Reklama

Reklama

REVENANT Zmrtvýchvstání

  • USA The Revenant (více)
Trailer 1

Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou, zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudným střet s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jen dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu. (Cinemart)

(více)

Videa (20)

Trailer 1

Recenze (2 355)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Pionýrský Bear Grylls v krajině bez Boha. Je zajímavé sledovat, jak se vyvíjí western coby žánr, v 50. letech byli indiáni ti zlí, s nástupem demýtizačních anti-westernů cca 70. let se optika obrátila a indiáni byli naopak ti dobří...a v postmoderní současnosti není už dobrá ani jedna strana. A tenhle rastr má i svou vnitřní logiku - v zemi, kde právě probíhá střet dvou civilizací a západní civilizace bílého muže pomalu vytlačuje v líté vyhlazovací válce civilizaci původních přírodních kultur, nemá Bůh své místo, je to země, krajina bez boha, bez bohů... Iñárritu prochází zajímavým vývojem a hledáním Boha v krajině připomíná Terrence Malicka (Revenant nejvíc připomíná samozřejmě asi jeho film Nový svět, jen má zcela rozdílné vyznění, když jeho leitmotivem je čistě westernový motiv pomsty), s tím rozdílem, že oproti Malickovi žádného Boha nenalézá, Bůh nietzscheovsky mlčí, nebo prostě už vůbec neexistuje... S tím souvisí zvolený explicitní naturalismus - detailní popisné scény jsou mistrovsky natočené, realita je dovedena téměř k dokonalé autentičnosti (bohužel mi s tím nekoresponduje až příliš hollywoodsky nadsazené řetězení nehod a zranění, hlavní hrdina chvílemi už vypadal, že vládne nějakou superschopností). Co se formální stránky týče, zaujme především Lubetzkého kamera, je dechberoucí sledovat nám nasnímané a komponované scény, tentokráte nepluje v jedné dlouhatánské nepřetržité jízdě jako v Birdmanovi, ale střídá umělecké polohy, hru přírodního světla, panoramatické okouzlení, deformaci detailem rybího oka...vysoké uznání zaslouží též trikové scény, například scéna napadení medvědicí je tak dokonale provedená, že se skoro ani nechce věřit, že jde o počítačovou animaci, absolutně věrná nápodoba skutečného světa... A pak ještě Leonardo DiCaprio, představitel ,,fyzického" herectví, který zřejmě pochopil, že nejlépe svůj herecký talent vydestiluje v rolích, v nichž musí plížením překonávat nějaký fyzický handicap, nezapomenutelná byla scéna ve Vlkovi z Wall Street, nyní se plíží skoro celý film... ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Tak ale naozaj mnohymi zatracovany Leo si tentokrat uz konecne zasluzi toho Oscara. Uz len za to, ako musel mrznut pocas natacania, teda nielen jeho postava. Reziser Alejandro G. Inarritu je perfekcionista a o kameramanovi E. Lubezkim ani nehovorim. Ak pojde takto stale dalej v kazdom dalsom filme, tak to nebude mat Akademia lahke dat cenu inemu kameramanovi, ak si ju zasluzil menej, nez sam Lubezki :-) Ale ked si spomeniem na GRAVITACIU (2013) alebo na BIRDMANA (2014), tak tych dvoch Oscarov ma zasluzenych. Tom Hardy ma taktiez prekvapil, ze ako jeden z mala hercov si vybral dva filmy v jednom roku, ktore sa natacali v extremnych podmienkach, netreba zabudnut aj na MAD MAX: FURY ROAD (2015) a podmienky pri natacani na pusti. Ale teraz naspät k filmu. Je skutocnym zazrakom, ze to vsetko, co zazila postava DiCapria, ze to vobec prezila. Zabery s grizlym zabijakom boli neskutocne brutalne a realne a vobec vsetko, co sa tam dialo dalej nie je nic moc pre slabsie povahy. Chvilkami som si pri filme spomenul aj na M. Gibsonov APOCALYPTO (2006), v ktorom podobne hlavny hrdina cely film utekal a bojoval o zivot, ale nebol az tak brutalne krvavy, ako tento film. Takze Revenant ma u mna jednoznacne plne hodnotenie a Alejandrovi a Leovi drzim na Oscaroch opät palce. >>> (Videl v kine 30.01.16) ()

Reklama

TeeAge 

všechny recenze uživatele

The Revenant je typ filmu, počas ktorého sa viem ponoriť do kože hlavnej postavy, a cítiť sa ako šesťročný chlapec, ktorý číta svoju prvú dobrodružnú knihu. The Revenant je síce scenáristicky obmedzeným filmom kôli knihe Michaela Punkeho, hlavne, čo sa nadmierneho výskytu náhod týka, ale samotné naturalistické spracovanie materiálu režisérom z neho robí plnokrvný dospelácky epos o pomste, aký sme tu už dávno nemali. Keby sa bol film netočil podľa knihy, a bol by ňou len inšpirovaný, mohlo to dopadnúť s dynamikou deja v druhej pôlke filmu ešte lepšie. Je to ale len parciálna výčitka, pretože hlavnou doménou filmu neni ani tak príbeh, ako herecké výkony, kamera a režíjne spracovanie. I. Na Iñárritua si môže nadávať kto chce čo chce, ale behom dvoch rokov mať dve také špičkové a žánrovo tak neskutočne odlišné filmy je jednoducho genialita hraničiaca s nolanovskými výškami - samozrejme každný vo svojom duchu. II. Lubezki predviedol svoj um už v pre mňa revolučnom Birdmanovi - opať používa glidecamovo/ramenový záber evokujúci neustále sa obzerajúcu tretiu osobu, akurát tentokrát v ešte akčnejšiom prostredí. K totálnemu vrcholu záberov patrý úvodná akčná scéna, ktorá demonštruje majstrovstvo Iñárritua v schopnosti uchopiť dramatickú scénu ako jeden celok ala divadlo. III. Herci sú tentokrát jednoznačne najsilnejším článkom celku. Gleeson potvrdil svoje kvality už v kontroverznom Black Mirror či novátorskom Ex Machina, a tu len svojú prvotriednosť potvrdzuje. Tom Hardy kúzli daľší neskutočný charakter obohatený jedinečnou karikatúrov prvoplánového zloducha, kde pracuje jak s rečou, držením tela, ale opäť aj so svojím hlasom. DiCaprio - čo dodať. Veľa ľudí hovorí, že je celý projekt vypočítavým počinom pre to, aby Leo konečne doniesol domov sošku. Je úplne jedno či sa tak stane/stalo, pretože pre mňa, a viem, že i pre mnohých iných, je bezkonkurenčne číslom jedna. Ps: Umenie sa ajtak nedá objektívne hodnotiť... :) 100% ()

Zeck 

všechny recenze uživatele

První hodina je naprostý orgasmus na plátně, drtil jsem si při sledování koule nadšením a říkal si, že jestli to takhle bude pokračovat až do úplného konce, mám tu čest sledovat žánrovku, která se zapíše do historie. Syrovost, špinavost a krvavost ovšem po sexu Leonarda s digitálním medvědem vystřídalo ředidlo tak strašně odlišné, že se z toho rázem stal úplně jiný film. Zběsilý survival thriller téměř ihned vystřídaly existenciální pohledy do krajiny, alegorie, flashbacky, pomalé záběry na proud tekoucí řeky nebo koruny stromů a jiné "krásy" filmařiny. Artové ambice režiséra tenhle geniálně jednoduchý, přímočarý a zábavný příběh znásilnily, když z něj udělaly rozbředlou jakžtakž stále fungující záležitost, která se spolu s hlavním hrdinou dobelhala až do konce a tam v zapomnění chcípla. 75% ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Vysokorozpočtový americký film v pravom eRkovom prevedení a navyše točený v reálnych lokáciách sa už prakticky vôbec nevidí, takže na Revenanta som bol veľmi zvedavý, pričom tentoraz ma lákal aj ten revolučný vizuál a síce sa z toho pre mňa nestane žiadny kult, ale aj tak som s výsledkom nadmieru spokojný. Hlavne prvá polovica mi prišla takmer bezchybná, dejovo je to mimoriadne dynamické, tu jedna vydarená sekvencia strieda druhú, poteší celé to naturalistické prevedenie a aj tie počiatočné útrapy, ktoré musí prekonať hlavný hrdina sú pre potreby filmu nadmieru atraktívne. Jedine ma veľmi mrzel ten osobný motív pomsty, ktorý vo mne nedokázal vzbudiť potrebné emócie, keďže aj to konanie záporáka mi prišlo v rámci situácie pochopiteľné a tá jedna situácia, pri ktorej sa zachoval najkrutejšie mi tu prišla len samoúčelne vložená na to, aby ho divák povinne nenávidel, čo mi vlastne potvrdil aj fakt, že v reále sa práve toto nestalo. A v druhej polovici sa to už trochu pokazí, film už až moc stojí na hlavnom hrdinovi, ktorý si ma ale zase tak moc nezískal a keďže mi nevyhovoval ani ten motív pomsty, nemal som dôvod sa tešiť na očakávané záverečné zúčtovanie. Ale predsa len si film stále zachováva výbornú dynamiku, pri ktorej som sa ani na okamih nedokázal nudiť a plno scén je stále zaujímavých, takže sa mi na to dobre pozeralo až do konca. Veľmi spokojný som aj po stránke akcie, ktorá je vynikajúco natočená a až na tie digitálne doplnky aj úplne realistická, že to skutočne pôsobí až tak naturalisticky, kedy cítiť všetku tu bolesť. A tak som si nadmieru užil nielen všetky tie prestrelky s indiánmi, ale aj poriadne intenzívny stret s medveďom a plno takých doplnkových scén, ako pád z útesu s koňom. Čo sa týka obsadenia, Leonardo DiCaprio to zvládol bezchybne a nepochybujem po tom, že to natáčanie bolo nielen pre neho veľmi náročné, ale mne sa tu moc nehodil, miesto neho by som uvítal radšej niekoho iného. Kľudne aj samotný Tom Hardy, ktorý tu stvárnil záporáka, bavil ma aj Domhnall Gleeson a vedľajšie postavy už nemohli byť podané lepšie, hlavne samotní indiáni. Réžii a technickej stránke sa tu nedá absolútne nič vytknúť, vynikajúca práca s kamerou, vďaka ktorej to pôsobí omnoho osobnejšie a intenzívnejšie, než obvykle, k tomu perfektná atmosféra, skvelé lokácie a ako doplnok aj taká artová vložka, ktorá ale mohla byť aj výraznejšia, priestor hlavne v druhej polovici pre ňu bol, ale sadlo mi aj toto prevedenie. Takže pri lepšom hlavnom hrdinovi, zvládnutejšom motíve pomsty a artovejšom prevedení by som nad plným hodnotením vôbec neváhal, ale aj tak Alejandro González Iñárritu odviedol prvotriednu prácu a vďaka nespočtu kladov si Revenanta určite ešte s radosťou pozriem. 80% ()

Galerie (105)

Zajímavosti (63)

  • V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 183,6 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 533 mil. (NIRO)
  • Realistickú scénu s medvedicou, ktorá napadne Leonarda DiCapria (Hugh Glass), dostal na starosť uznávaný maskér Duncan Jarman z anglického Hertfordshire. V minulosti pracoval aj na filmoch ako Harry Potter a Dary smrti - 2. (2011), Grandhotel Budapešť (2014) či Posledný samuraj (2003). Maskér sa na svoju prácu extrémne dôkladne pripravil, so svojím tímom študovali historické údaje o zraneniach skutočného Hugha Glassa a s DiCapriom strávili celý týždeň len tým, že vytvárali protézy a odliatky celého jeho tela. (classic)
  • Natáčení probíhalo od 23. září 2014 do 11. dubna 2015. Natáčelo se na několika místech v Kanadě. V Britské Kolumbii to bylo u města Burnaby a také u měst Canmore a Calgary v provincii Alberta. V Kanadě se dále točilo ve filmových studiích Mammoth Studios, které se nachází v Britské Kolumbii, a také v přírodních parcích Kananaskis Country, západně od města Calgary. Natáčení zahrnovalo i lokace v americkém státě Montana, což je i původní lokace z knižní předlohy (konkrétně u malého města Libby). Natáčelo se také v Mexiku a Arizoně (USA). Trvalo pět let, než tvůrci našli ta pravá, lidmi nedotčená místa na natáčení. (Tristan Rafael)

Související novinky

Cyberpunk 2077 se dočká hrané adaptace

Cyberpunk 2077 se dočká hrané adaptace

05.10.2023

Skvělé zprávy pro fanoušky kyberpunku či sci-fi žánru obecně. Hra Cyberpunk 2077 se totiž oficiálně dočká hrané adaptace. Po úspěšném anime seriálu Cyberpunk: Edgerunners se tak bude jednat o další… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Twisteru?

Jak to vypadá s pokračováním Twisteru?

22.12.2022

Když na jaře roku 1996 dorazil do kin blockbuster režiséra Jana de Bonta s názvem Twister, jeho vír zábavy doslova zbořil kina. Snímek s velmi štědrým rozpočtem 92 milionů dolarů díky svému poutavému… (více)

Nový Predátor má název, už se natáčí

Nový Predátor má název, už se natáčí

28.07.2021

Loni na podzim přišlo oznámení, že se slavná značka Predátor dočká dalšího zářezu. K režii nového filmu nastoupil Dan Trachtenberg (Ulice Cloverfield 10), mimo to jsme ale nedostali žádné nápovědy k… (více)

Hvězda Tenet v dalším špionážním thrilleru

Hvězda Tenet v dalším špionážním thrilleru

30.08.2020

Herečka Elizabeth Debicki (Tenet, Krycí jméno U.N.C.L.E.) se upsala hlavní roli v nové špionážní minisérii ze druhé světové války Code Name Helene. Na produkci seriálu se bude podílet studio… (více)

Reklama

Reklama