Reklama

Reklama

Existuje dôvod, prečo sme už nikdy viac nešli na Mesiac...

Film o reálnej misii do vesmíru, ktorú NASA v roku 1970 zrušila. (JohnRambo)

Videa (7)

Trailer 1

Recenze (383)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Pár slov o souvislosti mezi Pablem Picassem, Apollo 18 a Sofoklém. ____ Ač se to nezdá, představuje Apollo 18 nesmírně zajímavý experiment, kde je určitá monotónnost děje vyvážena různými způsoby, jak je tento děj vizuálně zaznamenán. Apollo 18 dodržuje jednotu místa času a děje, známou z antických her, kde se také o všech ostatních událostech dovídáme díky chóru nebo z úst poslů či účastníků hry, zde z úst velící základny na zemi. Dokonce i klíčoví astronauti jsou tři, podobně jako u Sofokla, který jako první zavedl v antickém dramatu tři herce. Tato jednota děje spolu s určitou jednotvárností a nedějovostí (v tom filmu se toho vážně moc nestane) je ovšem vykompenzována doslova a bez nadsázky desítkou různých vizuálních formátů, záznamů, tonalit, barevných podání - přesně po vzoru zákona zachování energie aneb když někde uberu (story), musím jinde přidat (styl). Takže tu máme pohyb po ose zrno-šum-vyžehlenost DNRkem, barevný záznam i černobílý, statický kamery v rohu po lehký 16mm do terénu, různý poměry stran od 1.33 po 1.85, trhání a chyby v obrazu, změny fpska, a do toho ještě průzory skafandrem nebo okénka v lodi (tematizace rámů obrazu, řekli by jistě nějací fajnšmekři přes vizuální studia)… a tohle se děje fakt po celý film, je to až neuvěřitelný, jako byste si neustále nasazovali jiné brýle s jinými skly. Důležitost tak ve filmu nemá to, co se odehrává před kamerou, nýbrž to, co se odehrává v kameře, z čehož je patrné, proč určitá dějová monotónnost filmu zas tak nevadí (velmi podobný princip různých záznamů využívala found footage duchařina Grave Encounters, kde to bylo obohacený ještě třeba o noktovizory – vidění ve tmě). Apollo 18 tím překlápí 3D dění do 2D záznamu, který je klíčový, podobně jako to udělal Picasso, který ovšem přidal o jeden rozměr víc, neboť překlopil 4D do 2D - Picassovy obrazy žen s dopředu hledícíma očima a nosem na stranu byly pokusem zobrazit čtyřrozměrnou perspektivu, protože ten, kdo na ženu hledí ze čtvrtého rozměru, vidí její tvář, nos i týl současně. Že se to Picassovi podařilo, zatímco filmaři nemají se čtvrtým rozměrem šanci moc hnout, je celkem logické, jelikož film má mnohem blíž k reprodukci skutečnosti než malba, která je expresivnější. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Footage filmy nemůžou fungovat bez reálného chování hrdinů, A posádka Apolla 18 vypadá, jako by NASA sebrala skupinu chlápků z hospody a poslala je náhodou do vesmíru. Je to přesně ten typ hororu, kde chodí blondýny v noci venčit psa do lesa, když kolem běhá maniakální vrah. Jen si to představte na Měsíci. ()

Reklama

Rex Mundi 

všechny recenze uživatele

Trailer bol lákavý, začiatok filmu hneď sklamal, keď ponúkol celý film v štýle "found footage", ale nakoniec to nebol najväčší problém (nie som zásadne proti tomuto štýlu, ale moje oči proste nemajú v láske roztrasené kamery, zbesilý strih a p.). Nápad s... ohrozením, ktoré nechcem spoilerovať, bol dobrý... ale záver to celé spláchol, lebo fakt netuším, ako sa tie nahrávky mohli dostať na Zem. Celý čas som čakala práve na toto, ale rozumného vysvetlenia som sa nedočkala (dá sa použiť bláznivá teória, ktorú nemôžem opísať bez spoilerovania, ale je to iba bohapusté domýšľanie - v prípade tohto filmu to považujem za najväčšiu dieru v scenári). Keby sa vykašľali na celé mockumentary, výsledný dojem mohol byť lepší a bez dier, i keď ďalšiu hviezdičku by som asi nepridala - tri sú viac než dosť. Celkový dojem trochu rozpačitý, má to svoje plusy, ale aj dosť mínusov. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Výtečný nápad a velmi dobré zpracování - bohužel mezi stylem a tím, co sledujeme, zeje nedostatečná propast pozorovatelského chladu. Daří se tu sice vytvořit jistý dojem realismu, ale už nikoli jakékoli angažovanosti diváka do děje. To však může být úmysl - film se tváří jako důsledný mockumentary, měl však být ještě důslednější a vyvarovat se různých klišé v ději i v obraze. Ještě pár stupňů mrazu a byl to vynikající voyeurský experiment s tak populárním žánrem, v němž by se přihlížející klinicky kochal krutým měsíčním experimentem. Takhle vzniklo něco na pomezí pozorování a snahy o zaangažování, čemu na jedné straně chybí ultimátní autenticita (např. už samotný fakt, že záznam sledujeme, je z hlediska logiky zcela nemožný), na straně druhé zase precizní načasování a gradace, tak podstatné pro žánr. Apollo 18 rezignuje na vlastní bohatý potenciál a loudá se zlatou střední cestou. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Slabší odvárek toho co by kosmotauty mohlo potkat na Marsu. Autenticita jednoznačně, ale v poslední době již je těchto zaručených pravdivých událostí a nelezených video materiálů prostě hodně. Ano, divák občas prožívá trošku toho příjemného mrazení v zádech, ale nevyhnu se dojmu že tohle šlo natočit ještě lépe. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (10)

  • Lunární modul LK byl přibližně třikrát menší, než americký modul LM z programu Apollo, a měl v něm letět jeden kosmonaut. (lukano)
  • Tvorcovia filmu používali techniku (predovšetkým kamery a fotoaparáty) pochádzajúcu ešte zo 70-tych rokov. (MikaelSVK)
  • Film nebyl promítán kritikům. (SidneyP)

Reklama

Reklama