Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Victor, Dan a Tom sú traja problémoví mladíci, ktorí chodia poza školu. Dostanú sa do opusteného zábavného parku, kde ich však nič príjemné nečaká. Dostanú vízie, v ktorých ženu spútanú v reťaziach ťahá maskovaný muž prezlečený za klauna. Maskovaný muž si chlapcov vzápätí všimne a tí sa ihneď dajú na útek. Objavili totiž niečo, čo bolo roky ukryté a čo nemal nikdy nikto vidieť. Mladíci sa snažia privolať políciu, avšak kvôli ich záznamom a problematickej minulosti im polícia odmieta pomôcť. Ešte v tú noc sa každému z nich niekto vkradne do domu a snaží sa zabiť jedného po druhom. (kubqo)

(více)

Recenze (81)

JFL 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejděsivějších případů trailerového syndromu - jednotlivé scény vyhnané na maximum, ale celek fatálně nesedí dohromady, a to nemluvě o tragické absenci dramaturgie, potažmo nedotaženosti scénáře. Vyprávění působí jak hrubý nástřel nápadů po prvním brainstormu, který už se ale nikdo neobtěžoval rozpracovat a pročistit natož zhodnotit s čistou hlavou. Současně ale už výchozí ambiciózní plán spojit tradici osmdesátkových dětských hororů s drásavým a odpudivým naturalismem francouzské extrémní hororové produkce nového tisíciletí sice zní famózně jako nápad, ale v praxi prostě nemůže fungovat. Oba tyto stylové směry se totiž v základních věcech natolik odlišují, až se vzájemně popírají. Osmdesátkové dětské filmy typu "The Goonies", ze kterých zjevně tvůrci vycházeli nejvíce (podzemní labyrint, pirátská loď, prosťáček v monstrózním těle), staví na iluzi, dobrodružství a nezkaženosti. Naopak francouzský žánrový hyperrealistický nihilismus káže udělat z dětí nesympatické hajzly, iluzi poskvrnit rozkladem a místo bezelstnosti a naivity dosadit extrémní tělesnost, vyšinutost a hnusáckou grotesknost. Především zatímco dobrodružky od Amblinu a jim podobné směřují ke stmelení přátel a rodiny, zde zákonitě musí dojít k pravému opaku. "Aux yeux des vivants" nevyhnutelně působí dojmem, že tvůrci mezi brainstormem a natáčením přeskočili jeden zásadní krok. Tím mělo být přiznání si, že tohle nemůže fungovat, a ukončení projektu. Bohužel asi ovínění vlastním věhlasem a francouzskou státní podporou, která zafinancuje naprosto cokoli, to neudělali. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

To že režisérské duo Maury/Bustillo pustilo do coming-of-age thrilleru je vlastně docela zvláštní. Nikoliv v kontextu vlastní tvorby, žánrové změny jsou v podstatě jejich trademarkem, ale ve způsobu uchopení tohoto konkrétního filmu. Je z něj cítit příliš velký respekt z tématu a strach porušit společenská tabu. Zajímavým důsledkem toho je fakt, že zejména v první části snímku absolutní většina postav, kterým se děje nějaké příkoří přímo v obraze, přežívá, zatímco ty, kterým se vlastně vůbec nic nestalo, umírají (tedy spíše se najednou ve filmu neobjevují). To způsobuje spolu s krátkou stopáží, a tedy dějovou epizodností, totální absenci jakékoliv atmosféry a napětí. Jen pro představu, většina „strašidelných“ scén vypadá tak, že postava A někam pomaličku sama jde, kamera v lepším případě za jejími zády sleduje potenciálního vraha, a pak přichází střih – což se většinou vejde do necelé minuty stopáže. Je to škoda, protože několikrát se blýskne na lepší časy. V poslední třetině snímku využívají tvůrci nastřádanou časovou rezervu z odfláknutého začátku a mohou si dovolit o trochu více. První pomalá vražda odehrávající se v přímém záběru už obsahuje alespoň náznaky něčeho nepříjemného, navíc rozfázování scény na souboj s psychopatem a pokusem o záchranu člena rodiny zvyšuje dynamičnost – i když celkové podání je také trochu nešťastné. ()

Reklama

Aluska88 

všechny recenze uživatele

*** a půl. Francouzský příspěvek do žánru, v němž můžete spatřit podobnost s několika legendárními hororovými snímky. Viditelné jsou zde inspirace v Texaském masakru, Helloweenu či Pátku třináctém. Coby "monstrum" v hlavní roli exceluje Dr. Manhattan:) Trojice dospívajících hochů je sympatická, zejména Zacharie Chasseriaud mi přišel jako mix mezi Harry Stylesem, River Phoenixem, Emile Hirschem a Cleou DuVall:) Mně jen mrzelo, že dva z nich to odskákali téměř hned z počátku. Těžký boj tak zůstane na jediném odvážlivci, jemuž, kromě toho, že bude muset čelit silnému tvorovi, bude udělena povinnost nejtěžší, chránit svou rodinu. Aux yeux des vivants jsou zdařilým filmem s výbornou hudební stránkou. Ač snímek přináší klasické žánrové postupy, mnohokráte viděného, zároveň na mě i tak působil jako svěží závan čerstvého vzduchu. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Pro mě se jedná jednoznačně o HOROR ROKU 2014 !!! Všem vám radím, nic si o tom nečtěte a nezjišťujte!! Obrovskej pozor na spoilery, jinak vám to může vzít celej ten požitek z toho!!! Proto jsem se pro vaše dobro rozhodl o tom skoro nic nepsat ... každopádně je to opět extrémně napínavej, strašidelnej, "politicky nekorektní" a krutej film!! Už se mi fakt dlouho nestalo, že bych si u hororu musel dávat "vydejchávačku" ... Až na sklonku roku jsem se onečně po těch sračkách dočkal pořádnýho hororu!! TOHLE MĚLO JÍT DO NAŠICH KIN!!! Tohle jo, to je fakt pecka!! ... enjoy ... (Sofistikovaní odborníci prominou, ale vůbec tomu nerozumí a melou hovna jako vždycky ... Kdo chce pořádnej moderní horor, tak tohle je jasná volba ... ;-) ) ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Nemám nejmenší problém se strukturou (explicitní intro, spíše thrillerové první dvě třetiny spoléhající na náznaky a závěrečné řádění olysalého běláska), ale co dělat, když právě v té nejrozsáhlejší pasáži je pro Francouze budování napětí španělskou vesnicí a s blížícím se koncem vzrůstající počet nonsensů dává pocit, že za scénářem stojí slohová poluce čtrnáctiletého chlapce? Skutečnosti, že se policisté chovají jako vyučení instalatéři, co jsou první den v novém zaměstnání či že rodiče s vetřelcem v domě nijak neřeší, že mají dítě v postýlce, jsou jen špičkou ledovce a těch pár jednotlivostí spjatých s bizarními hrátkami přerostlého kloučka bez zvonečku už jen stěží napravuje celkový obraz.. ()

Galerie (23)

Reklama

Reklama