Režie:
Dario ArgentoScénář:
Dario ArgentoKamera:
Luigi KuveillerHrají:
David Hemmings, Daria Nicolodi, Gabriele Lavia, Macha Méril, Clara Calamai, Dario Argento, Salvatore Baccaro, Attilio Dottesio, Bruno Di Luia (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Během parapsychologické konference vycítí věhlasná telepatka Helga Hullmannová přítomnost někoho, kdo se chystá spáchat vraždu. Ještě téhož večera je žena zavražděna neznámým zabijákem. Marcus Daly (David Hemmings) je anglický klavírista žijící v Říme, který se stane svědkem brutální vraždy. Poté, co se díky příliš horlivé reportérce Gianně Brezziové (Daria Nicolodi) ocitne na titulních stránkách novin, se Daly pustí do vyšetřování na vlastní pěst. Když jsou však na místě další vraždy zanechány usvědčující důkazy, Daly si uvědomí, že mu jde vrah po krku. Následuje závod s časem, jehož cílem je rozluštit záhadu – která se zdá být spojena s dětskou ukolébavkou a s chátrajícím sídlem na předměstí. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (136)
Boží hudba. Ústřední melodie je skvělá a vždy, když se rozezní, tak to má fakt koule. Je tam jedna naprosto boží scéna v domě chovatelky ptáků, kdy právě začne hrát hudba a my vidíme tmavý obrys vraha za obětí. Fakt bomba. Jinak děj nedává moc smysl a vlastně nechápu proč to hlavní hrdina vyšetřoval. Davida Hemmingse mám ale nějak zvráceně rád, takže mi to nevadilo. Líbilo se mi, že to občas Argento dokázal i odlehčit (hrdinové jezdí v komicky debilním autě, nebo třeba telefonát při kterém Hemmingse vždy opaří kávovar). Za mě až nečekaná paráda. ()
4/10 - Pro me obrovske scenaristicke zklamani, ktere nedokaze zachranit super kamera ani tradicne excelentni goblini. Bohuzel se to rozbiha tak pooooomaaaaaaluuuuuu a nudne, ze jsem u toho mel velky problem neusnout. Vsechno se to rozjede az v posledni dvacetiminutovce a to je setsakramensky pozde! Napeti opravdu dela jenom hudba jinak je to takova odpocinkovka na sobotni odpoledne na prijemne pospani si a procitnuti tech 20 minut pred koncem, abychom jeste notnou chvili pred vysetrujicim Hammingsem vykrikli, vzdyt to nemuze byt vrah, protoze.... ;]]] ()
Tradičný Argento kolísajúci medzi dokonalou vizuálnou réžiou s diabolskou kamerou a medzi katastrofálnym vedením hercov a smiešnymi dialógmi. Polhodina filmu sa kľudne dala vystrihnúť (skoro všetky scény hlavného hrdinu s Giannou) a filmu by to vôbec neuškodilo. Chvalabohu na konci je atmosféra riadne hustá a niekoľko scén mi seriózne urobilo husiu kožu na tele (záverečné zjavenie vraha, bábika, obraz, retrospektíva...). ()
Atmosféra argentovky Deep Red je solídna, mystérium okolo vrahovej postavy by sa dalo krájať a kamera, i keď nedosahuje špičkovej vizuálnej extravagancie Opery, je taktiež super. Ale zopár scén, vrátane slabo zvládnutého vyvrcholenia, mi prišlo zvláštne zostrihaných. Stopáž 126 minút ležérneho tempa s iba tromi vraždami filmu taktiež nepridáva. Byť 100-minútovej stopáže, dal by som 4*. ()
Argentova klasika, která působí spíš svým částečně uměleckým pojetím (dlouhé záběry bez střihu, smysl pro detail), než pravou hororovou atmosférou, na kterou je tu moc málo vražd (i když kvalitních) a trochu přemrštěná stopáž. Sympatické je i obsazení a hudba, což je nezvyklé pro filmy tohoto typu. Příjemná podívaná pro fanoušky žánru či Argenta samotného. Pro mne je toto velmi dobré giallo, možná i nejlepší. ()
Galerie (113)
Photo © Rizzoli Film
Reklama