Obsahy(2)
Dvanáctiletého Cyrila umístil jeho otec „dočasně“, než vyřeší své problémy, do dětského domova. Ve skutečnosti ale slabošský a nevyzrálý Guy nemá dost odvahy, aby jednou pro vždy řekl svému synovi „nechci tě, nestačím na to“. I když se Cyril nevzdává představy na návrat k otci, netrvá dlouho a otevře se před ním nová šance na život mimo brány dětského domova. Sympatická Samantha, která má vlastní kadeřnictví, si jej začne brát na víkendy. Tím ale teprve začíná série zkoušek jejich křehké důvěry, ze které se teprve může vytvořit opravdové pouto. Kluk na kole je realisticky natočeným příběhem obyčejného kluka, ve kterém stojí lhostejnost s vypočítavostí proti lidské vzájemnosti a lásce. (oficiální text distributora)
(více)Videa (5)
Recenze (170)
Nikdy nepřestanu přemýšlet nad tím, koho z učitelů napadlo vzít nás v primě na gymnáziu (když nám všem bylo 11 a 12 let) na takovýhle film. Asi si mysleli, že nám to něco, dá, ale většina mých spolužáků si po těch šesti letech nepamatuje ani jméno tohohle filmu. Nikdo z nás se moc nebavil a nejvtipnější moment pro všechny byl, když hlavní hrdina přetáhl někoho baseballkou. Nic mi nedalo tehdy a nic mi to nedává ani teď. Tohle fakt není pro mě, ale tak nějak na to zrovna já nemůžu zapomenout. 4/10 ()
Neobyčejně obyčejný příběh, kdy nahlédneme do života jednoho malého kluka. Kluka s kolem, kterých je všude kolem tisíce. Nejprve nás ten spratek možná štve a nejradši bysme se na něj vykašlali jako všichni kolem. Najednou však zjišťujeme, že je nám ho docela líto. A tak se tak koukáme, jak ten kluk s kolem snáší jednu ránu za druhou až jeho příběh náhle skončí. Stejně náhle jako začal. A my si uvědomíme, že v nás něco zanechal. Kluk na kole je jedním z malých velkých filmů. Jedním z těch, které vynikají mezi kupou neoriginálních sraček. 80% ()
Malý Cyril hledá, kam by vlastně mohl patřit. To, co je očividné, si ale neche připustit - jeho otec není schopný (nebo ochotný) se o něj postarat. Cyrilovy návštěvy u otce jsou opravdu smutné. Vztah, který vznikne mezi Cyrilem a kadeřnicí Samanthou je zpočátku spíše formální, ale brzy přeroste do vztahu, který oběma chyběl. Oproti Mlčení Lorny se mi líbil hlavně dětstký hlavní hrdina (pro filmy s titulním dětským hrdinou mám slabost, protože s jejich čistými pocity se dá výborně pracovat - jak dokazuje i duo Dardennů) a závěr filmu, respektive to rozlousknutí celé situace. Scéna, kdy Cyril spadl ze stromu, mi vzala dech; jedna z nejsilnějších z celého filmu. ()
Žádná symbolická konstrukce snažící se obsáhnout celé universum, ale prostý příběh jednoho "deprivanta". Jistě, film musí mít počátek a konec, takže určitou spojnicí je katarze "vstoupit do kruhu násilí je jednoduché, vystoupit nikoliv", ovšem síla tohoto filmu spočívá v emocích, které dokáže vyvolat. Na pět hvězdiček to není, film je spíše sled výborně natočených a zahraných epizod, ale nezapomenete na něj dlouho po odchodu z kina. ()
*** a půl. Thomas Doret i Cécile De France excelují coby dvojice rozdílných lidí, kteří si k sobě vytvoří pouto. Cyril je malý kluk, pobývající v dětském domově a veškerými silami se snažící najít svého otce, který o něj nejeví zájem. Samantha je pohledná a milá žena, která vlastní kadeřnictví. Postupně se oba spřátelí, čeká je však ještě mnoho překážek a zkoušek důvěry, než si oba budou moci dopřát štěstí. Snímek nabídne několik silných scén: Ta v autě, kdy se oba vrací od otce, který jej odmítl, či s mazaným dealerem, který se ho snaží namočit do průšvihu. Při této scéně jsem si říkala, že z toho nekouká nic dobrého. Naštěstí Kuk na kole není drsným dramatem s tragickým koncem. Jedná se spíše o nenásilně vystavěný příběh, který nejde pod povrch více, než by bylo nutné. Charaktery postav jsou jemně načrtnuty a působí tak lidsky, místo aby bylo jejich utrpení a nelehký osud zpracováno "až na dřeň." Postavy v tomto příběhu mají naději a prostor pro odpuštění. ()
Reklama