Reklama

Reklama

Planina v ohni

  • Česko Spálené životy (více)
Trailer

V americkém dramatu o lásce, zradě a odpuštění od scenáristy a debutujícího režiséra Guillerma Arriagy (Amores Perros, Babel) se prolínají osudy několika postav.  Dramatický příběh lásky, zrady a vykoupení je režijním debutem scenáristy Guillerma Arriagy (autora scénářů k filmům Amores Perros či Babel) a prolíná se v něm minulost a přítomnost několika postav oddělených v čase i prostoru. Mariana (Jennifer Lawrence) je šestnáctiletá dívka z mexického pohraničního města, jež se snaží dát dohromady své rodiče, Sylvia (Charlize Theron) je manažerka z Portlandu, jež utrácí život prázdným sexem bez lásky a musí projít citovou odyseou, aby vykoupila svůj dávný hřích. Dvojice Gina a Nick (Kim Basinger a Joaquim de Almeida) se zase musí vyrovnat se svou tajnou láskou, protože ona je vdaná, on je ženatý a oba mají děti a Maria (Tessa Ia) se snaží pomoci svým rodičům, aby našli odpuštění. (HBO Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (201)

castor 

všechny recenze uživatele

Promarněná šance.. Žádná z postav si diváka vyloženě nezíská, což se dříve u filmů scénáristy Guillerma Arriagy nestávalo. Opět se nám prolínají osudy několika postav, jenže tentokrát to není taková jízda. Mnohdy se jede na neutrál, chybí náboj a jakékoliv překvapení, zvrat, které by byly omluvou pro tak pomalu plynoucí film. Potěší několik málo momentů, herci odvádějící standard a Jennifer Lawrence přinášející velmi slušné emoce a potvrzující oscarovou nominaci za Winter's Bone. Pointa je odtajněna poměrně brzy a to, co jsem vytýkal na začátku, tedy absenci zvratu, pokračuje dál. Jen s onou odhalenou pointou. Což asi není to pravé ořechové. Navíc usmíření Sylvie, která se utápí v sexu bez lásky, s vlastní dcerou je poměrně zkratkovité, odosobněné. A to přitom mělo být asi tím, co mělo diváka dostat do kolen. Podobným příběhům by mělo na čas asi odzvonit, protože s nimi v posledních letech vyrukoval kdekdo. Ostuda to není, ale mírný nadprůměr taky díru do světa neudělá. Víc bych příště zamakal na příběhu.. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

2 rodiny x 3 generace = X příběhů. V moderní době (a postmoderní o to více) je stále obtížnější najít identitu svého života, už tu nejde o "divadelní" poslání“ Wilhelma Meistera, "sedlácké poslání" Jana Cimbury, ani "tuberářské poslání" Hanse Castorpa. Individuální život se skládá spíš z množiny diskrétních bodů, z nichž každý je obalený nějakým příběhem. A "hořící pláň" je místo, kde do sebe narážejí, kde spolu souloží... Při sledování filmu jsem si připomněl, že jsem nedávno viděl člověka, který vypadal velice podobně jako já před ca. třiceti lety. Chtěl jsem se ho vyptat, abych si ujasnil něco temného a tajemného z oné doby... Jak vidět: Guillermo Arriaga není jen sofistikovaný scénárista, ale i dobrý režisér. ()

Reklama

Aljak 

všechny recenze uživatele

Ďalší vydarený Arriagov scenár, tentokrát si však pod svoje krídla vzal aj réžiu... Asi trištvrťku filmu som rozmýšľal, čo vlastne majú tie dva príbehy spoločné - stále som očakával, že sa niekde prekrížia, no potom tesne pred koncom mi to celé došlo. Bohužiaľ, zhodu mien medzi tými príbehmi som nepostrehol skôr, takže trochu mi takmer celý film unikala pointa (a myslím, že sa to stalo aj mnohým ďalším). Napokon sa ale príbehy pekne previazali a všetko do seba zapadlo. Takýto žáner filmov, kde sa príbehy krížia alebo na seba nadväzujú v inom čase, mám veľmi rád - takže aj Burning Plain celkom zaujalo, obzvlášť pri takom slušnom hereckom obsadení. Navyše aj samotný príbeh bol dosť dramatický, hoci veľmi by ma zaujímalo aj čo sa asi dialo v tom dlhom časovom období, ktoré oba príbeh od seba delilo - ale to už zostáva zrejme len na domýšľavosti samotného diváka. ()

Adrian 

všechny recenze uživatele

Doteraz dvorny scenarista Inarrituovych Amores Perros, 21 gramov a Babel sa vydal na svoju prvu rezijnu put, pricom znova siahol po drame s prvkami nahody. Zial oproti svojim predchadzajucim scenaristickym pocinom nepridal nic nove. Prave naopak, dost tu toho chyba, ci je nadbytocne. Uz v Babel bolo citit coraz silnejucu vykonstruovanost nahodneho vyvoja udalosti a zasahov osudu ako i hru na efekt "umenia". Burning Plain ide v tomto smere este dalej. Paradoxne sme ako divaci tak svedkami, ze film splietajuci osudy roznych ludi sa odvija v presne vybehanych cestickach dramatickych kriviek, tak dobre znamych z predchadzajucej tvorby. Vysledok posobi umelo, silene a zubami-nechtami sa snaziac vyzerat ako vazne "umenie". Navyse, Arriagovi chyba Innarituov zmysel pre cit v kompozicii zaberov so silnymi,casto intimnymi okamihami, ktore s uzitim hudby vytvaraju presvedcivu atmosferu smutnej skaly emocii - od beznadeje, smutku, az k zufalstvu a sebatryzneniu. Herecke obsadenie nie je zle, ovsem pod Arriagovym vedenim ich kreacia vyznieva skrz-naskrz ako standartny vykon, a nie vytvaranie takmer svojich zivotnych uloch. Od Amores Perros tak mexicky import silnych dram derivoval v uhladeny hollywoodsky gyc - pekne pozlatko s minimalnym obsahom. Skoda. 4-5/10. [Venezia, 2008] ()

Remedy 

všechny recenze uživatele

Geniální scénárista „volné“ trilogie (kterou mám hóóódně rád) Amores Perros, 21 gramů a Babel napsal a dokonce i sám zrežíroval další neméně zajímavý, emotivní, podmanivý, ale hlavně lidský a dostatečně uvěřitelně vyznívající příběh. Opět mozaikovité vyprávění je v tomto případě vlastním klíčem k samotnému příběhu – upřímně mě první půle nijak zvlášť nenadchla a bál jsem se, že film bude pokračovat v (do té doby) neopodstatněném duchu zoufalství a prázdnoty svých postav, přičemž pointou bude nějaké neštěstí (třeba hromadná bouračka). Nicméně poté jsem byl opravdu rád, že jsem se mýlil.)) a dostal pointu jako hrom, nad kterou jsem jen nevěřícně kroutil hlavou a uznale pokyvoval scénáristickému umu Guillerma Arriagy. Jediná výtka by se snad týkala režie. Možná to vlastně není ani tak úplně výtka, spíš nutné srovnání Inarrituova režijního přístupu s Arriagovým. Ve zmíněné trilogii (Amores Perros, 21 gramů, Babel – zejména se to týká její prostřední části) dokázal totiž Inarritu především pomocí protřelé kamery a záběrů ze zdánlivě nezajímavých nebo extravagantních úhlů ještě více podtrhnout emotivní a psychologickou hloubku příběhu – v tomto ohledu je Arriaga „pouhým“ režírujícím scénáristou. Na druhou stranu lze považovat Arriagův režijní přístup za příjemně civilní, „čistý“ a se zvoleným tématem vcelku korespondující, leč možná příliš umírněný a ukolíbaný téměř jistým faktem, že o adekvátní emocionální účinek se postará samotný scénář. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (3)

  • Rozpočet filmu činil 20 milionů dolarů. (Agatha)
  • Název snímku může být přeložen do španělštiny jako „El Llano en Llamas“, což je název sbírky povídek Juana Rulfa, jednoho z nejznámějších mexických spisovatelů. (orkadimenza)
  • Lokality, ve kterých se natáčelo byly: Depoe Bay, Portland v Oregonu a Las Cruces v Novém Mexiku. (Agatha)

Související novinky

Oscarové blondýnky a talentovaný Mexičan

Oscarové blondýnky a talentovaný Mexičan

21.10.2007

Dělí je celá jedna generace, ale mají mnoho společného třeba to, že se obě vypracovaly z modelek a sex-symbolů na oscarové herečky. Kim Basinger a Charlize Theron. Teď je uvidíme v jednom filmu. A… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno