Reklama

Reklama

Šest cizích lidí ve vězení budoucnosti, které tvoří nekonečná řada vzájemně propojených cel ve tvaru kostky. Psycholožka, policista, profesionální zloděj a dospělý autista netuší, kde jsou a jak se tam dostali. Ale brzy zjistí, že každý z nich má schopnosti, které jim mohou pomoci k úniku. Napětí však vyvolává konflikty a jejich společné úsilí dostává trhliny. Přežijí, jen když odloží stranou vzájemnou nevraživost a začnou spolupracovat. Je to jediná cesta ke svobodě. Spojí své síly nebo zahynou? Kdo se dostane ven? (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (677)

klerik 

všechny recenze uživatele

Tak toto je niečo, čo lepšie byť nemohlo, ale... Príbeh o pár ľuďoch v obrovskej kocke stojí hlavne na rôznorodých postavách a nepríjemnom prostredí neznámej kocky. Napriek obmedzenosti pohybu to beží pekne rýchlo a adrenalínu je dosť, ale... ako horor skvelé, ale je to predsa len pribeh o pár ľuďoch v kocke... ale skvelý... ()

silentname 

všechny recenze uživatele

"Cube" je filmom, ktorý aj veľa rokov neskôr stále ostáva v pamäti ako jeden skutočne silný hororový zážitok. Film má dobrú atmosféru, je správne temný a má aj zaujímavé postavy, ktoré som chcel sledovať. Je zaujímavé vidieť ako na mnohých postupne začne celá tá situácia doliehať a ako postupne začnú prichádzať o rozum. A je zaujímavé vedieť, že toto je najlepšia rola, kde sa objavila Nicole de Boer. Po tomto filme som si hovoril, že sa teším až ju uvidím niekedy znovu, no reálne sa nakoniec stala tvárou lacných katastrofákov, ako bolo napríklad "Metal Tornado". Čo je trošku škoda. Lebo v tomto filme bola ozaj vynikajúca. A aj v mnohých ďalších filmoch som o nej nemohol povedať, že by podávala mizerné výkony. Zaujímavé je na filme, že pôsobí aj celkom uveriteľne. Celé to skôr pôsobí ako experiment. Dajme dokopy skupinu ľudí, ktorí majú v určitom smere nejaké znalosti. Prípadne možno aj mohli nejakým spôsobom do toho projektu prispieť. Podarí sa im nájsť cestu von, alebo ostanú uväznení v tomto obrovskom labyrine plnom nástrah? To bolo pre mňa veľmi dobre zapracované. Sú dokopy len 2 veci, ktoré ma na filme mrzia. Prvou je záver. Neviem ako sa to celé vlastne udialo. Viem, že sa to mohlo udiať, no bolo to nutné? Myslím si, že všetci sme chceli vidieť, aby sa naša finálna trojka dostala z tej kocky von. A pohľad Nicole de Boer v jej očiach a tá radosť z pohľadu na východ mala pre mňa väčšiu silu, než to čo prišlo následne. Druhý problém vidím v tom, že niektoré postavy mohli byť vyprofilované trošku lepšie. Myslím si, že výsledne sú mnohí dobrí, no Quentin a Worth mohli byť vyprofilovaní o niečo lepšie. Môj pocit. Celkovo ale ide pre mňa o skvelý thriller, ktorý aj dnes vie prekvapiť svojou atmosférou. A je cítiť, že aj dnes mnohí filmoví tvorcovia berú z tohto filmu inšpiráciu. Hodnotenie: B+ ()

Reklama

lamps 

všechny recenze uživatele

Trestuhodně promarněný potenciál. Přitom začátek byl vážně skvělý a hodně mě namlsal- a nemyslím tím jen první scénu a efektní rozčtvrcení lidského těla, ale celkově seznámení se s konceptem záhadné kostky, s uvězněnými hrdiny a se zoufalou situací, v níž se octli. Ale následně tomu režisér nechal až moc volný průběh, nechal postavy moc povídat a nějak zapomněl na povinnosti, které s sebou myšlenka smrtící krychle přináší. Já oceňuji snahu o nějakou psychologii a načrtnutí vztahů mezi oběťmi, ale: za prvé to tenhle typ příběhu jen brzdí, za druhé každý alespoň trochu vnímavý divák ihned rozpozná, kdo je ten hodný a spolehlivý a kdo je naopak zlý a prohnaný. Stísněná atmosféra byla sice stále dost cítit a scéna z tiché místnosti se mi vryla do paměti na hodně dlouhou dobu, ale nakonec jsem se nudil asi trochu více, než by bylo zdrávo, a očekávaný konec byl zase natočen tak, aby otevřel dveře pro pokračování, místo aby něco vysvětlil. Kostka je rozhodně zajímavý horor, který je na dlouhý zimní večer správnou volbou, ale třeba první Saw je svým zpracováním o několik kroků vepředu. 65% ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Enigmatická stiesnená metafora, ktorá zostáva na pol cesty a v skutočnosti ma desí niečím úplne iným, než by mala. Relatívne originálny námet, lacné spracovanie. Vadí-nevadí. Mne osobne nie, keďže výrazne napomáha minimalizmu a psychologickému rozkladu uprostred mechanizmu Kocky. Postavy. Ich rozvrhnutie, vrátane profesie, vedomostí a funkcie (ak im ju pomyselne pridelíme) v útrobách labyrintu sú extrémne umelé. Po celú dobu som pociťoval čoraz silnejšiu vypočítavosť v zmysle ako natiahnuť námet na celovečerný film, keď predurčenie charakterov a ich daností viedlo k vykonštruovaným odhaleniam, ktoré ani neskrývajú neomalenú snahu dobrať sa ďalšej dejovej záhybky a priblížiť sa predvídateľnému finále. Trochu si zaspoilerujem, takže kto nevidel, nech ďalej nečíta. Napríklad Rennes (Wayne Robson) sa prejaví ako notorický útekár, avšak v zápätí musí zomrieť, aby ostatní prišli o nádej na rýchly únik. Študentka Leaven (Nicol de Boer) sa zasa prejaví ako geniálna matematička, ktorá postupne prichádza na spôsob fungovania Kocky. Mohol by som ešte pokračovať - neskôr objavia geniálneho autistu, vďaka ktorému sa vyhnú všetkým pastiam a nakoniec zistia, že jeden z nich je architektom vonkajšieho plášťa, takže vie, ak sa dostanú na okraj, nájsť východ. Niekto to môže brať ako zámerný kľúč "tých hore" ako ujsť - v tom prípade obsahuje veľa zámerných nejasností, ale ešte viac pravdepodobne nie až tak zámerných nelogickostí a náhod. Ja sa skôr nazdávam, že Natali jednoducho nevedel, ako ďalej rozvíjať námet, a tak sa uchýlil k najjednoduchšiemu riešeniu, ktoré sa ukázalo ako veľmi zlé, ale hororovým fanúšikom postačujúce. Ak to dokážete prehliadnuť, vaša výhra, ja žiaľ nie. Preto si myslím, že vo svojom vnútri samotná Kocka funguje na princípe hodu kockou; potom je dej aj logika fikčného sveta irelevantná. Atmosféru to však občas má a tiež musím brať v úvahu, že tu účinkujú neherci. 40% ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Výtečná věc, která mě hodně bavila. O tom filmu jsem věděl už dlouho, ale dostal jsem se k němu až teď, což mi vlastně přineslo zjištění, že to pořád stojí za vidění i po těch letech a v podstatě to nijak nezestárlo, ten film je hodně nadčasový a velmi dobrý. Úroveň některých trikových záběrů je sice mizerná, ale to mi nijak nevadilo, protože to má prostě perfektní znepokojivou atmosféru a dokonalý námět, který mě strašně baví. Dá se u toho hodně přemýšlet, jak si to vlastně celé vyložit, podobně jako se to ale dá i nekomplikovaně prostě užít a zkoušet předvídat, jak to celé dopadne - osobně jsem se netrefil a jsem za to jen rád, že se ten děj ubíral cestami, které jsem nečekal. Kvalitní mi přišlo i obsazení a celkově bych asi neměl co tomu filmu vytknout - kdybych ovšem už loni neviděl na Netflixu Díru, která se mi subjektivně přece jenom líbila víc. ()

Galerie (20)

Zajímavosti (19)

  • Film se natáčel ve studiích Wallace Avenue Studios v Torontu v kanadském Ontariu. (rafix)
  • Většina filmu byla natočena ruční kamerou. (Kulmon)
  • Všechny postavy jsou pojmenovány po věznicích: Quentin (Maurice Dean Wint) - San Quentin, Kalifornie. Holloway (Nicky Guadagni) - Anglie. Kazan (Andrew Miller) - Rusko. Rennes (Wayne Robson) - Francie. Alderson (Julian Richings) - Západní Virginie, USA. Leaven a Worth (Nicole de Boer a David Hewlett) - Leavenworth, Kansas, USA. Jejich jména navíc představují samotnou povahu věznic - například Kazan (mentálně postižený) je v Rusku rozvrácená věznice. Rennes ("učitel") se stalo vzorem pro mnoho dnešních věznic. Quentin (detektiv) je znám svou brutalitou. Holloway je ženská věznice. Alderson je vězení, v němž je samotka běžným typem trestu. Leavenworth se řídí pevně danými pravidly (Leavenina matematika), a nová věznice je společně vlastněna a stavěna (Worth, zaměstnán jako architekt). (Piggsy)

Související novinky

Neuromancer má lepšího režiséra

Neuromancer má lepšího režiséra

10.05.2010

„Bible kyberpunku“ z pera Williama Gibsona se už pěkných pár let chystá na plátna kin. Když bylo ohlášeno, že ji bude režírovat Joseph Khan (tvůrce šílenosti Torque – Ohnivá kola) a hlavní roli si… (více)

Reklama

Reklama