Režie:
Pierre MorelKamera:
Flavio Martínez LabianoHudba:
Marco BeltramiHrají:
Sean Penn, Idris Elba, Ray Winstone, Mark Rylance, Jasmine Trinca, Peter Franzén, Javier Bardem, Jd Roth-round, Peter Brooke, Deborah Rosan, Jozef Aoki (více)Obsahy(1)
Sean Penn hraje vyčerpaného bývalého žoldáka a zabijáka Jima Terriera, který by svou minulost rád nechal za sebou. Jediné, po čem touží, je konečně se usadit se svou dávnou láskou. Ale tajné služby se svých bývalých oveček tak snadno nevzdávají. Jim bude muset očistit své jméno a postavit se organizaci, pro kterou pracoval. Býval jejím vykonavatelem, dělal strašné věci a byl přesvědčen, že pomáhá světu. Mýlil se a jeho bývalí zaměstnavatelé se ho teď snaží zabít. V patách mu je démonický Javier Bardem, který už dvakrát přesvědčil, že hrát zlosyny bez špetky svědomí opravdu umí (ve filmu Tahle země není pro starý bez emocí vraždil na potkání, ve Skyfall zatápěl samotnému Jamesi Bondovi). Rozbíhá se dramatická hra na kočku a na myš, která vede Seana Penna přes půl světa. Ví, že neuteče nikam. Jediný způsob, jak se zachránit, je zabít ty, kteří ho chtějí zabít. (Bontonfilm)
(více)Videa (8)
Recenze (334)
No jo, no, ono holt těm slaboduchým, pubertálním šulínkům stačí, když pojebaný Džonvik střílí bez ladu a skladu dvě hodiny Rusáky do hlavy. Jakmile se objeví konečně něco daleko propracovanějšího a zábavnějšího, v čem jen prkenně nepózuje nějaký fešácký manekýn s gumovým xichtem, začne se jim to Haribo v hlavě z té námahy lepit na míchu a zpomalení gumoví medvídci vyluzují homixová citoslovce nelibosti jako třeba „fuj, fuj“. Co naplat, doba je zlá a krmení tupoňů mentálními omalovánkami dělá z bohatých židů ještě bohatší židy, a tak se famózní „francouzská drsná škola“ stává jen assbukovým termitem pro muslimskou základku na pařížském předměstí. Smutné. Tohle skoro vypadalo, jako by to pro Morela (Pjéra) napsal sám Morell (David), a to v duchu nejlepších evropských akčních tradic, avšak aby uspěla dvojka, budou na to bohužel muset zase vletět paní Rohlíková s Frenkem Milerem a předcházet tomu hlubokomyslná pičítačová hra ve stylu Gauneři Týrají Auta 8. Až teprve pak to všichni ti předčasně potracení budou považovat za kůl. Jinak klobouk dolů před Šónem. Nejen, že hraje jako o život, ale ačkoliv má xicht brutálně přejetý hoblíkem, s figurou by ve čtyřiapadesáti z fleku mohl do gájporna. Já takhle vypadat v jeho věku, bez skrupulí a studu vyprcávám maturitní ročníky. ()
Ak som ešte nezabudol čítať, väčšina tunajších komentátorov hejtuje buď film, alebo naopak tých, ktorí ho hejtujú. Tak ja skúsim napísať niečo iné. Nie som síce žiadny Gunman, ale trúfnem si prehlásiť, že vo viacerých dlhších akčných scénach tu haprovala logika. Tiež mi bola trochu záhadou povaha postavy Javiera Bardema - jeho sebavedomie vo veciach, ktoré, ako sa ukázalo, nemal vôbec pod kontrolou. Inak zábava ešte lepšia ako November Man. Čiže Sean Penn je taký December Superhuman. A to uprostred leta rozhodne poteší. ()
Sice mi trvalo asi 30 minut než jsem se do toho pořádně dostal a vžil, ale ve výsledku se mi to líbilo a bavilo. Režisér Morel, který mě naprosto dostal snímkem 96 hodin, mě i v případě Gunmana nezklamal - akce skvěle natočeny, film má spád, nejsou tu téměř hloupá či hluchá místa, kameru měl v ruce opravdový profík a hudební podkres dobře navozoval atmosféru. Budu se znovu opakovat, když řeknu, že Sean Penn byl fyzicky velmi dobře připraven. Javier Bardem zde bohužel hraje druhé housle a zdejší popis filmu od společnosti Bontonfilm CZ (že je démonický Javier Seanovi v patách) je opravdu směšný :) Ale to nic. Suma sumárum totiž spokojenost. 77% ()
Tak jsem přemejšlel, proč všichni kritici a páni recenzenti tento film po jeho uvedení, tak jednoznačně odjebali a asi jsem na to přišel. Je to daň za to bejt svůj. Jedni totiž asi čekali akční jízdu a druzí zase pro změnu ukecanej politickej thriller kde je akce minimum no a Gunman je něco mezi tím. Morel na to jde opravdu po svém. Nesnaží se nikomu zalíbit, nesnaží se bejt cool, snaží se bejt jenom poctivým oldchol kouskem, kdy politické pozadí a konspiraci na nejvyšších místech občas protne nějaká ta drsná akce (Rko potěšilo) body strhávám za to, že je tu spousta scén a dějových linií bez kterých bych se obešel a klidně bych film tak o 20 minut zkrátil. No a taky i když se asi nějaká invence nedala čekat, tak je fakt, že pointa filmu (proč se to hrdinovi děje) je opravdu snadno odhadnutelná, takže originalita nula, ale jinak je na zabití nudnýho večera tenhle film jak dělanej.60% ()
Áčkově natočené béčko. Sean Penn má na svůj věk neuvěřitelnou fyzičku a akční scény patří k žánrové špičce, ale je jich málo a člověk si je ani pořádně nevychutná, když se hrdina vinou poškozeného mozku začne klátit předčasně. Když jsme u toho klácení, romantická linie s milostným trojúhelníkem je jako opsaná z učebnice - připomíná francouzské filmy ze 70-tých let. Herecká esa (proč se Bardem pořád tak pitvoří?) jsou téměř nevyužitá (Idris Elba měl v podstatě cameo) a Penn i přes zajímavě poškozenou postavu příliš nestrhne. Strašně průměrný příběh s tak realisticky nesympatickými postavami snad ani nešel zachránit. Prachsprostě vykonstruované finále pak zaujme jen tou lokací... Je to takový neurazí, nenadchne film, který člověk nevypne když ho vidí, ale do kina je to škoda peněz. Morrel i Penn mají navíc. ()
Galerie (71)
Zajímavosti (8)
- Športové auto červenej farby, ktoré sa objaví vo filme, je Alfa Romeo Guilietta Sprint z roku 1962. (MikaelSVK)
- Muž na odstřel vznikl podle knihy francouzského autora drsných detektivek Jeana Patricka Manchetta. Podle jeho knih vzniklo na přelomu 70. a 80. let několik klasických krimi filmů, často s Alainem Delonem. U nás nejznámější jsou Tři muži na zabití (1980). (ČSFD)
- Ve scéně, kdy Felix (Javier Bardem) leží na pohovce a hádá se s Terrierem (Sean Penn), má čistou dlaň, i když v předchozím záběru ji má celou od krve. (moznazitra)
Reklama