Režie:
Rose BoschScénář:
Rose BoschKamera:
David UngaroHudba:
Christian HensonHrají:
Jean Reno, Mélanie Laurent, Gad Elmaleh, Raphaëlle Agogué, Hugo Leverdez, Oliver Cywie, Sylvie Testud, Anne Brochet, Denis Ménochet, Roland Copé (více)Obsahy(1)
6. června 1942 vstupuje v platnost nové nařízení francouzské vlády namířené proti židovskému obyvatelstvu. Jedenáctiletý Joseph Weismann proto odchází do školy se žlutou hvězdou na hrudi. Přesto žijí Weismannovi v přesvědčení, že mají stále důvody k radosti. Ale jen do úsvitu dne 16. července 1942, kdy do bytu vtrhnou muži v černých uniformách. Budí celou Josephovu rodinu a ženou je do autobusu… Po největší razii v dějinách lidstva, která proběhla pod taktovkou francouzské policie, se v pařížské cyklistické aréně tísní na třináct tisíc Židů. Pět dní bez vody, bez jídla a bez zdravotní péče. Dr. Sheinbaum (Jean Reno) internovaný spolu s ostatními dělá, co může. Intenzita rasismu šířeného zdejší kolaborantskou vládou hluboce zasahuje mimo jiné také sestru Červeného kříže Anette Monod (Melanie Laurent). (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (179)
Filmů o židovském utrpení je veliká spousta. Odsun bohužel nepřinesl nic co bych už neviděl u jiných snímků. Existuje velké množství o podobné tématice, které jsou lepší např: Pianista, Schindlerův seznam, Šedá zóna. A pokud jde o Jean Rena, tak se nemusíte moc vzrušovat, nedostal tam moc prostoru. ()
Škoda, že naozaj silné scény (násilné odlučovanie detí od rodičov, razie v domoch atď) sú mohutne prekladané nezáživnou romantikou (svetospasiteľské ambície sestry Anette) a miestami až komickou vatou (zbytočné scény s Ádim). Namiesto nich by radový divák určite radšej prijal ucelenejší pohľad na historický podtext a ozrejmenie opisovaných udalostí. Mňa osobne by ešte zaujímalo, kedy sa takejto sebareflexie dočkám aj od slovenských filmárov... ()
Velmi emociální film z 2.světové války, kdy se Hitler vyrovnával se židovskou otázkou. Vzdáleně mi připomínal "Sofiinu volbu", samozřejmě, že nemohl asi americkému filmu finančně konkurovat. V tomto francouzském dokumentu nebylo absolutně nic vymyšleno. Každička postava včetně děti existovala a vše, co je tam možno zhlédnout, se stalo. JEAN RENO jistě přijal tu úlohu rád, protože jako lékař zřejmě fyziognomii nejvíce připomínal lékaře Scheinbauma. Mě se film velmi líbil, chvílemi jsem měla dojem, že je to dokumentární film (tak byla vynikajícím způsobem zahrána scéna, kdy odebírají matkám děti). Jen mládí, které neví co je to hrůza války, může mít nejapné připomínky o nudě. Přála bych dnešní hodně mladé generaci, aby nikdy nepoznala hlad a žízeň, ale hlavně VÁLKU a STRACH. ()
Čekal jsem trošku více nechutných scén ze strany nacistů. Deportace židů je strašně silná látka, ale Roselyn Bosch nedokázala tenhle problém natočit tak jak jsem čekal. Největší omyl byla jakákoliv scéna s Hitlerem, který vypadal trošku směšně a možná to byl i cíl režíséra. Herecké výkony byli dobré a hlavně se mi líbil mladý blonďák a úplně nejvíce ten malý hnědovlasý klučina. Potenciál byl zde obrovský a je škoda, že nebyl využit na 100%. Přesto dávám slabší čtyři hvězdičky. ()
Priznám sa že som čakal niečo lepšie. Ale čo čakať od snímky z produkcie krajín Francúzsko / Nemecko / Maďarsko. Je to nie moc pekná snímka doplnená o Jeana Renoa. Ale ten sa tam viac menej len mihol a nestihol toho veľa predviesť. Miestami zlá kamera, atmosféra 2. svetovej vojny tiež nie je perfektná a príbehy a zmar tej doby máloktorého diváka dostali. Na túto tému sa dá kvalitný film natočiť vždy, len sa to musí správne uchopiť. Videl som oveľa lepšie snímky. Asi mi tam chýbala výrazná postava. Nikto to tam neťahal. O nikoho som sa nebál. Aspoň kostýmy sa dajú pochváliť. Hudba žiadna. Podpriemer. Škoda. Potenciál to rozhodne malo. Môžno nabudúce iný režisér. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (22)
- Část zachycující Adolfa Hitlera (Udo Schenk) v bílém plášti na terase při konzumaci dortu je převzata z mimořádně vzácných barevných záběrů pořízených samotnou Evou Braun (Franziska Schubert), Hitlerovou milenkou a později manželkou, v Berghofu, Hitlerově soukromém sídle v Bavorsku, během jeho narozenin. Scény byly pečlivě zrekonstruovány tak, aby zahrnovaly nejen postoje, kulisy a uniformy, ale také hosty: šéfa SS Heinricha Himmlera (Thomas Darchinger) a ministra propagandy Josepha Goebbelse, samotnou Evu Braun, Hitlerova německého ovčáka Blondiho a dva malé chlapce, kteří byli Goebbelsovými nejstaršími dětmi. Je zde dokonce část, kdy Hitler Evě vynadá za kouření a poté se generál ostražitě podívá do kamery, když na něj namíří. To vše je autentické a je to vidět na kompletním záznamu. (Johnny.ARN)
- Cílem producenta Alaina Goldmana bylo dát francouzské kinematografii její vlastní Schindlerův seznam (1993), neboť cítil, že žádný z dosavadních francouzských snímků se problematice holokaustu dostatečně nevěnoval. (Mr.Hudson)
- Mezi deportovanými nebyli jen obyvatele Francie, ale také uprchlíci z Polska, Německa a také Československa. (Lucas87)
Reklama