabízejí hodně zajímavou podívanou, a i když si ho tentokrát rozhodl zrežírovat sám, tak film dopadl překvapivě uspokojivě. I přes pomalejší tempo jsem nakonec byla velmi spokojená, jakým směrem se příběh ubíral. Hodně dobré herecké výkony a skvělá hudba. Když od toho člověk nic moc nečeká, tak nakonec může být příjemně překvapený. ()
Nevýrazné, stereotypní, nicneřešící. Tyhle mozaikové filmy nemám příliš v lásce a a jsou dle mého názoru hodně přecenovány. Vyjímku tvoří Babel, který je mi z těchto filmů zdaleka nejsympatičtější. Na Planině v ohni se dá pochválit snad jedině slušná hudba, ale jinak...prostě jenom další průměrný film. ()
Asi by bolo lepšie, aby Guillermo Arriaga ostal pri písaní scenárov. I keď práve scenár (okrem iného) sa podieľal na mojom rezervovanom hodnotení výsledku. U týchto módnych a často samoúčelných kaleidoskopov prelínajúcich sa v čase i príbehu sa snažím predstaviť si, ako by to vyznelo, ak by sa všetky zábery a deje zoradili tak, ako prebehli. A naraz mi z toho vyjdú pomerne banálne príbehy, prípad od prípadu dobre zahraté. Takže pomerne vydreté tri hviezdičky sú vzdialené od Amorres Perros a Babel. ()
Doteraz dvorny scenarista Inarrituovych Amores Perros, 21 gramov a Babel sa vydal na svoju prvu rezijnu put, pricom znova siahol po drame s prvkami nahody. Zial oproti svojim predchadzajucim scenaristickym pocinom nepridal nic nove. Prave naopak, dost tu toho chyba, ci je nadbytocne. Uz v Babel bolo citit coraz silnejucu vykonstruovanost nahodneho vyvoja udalosti a zasahov osudu ako i hru na efekt "umenia". Burning Plain ide v tomto smere este dalej. Paradoxne sme ako divaci tak svedkami, ze film splietajuci osudy roznych ludi sa odvija v presne vybehanych cestickach dramatickych kriviek, tak dobre znamych z predchadzajucej tvorby. Vysledok posobi umelo, silene a zubami-nechtami sa snaziac vyzerat ako vazne "umenie". Navyse, Arriagovi chyba Innarituov zmysel pre cit v kompozicii zaberov so silnymi,casto intimnymi okamihami, ktore s uzitim hudby vytvaraju presvedcivu atmosferu smutnej skaly emocii - od beznadeje, smutku, az k zufalstvu a sebatryzneniu. Herecke obsadenie nie je zle, ovsem pod Arriagovym vedenim ich kreacia vyznieva skrz-naskrz ako standartny vykon, a nie vytvaranie takmer svojich zivotnych uloch. Od Amores Perros tak mexicky import silnych dram derivoval v uhladeny hollywoodsky gyc - pekne pozlatko s minimalnym obsahom. Skoda. 4-5/10. [Venezia, 2008] ()
Galerie (35)
Zajímavosti (3)
- Lokality, ve kterých se natáčelo byly: Depoe Bay, Portland v Oregonu a Las Cruces v Novém Mexiku. (Agatha)
- Název snímku může být přeložen do španělštiny jako „El Llano en Llamas“, což je název sbírky povídek Juana Rulfa, jednoho z nejznámějších mexických spisovatelů. (orkadimenza)
- Rozpočet filmu činil 20 milionů dolarů. (Agatha)
Reklama