Reklama

Reklama

Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou, zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudným střet s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jen dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu. (CinemArt)

(více)

Videa (20)

Trailer 2

Recenze (2 352)

H34D 

všechny recenze uživatele

Jako fénix z popela povstane mocný DiCaprio a navzdory všem předpokladům se v zuboženém stavu postaví tváří v tvář té největší výzvě - porazit nepřítele, porazit přírodu, porazit smrt... Příběh je to prostinký, ale to mu neubírá nic z jeho síly. Revenant představuje neúprosnou cestu za velmi dobře obhájenou pomstou, proto je snadné sžít se s hlavní postavou a film skvěle prožít. Jen to však nestačí. Aby cesta mohla být cíl, byly v Revenantu použity ty nejkrásnější kamerové záběry a obrazové kompozice severské přírody, která je nádherná i krutá zároveň. Vizuální stránka povyšuje film na zcela jinou úroveň. 9/10 ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Revenant je bezesporu velkej film. Má v sobě geniální kameru, brutálně zamrzlé prostředí, dvě absolutně perfektní scény a Lea, který tu herecky onanuje, jako nikdy předtím. Když už ne jindy, tak letos za tenhle výkon Oskara dostat prostě musí. Osobně si ale myslím, že to jeho předvádění už je až za hranicí. Sice toho moc nenamluví, ale o to víc se toho na plátně děje. Leo kuchá koně, aby se schoval v jeho útrobách nebo pojídá syrové maso, aby přežil. Do toho přežije tucet neuvěřitelností, které by nepřežil průměrný občan českého státu. To všechno za příběhem nejklasičtějším – kvůli pomstě. Škoda ale, že tenhle film tvůrci tak strašně natahovali. Mohli si některé ty flashbacky odpustit. Dvě a půl hodiny je přeci jen na takový příběh docela dost. Každopádně uznávám, že první scéna útoku indiánů a následně scéna útoku medvěda na Lea, se mi zapíšou do paměti jako to nejlepší, co jsem za hodně dlouhou dobu viděl. ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) -"I found God" he used to say. "And while sitting there and basking in the glory and sublimity of mercy... I shot and ate that son of a bitch." --- Před sledováním jsem si přečetla, že: Revenant in French also means (reverting to) "spirit" or "ghost". Což mě samozřejmě velmi natěšilo, ale i přese všechny horečkové snové vize jsem neměla pocit, že by se film dotkl duchovní roviny. Vlastně mám ve výsledku dojem, že se jedná o křížence Malickova Nového světa a Jarmuschova Mrtvého muže, přičemž se Revenantovi nedaří dosáhnout kvality ani jednoho z nich. A když to srovnám ještě s Birdmanem, do kterého se mi původně vůbec nechtělo, ale hned po prvních pár vteřinách jsem od filmu vůbec nemohla odlepit oči, jak byl hypnotizující, tak tady jsem se musela vyloženě nutit, abych se vůbec dokoukala do konce. A to jsem člověk, který by raději strávil celý život v lese, než aby jednou vkročil do víru velkoměsta. Vlastně nemám ani moc ráda, když v sobě Terrence Malick přespříliš probouzí svého vnitřního Terrence Malicka, natož abych to ještě snášela u ostatních režisérů. Inarritu podle mě vlastně udělal nejzásadnější chybu v tom, že filmu dodal lidského záporáka a hrdinovi jinou motivaci než jednoslovné "přežít", protože mi přijde, že tím paradoxně mizí důvod, proč by ten film měl existovat. "Přežít, abych zabil vraha svého syna" je extrémně klišé motivace pro tak nehostinné, dravé a kruté prostředí, jaké se filmu podařilo poskládat dohromady. Slušel by tomu mnohem víc nihilistický příběh osamělého zálesáka, který bojuje o svůj život, protože nic jiného neumí a nezná. A ještě víc bych za něco takového bojovala s přihlédnutím k tomu, že Tom Hardy vypadá pořád moc inteligentně na to, abych mu takovou roli uvěřila, a tím pádem spadá jeho herecký výkon do kategorie nepříjemně se sledujícího pitvoření, které rozhodně není důstojnou protiváhou Leova minimalismu. (A taky tedy dodám, že jsem výjimečně ráda, že když už mu tu sošku chtěli mermomocí dát, tak že mu ji dali zrovna za tenhle film a ne třeba za Letce nebo Vlka z Wall Street. I když mě osobně jako herec nezajímá už tak patnáct let.) Domhnall Gleeson teprve podruhé přenáší trochu závaží ze strany "hezký muž" na stranu "dobrý herec". Forresta Goodlucka jdu sledovat na Instagramu. Willa Poultera si přidávám do sbírky herců, kteří krásně brečí. A jako poslední zmínku jsem si nechala poznatek, že mě úplně neskutečně rozčilovala kombinace té prvoplánovité "západní filmové" hudby, která jako by se snažila každý záběr, ke kterému hrála, nafouknout a dodat mu falešný pocit důležitosti, spolu s tím japonským hudebním minimalismem, který doprovázel například finální souboj, a který skvěle vystihoval primordiální pudy a emoce, o kterých pro mě celý film byl nebo měl být. Kdyby tak byl podkreslený celý film, nejspíš bych mluvila úplně jinak, a určitě i hodně dalších lidí, kteří mu vyčítají mělkost a pozérství. Inu, třebas se na Revenanta podívám znovu za deset let a zklamání mě přejde, ale zatím sbohem a šáteček. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Podobně jako mluvíme o „hitchcockovských“ atributech některých thrillerů nebo „lynchovsky“ divných filmech, budeme možná brzy vztahovat jméno mexického režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárritua na snímky, kolem nichž je uměle vytvářen mediální rozruch. Stejně jako u předloňského Birdmana, ani v případě Revenanta přitom doprovodný humbuk zdaleka neodpovídá tomu, jakou pozornost by si titul zasloužil na základě svých filmových kvalit. Dream team Iñárritu, Lubezki, Dicaprio mohl díky svým schopnostem natočit jeden z nejsugestivnějších dobrodružných filmů posledních let. Bohužel jim béčkově přímočarou zápletku nestačilo „naboostovat“ fludní kamerou, která předvádí ještě úchvatnější psí kusy, než jsme mohli vidět v Soy Cuba (pro mne etalon při hodnocení filmů s propracovanými dlouhými záběry). Příběh muže sežvýkaného medvědicí, který se po vzoru Odyssea vrací „domů“, je prokládán mystickými snovými (halucinačními) sekvencemi, dialogy o Bohovi převtěleném do veverky a projevy zkázonosnosti neregulovaného kapitalismu. Iñárritu, vyžívající se vždy v utrpení svých postav, by přitom byl ideálním režisérem pro syrový western tradičního ražení, v němž násilí slouží jako hlavní prostředek komunikace, udává dění do chodu, podmiňuje dějové zvraty a řeší problémy. Bohužel, jak naznačeno výše, se rozhodl sdělovat významy i jinak než spektakulárním násilím. Například slovy. Užití násilí coby ústředního vyprávěcího elementu je omlouváno jeho vsazením do vratkého rámce rodinného melodramatu, okouzleného indiánskou mystikou. Jsem přesvědčen, že Revenant by byl tonálně i rytmicky vyrovnanějším filmem, kdyby tak urputně nepředstíral filozofickou hloubku a ohromný duchovní přesah. Spirituálno se v něm totiž oproti Tarkovskému nebo Malickovi omezuje pouze na prázdná slova a nepůvodní symboliku. Formální stránka nijak povznášející není. Cyklické pojetí času, vlastní domorodému americkému obyvatelstvu, například vedle motivu spirály vyryté na čutoře zpřítomňuje akorát repetitivnost hrdinova utrpení. Jinak má film důsledně klasickou výstavbu s přesně načasovanými zvraty, svědomitým zužitkováním všech motivů a uspokojivým koncem, který nenechává žádnou podstatnou otázku nezodpovězenou. Je v pořádku, že jednorozměrné postavy slouží jako nástroje ke sdělování informací a popostrkování vyprávění potřebným směrem, ale nepřijde mi moc v pořádku, pokud neslouží k ničemu dalšímu navzdory snaze filmu přesvědčit nás skrze ně o vlastní důmyslnosti a zaujetí pro věc (v tomto případě zájmy původních obyvatel Ameriky, viz dokument o natáčení A World Unseen, v podstatě velmi naivní anti-kapitalistická a ekologická agitka). Nejvýstižnější metaforou filmu, který pragmatismus navenek kritizuje, ale zároveň je svým nakládáním s postavami a tématy vrcholně pragmatický, pro mne zůstane gif, na němž se představitel hlavní role coby zaživa pohřbený, potrhaný a polámaný Hugh Glass z posledních sil drápe za vysněným Oscarem. 65% Zajímavé komentáře: Marigold, Madsbender, Radek99, Arbiter, ScarPoul, maddy, eye candy, SeanLSD, Triple H, Honzua, Avathar, wallax () (méně) (více)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Můžu tě udusit, jestli chceš." Stačí mrknout a je to. No tak sranda to tedy nebyla, ale ani Iñárrituovo tradiční ždímání emocí na mě nikdy moc neplatilo. Takže jsem jen sledoval, kterak je pobyt v přírodě prospěšnej zdraví. V podstatě mrtvý individuum, schopný pouze čekat na odpojení od neexistujících přístrojů, se při pobytu na čerstvým vzduchu najednou rozplazilo, rozplavalo, rozpajdalo a najednou i rozběhalo a to je zázrak. Aleluja, velebte Pána. Anebo scénáristu, který vášnivě popustil uzdu svý fantazii. Takže to vlastně byla sranda, protože Bůh prej je veverka, spaní ve vyvrhnutým koni je vrcholem luxusu a při plavání v ledový řece huňatá kožešina zahřeje. Mě to tedy nakonec bavilo o něco víc, než jsem po vyslovení jména "velkého" režiséra očekával, ale těch dlouhejch obrazových důkazů krásy americký přírody jsem viděl o dost víc, než bych potřeboval. ()

Galerie (105)

Zajímavosti (62)

  • Realistickú scénu s medvedicou, ktorá napadne Leonarda DiCapria (Hugh Glass), dostal na starosť uznávaný maskér Duncan Jarman z anglického Hertfordshire. V minulosti pracoval aj na filmoch ako Harry Potter a Dary smrti - 2. (2011), Grandhotel Budapešť (2014) či Posledný samuraj (2003). Maskér sa na svoju prácu extrémne dôkladne pripravil, so svojím tímom študovali historické údaje o zraneniach skutočného Hugha Glassa a s DiCapriom strávili celý týždeň len tým, že vytvárali protézy a odliatky celého jeho tela. (classic)
  • Mnoho členů štábu se domnívá, že mohli ušetřit peníze (rozpočet byl překročen) i své utrpení v náročných, extrémních klimatických podmínkách (četná zranění, mnoho členů štábu bylo vyhozeno, někteří skončili sami), pokud by alespoň některé části natočili s počítačově vygenerovanými efekty. K tomu režisér filmu Alejandro González Iñárritu uvedl: "To je přesně to, co jsem nechtěl. Skončili bychom totiž před zeleným pozadím s kávou, v pohodlí, každý by byl šťastný, ale film by nejspíš stál za hovno." (Tristan Rafael)
  • Celosvětová premiéra proběhla 16. prosince 2015 v Hollywoodu. (Varan)

Související novinky

Cyberpunk 2077 se dočká hrané adaptace

Cyberpunk 2077 se dočká hrané adaptace

05.10.2023

Skvělé zprávy pro fanoušky kyberpunku či sci-fi žánru obecně. Hra Cyberpunk 2077 se totiž oficiálně dočká hrané adaptace. Po úspěšném anime seriálu Cyberpunk: Edgerunners se tak bude jednat o další… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Twisteru?

Jak to vypadá s pokračováním Twisteru?

22.12.2022

Když na jaře roku 1996 dorazil do kin blockbuster režiséra Jana de Bonta s názvem Twister, jeho vír zábavy doslova zbořil kina. Snímek s velmi štědrým rozpočtem 92 milionů dolarů díky svému poutavému… (více)

Nový Predátor má název, už se natáčí

Nový Predátor má název, už se natáčí

28.07.2021

Loni na podzim přišlo oznámení, že se slavná značka Predátor dočká dalšího zářezu. K režii nového filmu nastoupil Dan Trachtenberg (Ulice Cloverfield 10), mimo to jsme ale nedostali žádné nápovědy k… (více)

Hvězda Tenet v dalším špionážním thrilleru

Hvězda Tenet v dalším špionážním thrilleru

30.08.2020

Herečka Elizabeth Debicki (Tenet, Krycí jméno U.N.C.L.E.) se upsala hlavní roli v nové špionážní minisérii ze druhé světové války Code Name Helene. Na produkci seriálu se bude podílet studio… (více)

Reklama

Reklama