Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Partičke kamarátov z mesta Maaskantje sa jedného dňa prihodí niečo strašné. Všetci z dôvodu finančnej krízy stratia robotu, nešťastnou náhodou pár z nich príde aj o svoj domov a peniaze, ktoré im ešte ostali, veľmi rýchlo minú. Bez financií to však v dnešnom modernom svete nejde, preto sa rozhodli neplatiť za nič a všetko si brať zadarmo, bez ohľadu na následky. (Ba-nny)

(více)

Recenze (200)

blitzer 

všechny recenze uživatele

Neskutečná hovadina! Pár nesympatických, flákačských a zkažených pablbů dělá bordel ve městě, protože nechtěj pracovat. Jako satira by to bylo dobrý (stačí si vzpomenout na nedávné události v Anglii), ale ono to není ani moc vtipný. Zasmál jsem se všehovšudy tak třikrát (TV zprávy à la Nova, výbuch tříkolky, soud). Jestliže jsem dal žánrově podobným Čtyřem lvům 3*, tak tahle ptákovina si zaslouží nanejvýš jednu, kut. ()

kulyk 

všechny recenze uživatele

Tak co by ne, že. Proč neukázat zámořským obřezaným plivníkům, že na starém kontinentu umíme také nakroutit prapodivnou ekl parodii, a ještě do ní dokážeme najebat sociální podtext..... nebo co to tam vůbec ti vyčaděnci narvali. Zhovadilost největší, ovšem řada vydařených momentů tvoří z díla libost. A pleje-li někde Peter Aerts, pak nemohu jít pod osmdesát procent, nezlobte se na kulýnka. O to více mě mrzí, že se sejdu u soudního dvora v Haagu s partičkou okolo turbo dětí v ne zrovna nejlepším. Vykrást můj prvotní sexuální počin, nemístně jej natáhnout až na celé vteřiny, vrazit to do filmu a nedat mi ani gulden - to je jasný zločin proti lidskosti. ()

Reklama

FlyBoy 

všechny recenze uživatele

Po prvom, "štvorhviezdičkovom" pozretí musím teraz po druhom okamžite transformovať do "päťhviezdičkového" pozretia, pretože čo a ako sa tu deje, to naozaj nemá obdoby. Dovolím si nesúhlasiť s tvrdeniami, že nová vulgaritka Antonieho Kamerlinga je určená výhradne jednoduchému publiku alebo skupinám priateľov pod vplyvom THC. Obidvoch uspokojí, ale dosah má ešte oveľa väčší vďaka sofistikovaným finesám, ktoré zreteľne vykúkajú spoza dementnej pokrývky. Samozrejme, buranské fóriky nie každému sadnú, onu "nečestnosť" nie každý strávi, ale kto má aspoň minimálne sklony k pokleslému pobaveníčku a rád číta medzi riadky, tak na svoje si bezdebaty príde. Z "Maaskantje" totiž neohrozene nastupuje pätica darmožráčskych sedlákov ktorých priority tvoria hliníkové retiazky, šuštiakové bundy, orosený pivec, "hlohovecký" tuning a keď k tomu z reprákov duní aj nejaká "raveová" pecka alebo "will be friends" vokálček od Scootru, tak je všetko v klídku. Stane sa to najhoršie, úrady im stopnú sociálne dávky a nabudeným chlapcom neostane nič iné, ako len začať nepovoľne protestovať-odštartovať rozdivočenú anarchiu. "New kids turbo" sú ohromne lapidárnym zosmiešnením prebiehajúcej ekonomickej krízi-spravidlosť do rúk berie banda retardovaných vagabundov, ktorá sa nezastaví pred ničím a ich besnenie zanecháva okolo seba poriadny bordel. Holanďania to vyrhajú jak nabrúsené dýky, čo pojašený úsek, to brutálny "sidekick" a to buď uleteným kreténizmom alebo neprístojným vyplieskaním. Už nemajú náladu neustále ustupovať/helfovať zadĺženým Južanom a preto si z nich robia náramnú prdel pričom je dodržaný status quo prisťahovalca, ktorý nemusí byť apriori vychytralým záporákom-ba naopak je tu postihnutým hrdinom prekážajúcim v zápornom systéme. "Turbo deti" sú politicky doľava aj doprava (i keď ľavá prevažuje) a cez simulovaný stred strmhlav útočia, rozosmejú nielen hulvátske hovädá, ale aj rozumných hédonikov. Majú vo vrecku stovky nekresťanských skopičín, 2 či 3 "burnafterreadingovské" porady, rozchichotaného kamionistu z "Bláznivej olympiády ("Honk, honk") a v rámci chumajského sarkazmu asi ten najhurónskejší/najprenikavejší "flow" široko-ďaleko. ()

italka63 

všechny recenze uživatele

Bylo to něco neuvěřitelného. Chvílemi ale totálně blbé, uječené, trapné a pak bum -neuvěřitelná scéna totálně černého humoru. Banda líných, tupých magorů se vzbouří ve svém malém městečku -chtějí přece neustále pobírat sociální dávky i bez odvedené práce -a a na protest přestane všechno platit. Projíždí se brčálově zelenou Mantou a každý z nich má problém, do kterého se zatáhnou média, policie, a přeroste div ne v národní konflikt. Chvílemi jsem to chtěla vypnout. Chvílemi jsem se smála na plné kolo. Jedno vím jistě -nekoukejte na to při pobytu v nemocnici, vypadáte totiž jako ten samý blbec:-) ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Dost možná nejvtipnější film, co jsem kdy viděl. Proti tomu, co se tu děje, jsou všichni ti sandlerové, rogenové a apatowové úplný nazdárci. Mám pocit, jako bych se díval na hrubozrnný animák Beavis and Butt-head, akorát v hrané podobě. Řečeno slovy bývalého amerického velvyslance pro OSN Daniela Moynihana: „Chovanci tu převzali vedení ústavu pro duševně choré.“ ____ Zajímavou hádanku či dokonce šifru skýtá otázka, jestli jsou New Kids Turbo politicky nalevo, nebo napravo. Když pomineme dokumenty, které hledají příčiny světové finanční krize, a vezmeme v potaz filmy, které se věnují hlavně jejím důsledkům, máme tu jak díla z pravicového tábora v čele s americkou drámou Lítám v tom, kde jsou hrdinové ti, co z práce vyhazují, tak díla ryze levicová jdoucí ve stopách socanské Evropy jako Louise-Michel, kde jsou za hrdiny ti vyhození. Otázka je, kam na téhle ose umístit New Kids Turbo, protože ač by se zdálo, že film, kde hrdinové odmítají pracovat a nezdráhají se dehonestovat pořádkové síly, patří zřetelně doleva k anarchistické komedii Louise-Michel, věc je nepoměrně složitější. Možná se tímhle filmem Holanďani spíš vysmívají flákačům a různým Maročanům, Kameruncům a dalším, které si za ta léta do země natahali, a jejich svobodomyslnost jim akorát nedovoluje pojmenovat věci přímo. Holanďani stejně jako Finové stavící na nejzdravějších ekonomikách v Evropě se vyznačují silnou protestanskou náturou a maňána v podobě liknavých jižních národů jim nejenže leze dost silně krkem a de facto opakuje konflikt z třicetileté války, kde proti sobě stáli Nizozemci a ultrakatoličtí Španělé, ale produkuje na tamní politické mapě i pravicové populisty, jako je Geert Wilders nebo Tim Soini. Zařazení filmu doprava by nasvědčovala i jeho ohromná popularita v Německu, jehož obyvatelé rovněž odmítají cálovat dluhy jižních států, které tu zastupuje pětice hrdinů. Přesto považuji New Kids Turbo za levicový film, a to ze dvou důvodů – vývoj hlavních postav a počínání televizního reportéra. Ale popořadě. ____ 1, Klíčová otázka zní, jestli je ona pětice kamarádů z filmu kladná, nebo záporná. Poznat ve filmech padoucha zpravidla není příliš těžké, tady to ovšem očividně tak snadné není. Tehdy přichází vhod jednoduchá mnemotechnická pomůcka: záporáci se ve filmech poznají podle toho, že se nevyvíjejí a zůstávají konstantní od začátku do konce, kdežto kladné postavy procházejí výraznější změnou a nějakým vývojem. Tady je třeba policajt pořád za hlupáka, zatímco každá z pěti postav má své momenty a projde určitou menší proměnou. Proto jsou poznámky o absenci příběhu mimo, jelikož pomíjejí, že příběhy se odehrávají doslova uvnitř každého z oné pětice, které máme pořád před očima. New Kids Turbo tak připomíná starý socialistický vtip o robotníkovi, který si každý den z práce odnáší kufřík. Robotník má pověst zloděje, nicméně stráže, kteří kufřík vždy otevřou a prohledají, nikdy nic nenajdou. To, co robotník odcizuje, jsou samozřejmě samotné kufříky – jinak řečeno příběh tu nesou vyvíjející se postavy, jen film to running jokey a cykličností chytře zakrývá. Oproti tomu záporáci zůstávají konstantní. Zlo tu je s námi odnepaměti, mění se jen dobro a prostředky, jak s tímto zlem nakládáme. Asi nejgeniálnějším způsobem si tuto stálost zla uvědomil Hans Zimmer, který v TDK přisoudil Jokerovi leitmotiv o jedné jediné notě. Slyšet jej můžeme už v prvním záběru při nájezdu na záhy rozbité okno. Joker se také nemění, jeho charakter neopisuje žádný oblouk, a my vlastně nevíme, co udělá příště a co je klíčové, neřekne nám o tom nic ani hudba. Zimmer je na tento podkres postavy jaksepatří pyšný a jakbyne, když by mu to většina producentů/režisérů zatrhla a vyhodili ho s tím, vždyť podhodit postavu v obřím letním blockbusteru něčím takovým se přece nedělá… osvícenec Nolan mu to schválil. ____ 2, Druhý důvod, proč má New Kids Turbo přece jen blíž k Louise-Michel než k Lítám v tom, zosobňuje jedinečným způsobem postava reportéra. Ve scéně, kde pětice hrdinů bojuje s protiteroristickou jednotkou, se objeví úžasná dvojice záběrů: zatímco jedna z postav má na ramenou bazuku, reportér má na ramenou kameru. Podobný match-cut známe například z Kubrickovy 2001, kde se přestřihne z letící kosti na letící vesmírnou raketu, zatímco tady to je střih z bazuky na kameru. Kamera coby zbraň, to bylo přece vždycky krédo militantních a angažovaných dokumentaristů jako Joris Ivens nebo John Grierson. ____ Co do hudby tu máme trojí: za prvý extrémně rychlý raveový beaty á la Scooter, kteří dokonce speciálně pro film předělali svůj single Friends. Za druhý 90kový eurodance, byť malinko svižnější a inovovanější o fakt, že ženské vokály sice zůstávají, ale mužský rap jakoby zajišťuje těch pět MCs típků. Tahle hudba se ozývala v Holandsku asi ze všech těch Opelů Manta, co vlastní jedna z postav, a film to očividně úspěšně paroduje, ale současně na tom staví i svůj drive. Na svědomí to má DJ Paul Elstak, což je ten chlápek z úplného závěru, kde doslova spadne z nebes a potvrdí tak přímo slogan Faithless „God Is a DJ“. Myslím, že nejeden diskant a metrosexuál v některých pasážích filmu vyskočí ze sedadla a dá se do trsání. Jako já. A konečně za třetí tu máme samotnou nediegetickou instrumentální hudbu od Holkenborga, která vtipně zesměšňuje okázalé herojské melodie, ale má svoji nepopiratelnou kvalitu a tvoří příjemný kontrapunkt k raveovému či technařskému duc duc duc duc. Soundtrack je tak bujarou kombinací skladatelské práce a djské. ____ Kamioňák. Honk, honk. Cunt! () (méně) (více)

Galerie (12)

Zajímavosti (5)

  • Flip Van der Kuil povedal vo filme len jednu vetu: "Ešte kartón cigariet." V čase:17:05. (BAM)
  • Mnoho rodinných príslušníkov hlavnej pätice hercov si vo filme zahralo menšie cameo úlohy. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama