Reklama

Reklama

Navždy svoji

(seriál)
Ukázka z filmu 2
Česko, 2013, 4 h 31 min (Minutáž: 45–46 min)

Epizody(6)

Obsahy(1)

Celých šest týdnů budou moci diváci České televize sledovat osudy tří velmi odlišných párů z různých koutů republiky, které se rozhodly, že v létě roku 2012 vstoupí manželství. V seriálu ale nebudeme pouze svědky předsvatebních příprav a svatebního veselí těchto dvojic, ale především se staneme svědky jejich nejrůznějších partnerských a rodinných peripetií. Proč jsou vlastně spolu a co si od vzájemného soužití slibují? Režisérka dokumentárního seriálu Erika Hníková (Ženy pro měny, Nesvatbov) ve spolupráci se scénáristkou Irenou Hejdovou (Děti noci) zvolila observační metodu natáčení, kdy tvůrci jen minimálně manipulují s natočeným materiálem a nechávají svým hrdinům co nejvíce prostoru a přirozenosti. (Česká televize)

(více)

Videa (5)

Ukázka z filmu 2

Recenze (83)

otík 

všechny recenze uživatele

Zajímavý pohled na vztahy, svatební přípravy, svatbu a následných pár dni po svatbě u tří párů, které se výrazně liší. Je zajímavé pro křesťany uvědomit si na základě tohoto dokumentu, na čem stojí či nestojí vztahy lidí nevěřících. A také pro ty, kdo v Boha nevěří, jak se na manželství dívají lidé věřící v Boha. Jinak dobře a zajímavě udělaný šestidílný dokument. ()

Koryntos

všechny recenze uživatele

Pro ty kteří čekají, že budu kritizovat, nebudu, mě se to očividně líbí. Ani nebudu vytýkat tvůrcům tu skrytou reality show, oni samotní to nazvali dokumentární komedie a to sedí jak poklice na hrnec. Mým nejoblíbenějším párem jsou Isabela a Lukáš, sice vzhledem k italské domácnosti, jim nedávám moc šancí na delší partnerský vztah. Nevadí mi, jako většině, že slečna Isabela, byla pornoherečka, nó a že se uměla ohánět. :))) Navíc pokud dokáže finančně zabezpečit sebe i partnera který nemaká a svoje děti, tak smekám klobouk před touto dcérečkou, no holt kdo umí, umí a zřejmě jí to i dobře vynáší, což se v Čechách neodpouští. Další páreček pod čepec, teda pod pantofel Zdeňka a Ondřej. Nejinteligentnější pár celého dílu, který dostává od toho druhého jedince na svoje názory nějakou zpětnou vazbu. Žel bohu, na mě působí tak chladně a rezervovaně, jako dva robůtci, kteří mají v hlavě čip morálnosti, ale skrz tu svoji morálnost, postrádají absenci citů, jako je šílená zamilovanost, působí chladně, vypočítavě a odměřeně. Nevím, jestli je jejich víra bigotní, nebo není to je ostatně jejich věc. Podle mě jsou všichni tihle novodobí křesťané přehnaně radikální, neodsuzuji je, ale prostě je neumím a ani nechci pochopit, to přiznávám zcela otevřeně. No a třetí podpantoflák, tedy pár jsem chtěla říct Běla a Jaroslav, co dodat klasická česká famílie Homolkovi hadr. Ze svého okolí znám hafo podobných jedinců a už jen z toho důvodu budu věčně single. Hned na začátek se musím zastat Běly je očividné, že jsou si se svojí tchyní podobné jako vejve vejci a proto se tak nesnáší, mamička si mohla svého fouňu dirigovat do sytosti tolik let, tak jí teď holt vadí cizí narušitelka, navíc je to prototyp tchýně, které by vadila i jakákoliv jiná snacha. Na Jardovi je opravdu vidět, že je to rozený podpantoflák a to vedení potřebuje, takže holt stará královna musí předat žezlo mladé královně, aby ta poté mohla do sytosti panovat nad jardovými pozemskými statky. Na vždy svoji se mi opravdu líbí a chápu tvůrce, že se jim v dnešní době nepodařilo sehnat ani jeden normální pár, je to nedostatkové zboží. Svůj komentář bych zakončila krátkou modlitbou, pane bože, nedopusť, abych se v příštím životě narodila, jako bigotní křesťanka a dej ať je ze mě v příštím životě vilná dobře placená porno star. How ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Velmi zajímavá a místy poměrně mrazivá sociologická sonda do soukromí trojice párů napříč společenskými sférami, která často ani moc neví, proč chce do manželství vlastně vstoupit. Režisérka šestidílného dokumentu Erika Hníková, která se na dokumentárním poli osvědčila hned několikrát (Ženy pro měny, Nesvatbov) však těží hlavně z odlišnosti jednotlivých aktérů. A do osudů párů tu víc mluví ženy. Dva motorkáři, rázní, žijící ze dne na den, dva vesničané, ona energetická a dominantní, on sebou nechajíc vláčet, dva praktikující katolíci, kteří jdou do manželství v naprosté čistotě. Víc než o pečení svatebních koláčků a vybírání bílých šatů je ale tahle série pochopitelně o krizi současného soužití – tvůrci sice zvolili metodu, kdy co nejméně pracují s natočeným materiálem a nechávají šestici co nejvíc prostoru, přesto bych od Hníkové očekával ještě větší zvídavost. Mnohdy je leccos pouze naznačené a divákovi v té či oné scéně vyskočí hned půltucet otázek. Jasně, vyptává se, ale často na situace, které jsou jasně dané a jen podtrhují něco, co už divák dávno vycítil. Rady si ten, jenž se do chomoutu žene, samozřejmě žádné neodnese. Tragikomicky české, jako divák však dávám oba palce nahoru. Jen velká škoda, že dokumentární ambice zůstaly tentokrát spíš za dveřmi!! Slabší čtyři hvězdy a slabší než Čtyři v tom, ale pořád velmi zajímavé. ()

TrebleClef 

všechny recenze uživatele

Velmi smutný pohled na nás, zaprděný Čecháčky při křepčení kolem svatby. Nevěřícně sledujeme tři dominy a jejich podpantofláky v nefungujících vztazích. Potetovaná kurva, panbíčkářská intelektuálka a vesnická kysna...člověk až nemůže uvěřit, že je to všechno doopravdy. Autorky zřejmě vsadily na fakt, že realita je schopná trumfnout i Kameňáky. Dokument, při kterym je třeba si dát panáka. ()

Pevek2 

všechny recenze uživatele

Docela zajimavy napad se v sesti dilech stava opakujicim se kolovratkem par konfliktu a par informaci. Ze jsou akteri nesympaticti neni nutne na skodu, na skodu ale je spise jejich vyber. Hnikova mohla vybrat napriklad nejaky par, kde neni tolik dominantni zena ale naopak muz. A jako velke selhani dokumentaristickeho pristupu povazuji jeji pristup k respondentum, protoze se ji zjevne az do konce nepovedlo prorazit jejich hranici autostylizace. Nejmarkantnejsi to je u katolickeho paru, ktery v podstate jen odrikava, co si nekde nacetl nebo si dopredu ujasnil ze bude odrikavat. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (2)

  • Natáčení tét sondy do nitra moderní české společnosti začalo v dubnu 2012 a skončilo v průběhu ledna 2013. (ČSFD)
  • Režisérka dokumentárního seriálu Erika Hníková ve spolupráci se scenáristkou Irenou Hejdovou zvolila observační metodu natáčení, kdy tvůrci jen minimálně manipulují s natočeným materiálem a nechávají svým hrdinům co nejvíce prostoru a přirozenosti. (ČSFD)

Reklama

Reklama