Reklama

Reklama

Práskač

  • Francie Le Doulos (více)
Trailer

Obsahy(1)

Maurice je protřelý kriminálník. Po propuštění z vězení nelení, spáchá vraždu, uloupí klenoty a poté se setkává s přítelem Silienem, kterého podezírá z udavačství.
Melvillův snímek je především dalším výletem do prostředí francouzské galerky. Po obrazové stránce se v Práskači setkává Melvillova láska k noiru a americkým gangsterkám s experimentální hravostí francouzské nové vlny - hra s černobílým obrazem, stíny, světlem a silnou stylizací. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (61)

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Kam jsi to teď před chvíli volal ??" - "Na hřbitov !! Pro jistotu jsem ti zarezervoval flek.." ;) Další černobílý Melville, zde až neskutečně hravý a intenzivní, který znovu otevírá téma loupeže, ať již úspěšně či neúspěšně provedené, která nakonec vyeskaluje v nevyhnutelný tragický konec svých hrdinů.. Výborně obsazenému i zahranému snímku vévodí mladičký Jean-Paul Belmondo, zde až nečekaně úsporný a přesný, který ukazuje, že ho snad později ve všech těch komerčních bijácích byla i škoda.. Ani Práskač divákovi nenabízí kladné hrdiny, zobrazuje policisty i gangstery jako nelítostné bezohledné bestie, které se neštítí ničeho - Bebel zde třeba nemá problém ani s násilím na ženské hrdince !! - když jim jisté mantinely určují pouze vlastní dosti zvláštní kodexy cti.. Jean-Pierre Melville svůj poměrně banální příběh, což platí za jasný rys většiny jeho filmů, byť zde o poznání košatěji napsaný, vykresluje na podkladu antické tragédie, která stejně jako tento skrze sled nešťastných nedorozumění spěje k nevyhnutelné katastrofě.. ()

zigíš 

všechny recenze uživatele

Říkal jsem si jaká škoda, že Melvilla chytnul námět a nejdřív si nepřečetl scénář. Nebo ho nepřečetl pořádně, nebo mu ho někdo špatně četl, nebo četl úplně jiný scénář. Tolik prapodivných jednání a šílených zvratů. Ale on ho i napsal :) Jinak vizuelně tradiční režisérův nadstandard a herecká radost, včetně mladého Bébela. Jen ten scénář .. ()

Reklama

majo25 

všechny recenze uživatele

Noirovská výrazová zmes ponurého krimi a sveta parížskeho podsvetia, trilerom by som to nenazval. Belmonda nemusím a tu je naviac na postavu trochu mladý. Film má pár fajn momentov, zvyšok však viacmenej tvoria ukecané dialógy a flm sa dopredu príliš neposúva. Všetky postavy sú gauneri a tak je v podstate jedno, kto koho odbachne. Film postráda akékoľvek napätie (na triler trestuhodné), mňa tak do značnej miery nudil, postavy mi boli šum-a-fuk - proste ma film nedokázal vtiahnuť. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Le Doulos má dvojaký význam, jednak ide najmä o „udavačstvo” , ale zároveň aj o istý typ „klobúka” , ktorý neustále nosí na hlave práve protagonista Silien, s ktorým sa očividne spája i to → prvé pomenovanie, keďže až v tej druhej, a naprosto kľúčovej sekvencii, hneď všetko (ne)vychádza podľa snáď tých najideálnejších predstáv, o čom sa presvedčí i samotný aktér Maurice Faugel, že to spočiatku vyzerá proste tak sľubne, keď boli všetky potrebné karty rozdané, skrátka sa malo ísť „na úplnú istotu” , a to spoločne s ďalším komplicom, odborníkom na danú prácu... A podotýkam, že spomínaný »denunciant« sa tohto mimoriadne nádejného kšeftu vôbec nezúčastnil, i keď by sa určite hodil do partie, ale mal úplne iné povinnosti. „Prológ” je tiež nemenej zaujímavým a podnetným, pretože za doprovodu úvodných tituliek a dlhých, čiernobielych záberov, sa zoznamujem s postavou, ktorú som už vyššie celým menom spomenul, a ktorá je obzvlášť nebezpečnou, zrejme rovnako ako aj „Udavač” , od ktorého môžem čakať asi čokoľvek... / Francúzsky režisér a scenárista → Jean-Pierre Melville ma zo začiatku veľmi oslovil svojim pozoruhodným prístupom, a to sa zatiaľ nemusela objaviť pred kamerou ani začínajúca a budúca Osobnosť francúzskej, či povedzme aj celosvetovej kinematografie → Jean-Paul Belmondo, ktorý na seba nenechá extra dlho čakať, ale najprv som pozorne rozmýšľal, kam to ten Serge Reggiani tak húževnato a neúprosne kráča...? Teraz už radšej preskočím tieto citované pasáže, lebo po nich to išlo akosi z kopca, aspoň čo sa teda týka tej scenáristickej stránky, ktorá od tohto momentu, začala na mňa pôsobiť príliš → roztržitým, komplikovaným a nepresvedčivým dojmom, aj keď to malo svoje pevné opodstatnenie, ale celkové dojmy sa už aj tak tým pádom dosť naštrbili, a preto nakoniec udeľujem len priemerné hodnotenie, no súčasne dodávam, že sa jedná o veľmi silné 3 hviezdičky, ktorým zase na druhej strane, nechýba príliš veľa k tomu, aby sa predsa prehupli k lepšiemu (nad)priemeru ? Síce sa môže zdať, že prevládajú trochu rozpačité pocity, ale i napriek tomu som rád, že som sa na túto premyslenú akciu podujal. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Jean-Pierra Melvilla si ordinuju zásadně za tmy a za absolutního ticha, protože jedině tak vyniká specifická atmosféra jeho filmů. U filmu Práskač, ale bohužel fungovalo vše jen z půlky. Obrazová složka byla velmi kvalitní i když delší statický záběry "ničeho" se přímo nekonaly, pořad to byl obrazový balzámek. Herci pod Melvillem jsou tradičně výborný, Jean - Paul zde předvedl jeden z vůbec nejlepších hereckých výkonů své kariéry i když se prostě nemůžu ubránit dojmu, že pro Melvillovy postavy a styl se spíše hodí Alain Delon, ale OK Bebel to tady dal na jedničku. Co však ubírá na absolutním ponoru do atmosféry je přílišná rozkecanost, která prostě do Melville stylu nepatří a dále poměrně hodně klíčových postav, to všechno si říká o pozornost, která pak logicky chybí na obrazové části filmu, která je u JPM pro mě spolu se stylem vyprávění vždy ta nejpodstatnější. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (1)

Související novinky

Noirová klasika v Litoměřicích

Noirová klasika v Litoměřicích

08.08.2009

Ve dnech 28. — 30. srpna 2009 proběhne již podeváté litoměřický filmový festival, tentokrát s podtitulem „film fatal“. Budete mít jedinečnou možnost zhlédnout filmy, se kterými se ponoříte do vln… (více)

Reklama

Reklama