Kamera:
José David MonteroHudba:
Harry CohenHrají:
Warren Christie, Lloyd Owen, Ryan Robbins, Michael Kopsa, Andrew Airlie, Kurt Max Runte, Ali Liebert, Erica Carroll, John F. Kennedy (a.z.), Julien MasdouaObsahy(2)
Existuje dôvod, prečo sme už nikdy viac nešli na Mesiac...
Film o reálnej misii do vesmíru, ktorú NASA v roku 1970 zrušila. (JohnRambo)
Videa (7)
Recenze (383)
Apollo 18 od začiatku naberá na temnej a tajomnej atmosfére čomu dopomáha aj nie často videný štyl found footage, ktorý mne osobne spríjemňoval pozeranie. Ťažko toto nazvať hororom skôr obyčajným sci-fi thrillerom, ktorý drží diváka stále v napätí čo stane. Akurát ma mrzí málo mimozemských a srdcedransajúcich scén, inak nemám čo vytknúť. ()
Za mne určitě spokojenost, byť to není nic objevnýho. Možná proto, že mám rád sci-fi. Každopádně rozhodně povedenej film navázanej na populární historickou spekulaci, s pustou měsíční atmosférou, krásně praskajícími a škrčícími vysílačkami a komorním hereckým obsazením. Líbilo se mi na tom, že se film na rozdíl od podobných současných found footage drží sympaticky při zemi v duchu hrubozrnné reality jako dnes již old school found footage klasiky typu Blair Witch Project nebo Det okända. Není třeba se tedy obávat nějakých pitomých poloastrálních deformací handy-kamerou točené reality a´la Grave Encounters etc. Cizorodý prvek zde samozřejmě přítomen je, ale skutečně spíše v duchu sci-fi upgradované racionality než v nějaké rušivé formě jako uvedený příklad. Takže ve výsledku se v podstatě jedná o více než sympatický mix snímků typu Event Horizon, Europa Report nebo Last Days on Mars s old school found footage ve vínku zmíněných Blair Witch Project a Det okända. A to jsou obě dvě skupiny subžánrů, které můžu. 7/10 ()
Gallego se ze španělských lesů v předchozím El Rey de la montana odstěhoval rovnou na Měsíc. Příběh tří kosmonautů, kteří s hrůzou zjišťují, že nejsou v dalekých hlubinách vzduchoprázdna sami, je sám o sobě zajímavý, jeho provedení však pokulhává. Zvolená forma found footage sice navozuje pocit autenticity, ale také silně překáží, a to hlavně v klíčových scénách. Zrnění, šum, otřesy a výpadky obrazu divákům schválně znemožňuje vidět víc, než by měl. Co však funguje spolehlivě, tak je strach z neznáma, klaustrofobie a vůbec celá ta bezvýchodná situace. Škoda toho závěru, který je zbytečně rychle ukončen. Nejpůsobivější jsou tak scény v tmavém kráteru, tam je jeho největší síla. ()
That´s one small stone for a man, one giant pseudoauthenticity for mankind… Zvuk zní, neexistující kamery snímají a gravitace nebývale přitahuje až se i Těreškovová diví a Armstrong žasne. Nedostatkem peněz a odvahy pro klasické natáčení vzniká živná půda pro found footage, nedostatkem atmosféry, napětí a invence zase vzniká živná půda pro zívání a já ten žánr začínám po jistém období tolerance znova nesnášet.. Pro ty, co ještě nepropadly skepticismu - v ruských archívech údajně existuje 5 hodin záběrů z 8mm kamery, co byla umístěná na hřbetu Lajky. Kdyby je prý viděl Fox Mulder, tak roztrhá legitimaci FBI, posere se a zjistí, že pravda je tam venku a ještě se z ní kouří.. ()
Více než dobře zpracovaný zajímavý nápad, který mi připomněl atmosféru povídek A. C. Clarka. Vyjma filmu Monstrum jsem vlastně neviděl žádný sci-fi či hororový snímek z poslední doby natočený stylem "Našli jsme tuhle pásku a děje se na ní to a to", a nejspíš i proto na mě Apollo 18 tak zapůsobilo. Technické provedení bezchybné, herci bezproblémoví, finále příjemně vygradované, stopáž tak akorát. ()
Galerie (27)
Photo © Dimension Films
Reklama