Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Move On je príbeh nedokonalého hrdinu (Mads Mikkelsen), ktorý putuje po ôsmich európskych krajinách. Po vystúpení z lode v Rotterdame dostáva záhadný strieborný kufor. Uistia ho, že preniesť kufor zo severu na juh bude jeho posledná práca. Zdanlivo jednoduchá preprava sa však zmení na vzrušujúcu naháňačku a hlavného hrdinu začne dobiehať jeho vlastná minulosť.
Vôbec nevie, čo je vnútri kufra, ale jeho prenasledovatelia to tušia a sú ochotní spraviť všetko pre to, aby ho získali. Na ceste plnej dobrodružstiev miznú hranice medzi priateľmi a nepriateľmi. Mads naozaj netuší, komu môže veriť a komu nie. Zažíva dokonca románik s mladou ženou (Gabriela Marcinková), no netuší, či jej veriť, alebo chce len tiež získať kufor. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (26)

JFL 

všechny recenze uživatele

"Move On" je PR projekt firmy Deutsche Telekom, který představuje viditelně chudšího a méně koncepčního bratříčka proslulého PR projektu Hire. V případě Hire přišla automobilka BMW se sérií volně provázanou postavou tajuplného nájemného řidiče pro nelehké úkoly ztvárněného tehdy ještě mezinárodně neznámým Clivem Owenem, při čemž zásadní atrakcí bylo angažování etablovaných režisérů s osobitým stylem, kteří každé krátkometrážní epizodě vdechli unikátní atmosféru. Deutsche Telekom se sice evidentně v Hire zhlédli, ale evidentně neměli tolik peněz, potažmo byli vázáni korporátní ideou o spojování Evropy. Výsledkem tedy je projekt, kde dánský herec Mads Mikkelsen, známý i z řady vedlejších rolí v hollywoodských blockbusterech, coby bezejmenný kurýr převáží tajuplnou zásilku napříč zeměmi převážně východní Evropy. To vše v režii jednoho režiséra, nevýrazného řemeslníka Asgera Letha, ale vždy za využití odlišného výrobního štábu. Projekt asi měl být něčím mezi filmy s bývalým agentem Jasonem Bournem a francouzskou sérií Kurýr, jenže hlavní úskalí spočívá v tom, že film/seriál vlastně nemá žádný děj. Každá epizoda se odehrává v jiné zemi, což je v prvé řadě záminkou pro předvedení místních pamětihodností či lidového koloritu. Vedle toho je samozřejmě potřeba pravidelně ukazovat multifunkčnost mobilních telefonů. V těch pár minutách, které zbývají na příběh, se pak tvůrci omezují jen na skládání klasických klišé. Proto se také ve výsledku jedná spíše o turistickou reklamou na východní Evropu než soudržné vyprávění, o thrilleru už vůbec nemůže být řeč. Move On je prostě jen doklad přitažlivosti efektní reklamní formy, která dokáže diváky alespoň částečně poutat k obrazovce, ačkoli za ní nestojí naprosto žádná myšlenka či význam. ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Plýtvání Mikkelsenem ~~~ Na tomhle má být zřejmě zajímavé to tajemno. Pro koho Madsen pracuje a od koho se to chce odvrátit, co komu kdy udělal, že mu to komplikuje poslední job? A proč má udělat to, co má udělat? To se nedozvíte. Do výroby se svými nápady sice zapojili lidé osmi různých států, za podpory Deutsche Telekom, a taky je to znát. Nemá to hlavu, nemá to patu, má to jen poměrně dobře, a to uznávám, dobře natočené tělo. Jako filmu tomu ale chybí nějaký smysluplný celistvý příběh a tedy scénář a dramaturga - někoho, kdo by řekl "Točíte to hezky, ale nedává to smysl". Mikkelsena moc nemusím, ale tady se celkem vyjímal a proto je škoda, že je ho tu poměrně škoda. Což je celkově škoda aneb zahozená příležitost. ()

Reklama

amirgal 

všechny recenze uživatele

Dramaturgicky a scénáristicky film selhává. Snaha dodat drama i emoce pomocí velmi špatného soundtracku filmu nijak nepomáhá. Jsou v něm v scény, které by si zasloužily více pozornosti a dlouhé scény jsou nesmyslně natažené. Film nikam nesměřuje, nedostal se k nám "díky fantazii", dostal se k nám díky jejímu nedostatku. Plný klišé a překombinovaných zápletek, které nikam nevedou, ale ne tak jako matou diváka v Limits of Control. Tyto vedou skutečně a jen k jedné nesmyslné betonové regulační svodce uprostřed přehrady. Mads Mikkelsen se zdá být ve filmu stejně ztracený jako na oné maďarské svatbě. Obklopen nemotorným a někdy až afektovaným herectvím svých kolegů a hlavně kolegyň, nesmysluplnými replikami, přenáší kufřík, točí volantem, rozdává rány, ale zdá se, jako by na plátně ani nebyl mentálně přítomen. Jakoby v každé scéně přemýšlel o tom, že to k čemu se závázal musí dokončit a odejít. Zdá se však, že nehraje dokonce ani když je na scéně sám. Mads Mikkelsen totiž nemá ve filmu plnohodnotnou roli, živoucí charakter, je jen sluhou více či méně luxusních aut, mobilů, kufříků, hotelů, nesmyslných opatření a cest, statistou v exotickém světě východní Evropy. Deutsche Telekom by měl produkčně zůstat u reklam, pokud by se vůbec měl do nějaké produkce měl pouštět. Čípak zhrzené ambice v jejím vedení byly tímto ukojeny? Doufejme, že filmy nezačne točit i Deutsche Post a Deutsche Bahn. P.S.: Za zmienku stojí prítomnosť Gabriely Marcinkovej ... ne už tolik její herecké výkony. ()

Niles 

všechny recenze uživatele

Áno, je to len jednoduchá špiónska road movie o tajomnom kufríku, cestujúcom po Európe. Ale ja mám proste rád takéto filmy, na ktoré sa príjemne pozerá a i niečím malým ma zaujmú, aj keď sa v nich toho veľa nedeje, a tento som si užíval. Páčila sa mi samotná myšlienka ôsmich menších častí, ktoré sa odohrávajú v ôsmich krajinách (medzi inými aj na Slovensku) a na ktorých sa mohli podieľať aj fanúšikovia. A samozrejme hlavná dvojica, jednak charizmatický Mads Mikkelsen, ktorý by mohol aj hodinu len sedieť a hrať šach a mňa by to aj tak nenudilo a jednak naša krásna, talentovaná Gabriela Marcinková, ktorú snáď ešte niekedy uvidíme vo väčšom projekte. Objektívne je to možno tak na tri, ale tú jednu hviezdu už len za Madsovu slovenčinu s radosťou prihodím. :-) ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Nejaké šumy o tom , že mladá Prešovčanka točí s Mikkelsenom som zachytil a veľmi som sa na film tešil. Verím, že jej talent si po tomto všimnú i iní a jej kariéra sa rozbehne naplno. Názov filmu je výstižný, pretože cestujeme takmer celou Európou. Marcinková tu nemá žiadny štek, ale poctivú druhú hlavnú úlohu. Mikkelsen je na očiach takmer neustále a je to hlavne jeho film. Možno aj preto ma trochu prekvapil záver s kufríkom, o ktorom sa toho veľa nedozvieme. Na niektoré otázky nedostávame odpoveď, môžme si iba domýšľať a aj práve preto nám v hlavách ostane iba príbeh o človeku, ktorý už ďalej nechce robiť špinavú robotu. Výčitky jeho svedomia má na starosti hlavne Marcinková. Vo filme zaznie i pár slovenských viet a zamrzí, že Mikkelsen tancoval na maďarskej svadbe namiesto slovenskej alebo moravskej... Nakoniec priemer, ale minimálne pre slovenského diváka však určite zaujímavé. 60%. ()

Galerie (10)

Zajímavosti (2)

  • Snímka Move On je projektom medzinárodnej skupiny Deutsche Telekom, ktorý predstavoval jedinečnú príležitosť pre verejnosť zapojiť sa do výroby a ovplyvniť jednotlivé súčasti filmu. Diváci ôsmich participujúcich krajín mohli vyberať lokality natáčania, mená postáv či hudbu, ale si v ňom aj zahrať. Najaktívnejší zo všetkých boli slovenskí diváci, ktorí javili záujem najmä o flirt s Madsom Mikkelsenom a rolu taxikára. (Sufferer)
  • Gabriela Marcinková robila pôvodne konkurz len na jednu z menších postáv. Ako prezradila, casting bol založený na improvizácii. (Sufferer)

Reklama

Reklama