Reklama

Reklama

Vrah s literárními ambicemi – to se hned tak nevidí. Úspěšný spisovatel Anton trpí už dlouho tvůrčí krizí. Když se stane při autogramiádě v knihkupectví svědkem profesionálně provedené nájemné vraždy, zjistí, že vrah si u něj těsně před svým činem nechal podepsat výtisk románu. Na policii se dozví, že se jedná o postrach podsvětí, zdánlivě nesmrtelného chladnokrevného zabijáka přezdívaného Přízrak. K Antonovu překvapení jej vrah vzápětí sám osloví – chce mu nabídnout svůj životní příběh jako námět na knihu. Antonova kariéra přesně takovou vzpruhu potřebovala. Tvůrčí síly se mu náhle vrací, je přesvědčen, že mu pod rukama vzniká bestseller. Jeho nový mentor však trvá na tom, že si Anton musí sám projít všemi etapami řemesla nájemného zabijáka... Režisér Karen Oganesjan rozehrává ve svém druhém filmu kromě detektivní zápletky i studii muže, který je pro tvůrčí úspěch ochoten zaprodat vše – lásku, rodinu i vlastní duši. Morální aspekt příběhu však filmu neubírá na spádu ani na napětí a strhující duel dvou mužů je vystavěn až k velkému finále. (Česká televize)

(více)

Recenze (31)

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Viděno omylem, chtěla jsem jiný film se stejným názvem. Průměrný thriller o spisovateli, který se nechá nalákat do primitivní pasti. Zajímavé leda tím, jak otřesně se Rusové stále chovají k ženám. Viz hlavní hrdina, který měl být spíše kladný, neváhal svoji přítelkyni podvádět, pronásledovat, hrozit jí a ještě ke všemu se ji pokoušet znásilnit. A ona si to až na několik slovních protestů a demonstrativních rozchodů nechala líbit..... ()

Kreeki 

všechny recenze uživatele

Karen Oganesyan se chopil snímku velmi dynamicky a tvůrčně, na což poslední dobou u ruských produkcí zvyklý nejsem. Ve své podstatě je Domovoy dramatem se všemi aspekty tohoto žánru. Moderní střih, dynamická kamera a hudební složka vytvářejí jedinečný spád, Domovoy díky tomu ani na chvíli nezanudí. Vzhledem s dramatické složce nesledujeme ani tolik kriminální zápletku (co by to byl taky za ruský film bez kriminální záplety) jako hlavně vývoj hlavního hrdiny a složitý vztah spisovatele a jeho přítelkyně v kontrastu k jeho vztahu se synem. Často opakovaný motiv deště taktéž dělá své a velmi účelně dokresluje ponurou atmosféru, leč tomu příjemně kontrastují hlavně v začátku jemné komediální prvky osobnosti hlavního hrdiny, čili díky tomuto film neupadá do šedi a monotónosti. Spisovatel sám ztrácí kontrolu nad svým životem, propadá k alkoholismu a naopak získává chorobnou posedlost nesmyslným cílem, ke kterému ho zavedla vlastní zvědavost. Ovšem dle očekávání né každý má plány takové, jaké se zdají býti. Vše funguje s nevídanou přesností a Anton veden za ručičku do puntíku vyplňuje plán pro něj zosnovaný. Je vidět, že obě Hlídky posunuly po technické stránce ruskou produkci zas o krok dále od klasického "Brat" stylu a Rusko, alespoň podle mého skromného názoru, začíná být vedle západních produkcí relativně konkurenceschopné. ()

Reklama

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Svieži a nápaditý thriller s výborným spracovaním, skvelými hercami a technickou rovinou. Jediná výčitka by mohla smerovať k príbehu, ktorý je už po istom čase predvídateľný, alebo minimálne povedomý, no hravo to vynahradí sonda do neľahkého života nádejného spisovateľa, ktorý sa stáva otrokom svojej túžby stotožniť sa so svojím literárnym hrdinom natoľko, že sa rozhodne učiť sa u profesionálneho nájomného vraha známeho ako Prízrak. A k tomu všetkému je to ruskej výroby! ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

"Colt kedysi povedal, že nezabíja zbraň, ale ľudia. Mohol by som sa podpísať pod každé jeho slovo..." Som spisovateľ a naletel som nájomnému vrahovi, ktorému to myslí lepšie ako mne...Film nebol zlý, ale nedonútil ma klepať sa od nervozity a očakávania ako to dopadne. Napriek dostatku vyhrotených i akčnejších scén sa mi film nedokázal vryť hlbšie pod kožu, emócie jednoducho nefungujú. Fajn, ale iba na jedno pozretie. 60%. ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

První hodinku a půl to nebylo vůbec špatné - nadějný, mrazivý thriller se zajímavou zápletkou, který gradoval, až vygradoval ke skvělé scéně na konzertě varhanní hudby. Poté se však (bůh ví proč) všechno "zvrtlo" a - do té doby snadno uvěřitelný "Přízrak" - se stal jen dalším z dlouhé řady předimenzovaných a logiku postrádajících thrillerů ala nízkorozpočtovější Hollywood. Škoda, protože Vladimir Maškov byl naprosto skvělý a Konstantin Chabenskij taktéž. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama