Reklama

Reklama

Bývalý člen elitních jednotek Bryan Mills (Liam Neeson) se proti své vůli ocitá znovu v akci. Bryanův sen, užívat si poklidného života, se nenávratně rozplývá. Jeho manželka Lenore je nalezena brutálně zavražděna. Z její smrti je podezřelý právě Bryan. Podaří se mu uniknout zatčení a stává se lovnou zvěří všech policejních jednotek v USA. Po jeho stopě se neúnavně vydává detektiv Frank Dotzler (Forest Whitaker). Svou vytrvalostí donutí Bryana opět použít jeho "zvláštní soubor dovedností." V nemilosrdném souboji musí Bryan dokázat svou nevinu a vypátrat skutečného vraha. V ohrožení se ocitá to jediné, co mu v životě zbylo – dcera Kim. (Bioscop)

(více)

Videa (22)

Trailer 2

Recenze (614)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Zajímavá rodinka!“ Na 3. díl jsem se svým způsobem těšil. Tušení, že kvalita nebude zrovna valná, se sice potvrdilo, ale zaprvé jsem chtěl vědět, jak to (celé) dopadne (opravdu konec?), za druhé mě lákal prostý fakt, že dostanu přesně to, co čekám. Když si tak čtu některé komentáře, říkám si, jestli někteří uživatelé předpokládali, že režisér dostal něčím po hlavě a jeho styl se změnil…nicméně trojka je dvojce v mnohém dost podobná, takže více méně stejná klišé, typ akce (včetně té „wtf“, přičemž vše samozřejmě přebíjí porsche vs. letadlo), schopnosti a charakter hlavního hrdiny Millse s pověstným důrazem na rodinku (byl jsem ovšem docela zklamaný z Kim, její předchozí „istanbulská verze“ byla podstatně zábavnější, i když stále je to jediný člověk, který je schopný dostat taťuldu do kolen, že). Stejně tak se střihem, který byl pravda kapánek „živější“, ale zase tak nesnesitelným, jak tady řada zhýčkaných jedinců brečí, ho neshledávám. A krom již zmiňované Kim a „příšerného“ Millsova ruského akcentu („pobavilo“, a to hodně), mě ještě mírně zklamal konec, který byl takový suchý, bez humoru, divně zkrácený (člověk by při vyvrcholení série čekal něco stylovějšího…takže buď ho jen tvůrci prachsprostě odflákli anebo se Liam tajně připravuje na další fušku ala ujíždění autem, střílení po lumpech a kojení vnoučete z neprůstřelné flašky s mlékem v jeden a ten samý moment, což by mohla být slušná výzva, ehm). Hodnotím 2*, ale krom výše vyjmenovaných detailů to oproti předchozímu dílu žádný velký kvalitativní sešup nebyl. „Neskončíš dobře!“ – „Nebuď takový pesimista.“ ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Nekonformní akční děda si chce po vymezených 96 hodin (o kterých ve filmu samozřejmě nepadne řeč) zachovat důstojnost, a co do uhýbání před letícími kulkami, je mrštnější než Heidi Klum ve své reklamě na kosmetiku. Bohužel, film to není ani dostatečně nadsazený, ani nikterak efektně zrežírovaný, aby se dal brát jako zábavně nablblý popcornový odvaz. A to i přesto, že ohledně tempa a dynamiky zjevné potíže nevykazuje. Značné a poměrně nepřekonatelně rušivé potíže má stran scénáře a režie. Nabízela se otázka, jak tedy pojmout další díl, bez toho, aniž by to nebyla už jen nastavovaná kaše. Scénář velel jasně. Ústřední hrdina bez bázně a hany Bryan Mills musí být vystaven těžké zkoušce. Musí to být něco hodně osobního. V prvním případě to byla záchrana unesené dcery, ve druhém čelil pomstě pozůstalých mafiánů a ve třetím případě bude muset očistit své jméno. Jeho bývalá manželka bude totiž zavražděna a on se stane hlavním podezřelým z vraždy. Zní vám to otřepaně? A také to otřepané je. Navíc, asociace s Uprchlíkem s Harrisonem Fordem přijde záhy. A je nasnadě, jak s tím ostřílený Bryan Mills naloží. A stihne toho relativně hodně. Film se chtěl vymezit hlavně na svoji akční stránku. Za tímto účelem byl angažován diváky nepříliš oblíbený režisér Olivier Megaton, jehož režijní styl i dosavadní kredit stále budí nemalé rozpaky. Ani tentokrát se nepřešvihl přes akci průměrného ražení, ve které se průměrně natočené bitky střídají s průměrně natočenými karamboly v autech. Akce rozhodně dech nevyrazí a téměř v ničem nezaujme. Mnoho diváků si postěžuje na její celkovou nepřehlednost vlivem nevalné práce s technikou střihu, přičemž zlomkovitý střih neocení akční pamětníci. Do toho se vloudilo množství scenáristických chyb ve zdánlivě nepodstatných detailech. Můžete je zrovna tak přehlédnout, jako být jimi obtěžován. Namátkou je to úniková cesta hlavního hrdiny bezprostředně po nalezení mrtvoly manželky ve vlastním bytě, kdy pronásledující policejní hlídka se při prověřování možností chová lajdácky, nebo snadný přístup na patologii bez jakékoliv ostrahy, přičemž geniální Mills na mrtvé tělo manželky v chladícím boxu natrefí hned na první pokus, nebo asistent vyšetřujícího detektiva ptající se po zavražděné ženě neomylně určí, že se po ní ptal i Mills a jiné přešlapy. Jsou to jen chybné detaily, ale když se nakupily, už se to přehlížet nedalo. Scénář produkujícího Luca Bessona a jeho kolegy Kamena příliš nápaditosti nepobral, ačkoliv je kladen důraz na sofistikované způsoby i postupy unikajícího hrdiny. Jinak by to ani nemohlo být, než že jeho postupy jsou velmi sofistikované a velmi uvědomělé, nebo to podle scenáristů tak mělo přinejmenším vypadat. V tomto ohledu je největším "vrcholem" scéna s jogurtovým nápojem, který si Millsova dcera chodí pravidelně kupovat do jednoho a totéž krámu, přičemž z matematického hlediska konstrukce čísel, zásadně nebere hned ten první, co se jí dostane pod ruku, čehož "chytře" využije její chápavý a uvědomělý tatík, t.č. na útěku. Abych nezapomněl, jeho hlavní prioritou je teď chránit jeho dceru, protože po ní někdo jde a postupně se dobrat pravdy, kdo na něj vraždu ex-manžeky narafičil a proč. Otřepané scenáristické postupy a pokusy o jakési zvraty, jsou však značně průhledné a v konečném důsledku nijak nepřekvapí. Akce je relativně méně a je vyvážena pátráním a zběsilým pobíháním z místa na místo, kdy se Mills snaží dobrat pravdy. Podle scenáristů to stačí, ale je to na jeden z očekávaných hitů sezony málo. Při těch všech výše zmíněných negativech, se film dostává z toho nejhoršího zásluhou Liama Neesona, který je zkrátka ve své roli neselhávající a bez problémů se mu dá jeho konání věřit. I když se tímto jeho akční kapitola uzavírá, představoval jsem si velkolepější a výbušnější završení série. Zůstalo hlavně dobře nasazené tempo, spolehlivě uvěřitelný Neeson a jeho kreace, kdy sprška kulek mu nečiní nijaké potíže a zůstává nezraněn, i když jdou po něm i elitní zabijáci z ruské mafie a výbuch auta, ve kterém seděl, je pro něj relaxační masáží. I s tímhle filmem se dá v kině poměrně úspěšně relaxovat, nicméně dojem luxusní akční masáže a následného se ocitnutí v akčním ráji, se však ne a ne dostavit. 40% () (méně) (více)

Reklama

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Prvních "96 hodin" znamenalo průlom pro Liama Neesona, ze kterého se od té doby stala akční hvězda i pro Luca Bessona, pro kterého se jednalo o nejlepší počin v jeho producentské kariéře. Jednoduchý příběh, ale výborná akce a hlavně už zmíněný Liam. Pokračování na sebe nenechalo dlouho čekat, ale výměna režiséra způsobila obrovský propad v rámci kvality. Megaton je packal první kategorie a bez váhání bych ho posadil na jednu z prvních příček režisérských packalů, kteří prakticky z tutovky udělají příšernou a skoro nekoukatelnou slátaninu (ukázkově pohřbil i podařenou sérii Kurýr). Opravdu mě překvapuje, že si Besson takovýho s*áče udržuje ve svojí stáji, protože zku*ví na co šáhne. Vše popsané dokazuje i třetím dílem, kterým kvalitu poslal ještě níž než předtím. Neskutečně špatný střih, nevýrazná a ničím zajímavá akce a k tomu všemu už docela utahaný Neeson, který se nudí, nebo už stárne. Třetí Taken, tak není ani pro skalní fanoušky této série, která mohla odstartovat několika dílnou sérii o naštvaném taťkovi, ale musel by jí vést někdo jiný, než ta francouzská p*ča, která by zku*vila i výkop u silnice. Bohužel vzhledem k tržbám, můžeme očekávat další díl, jen prosím, aby Megatona někdo sejmul. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Ano, i já jsem měl přirozeně obavy a s prvními recenzemi přišla i skepse. Nechtěl jsem jí sice naplno podlehnout, ale výsledek, jehož jsem byl až po dvou týdnech od premiéry svědkem, mě v tom bohužel tvrdě utvrdil. Liam Neeson JE sice stále tvrďák (ačkoli teda v Tak3n se to kostimérům povedlo občas z něj udělat totálního staříka), ale tenhle film zkrátka nepatří do série. Např takový Walk among the Tombstones mě taky nijak extra neoslovilo, ovšem nebyl to sequel ničeho, kdežto tato trojka prostě tak nějak kazí pověst výborné jedničky a dobře snesitelné dvojky. Nerad se přikláním k většinovému názoru už z principu, ale faktem je, že jedinou dobrou volbou pro tento film je Forest Whitaker, který má zkrátka v rolích detektivů či agentů praxi a nezklame a zachraňuje tak jakžtakž třetí hvězdu. Jinak příběh - nezajímavý, nudný už od začátku...i to vyprávění působí jinak, než je v sérii zvykem a bohužel v negativním slova smyslu, jistě za to může i narychlo spichnutý tuctový scénář. Akce? Až na některé světlé výjimky taktéž nezáživná, divné tríčky kamery absolutně znemožňují nějaký adrenalinový zážitek a honičky v autech jsou naprostá katastrofa. Můžeme ještě připočíst dvě absurdní situace (pro sérii taktéž netypické), kdy v jednom případě absolutně není vysvětlené, jak to mohl Brian Mills přežít a v tom druhém jen velmi odfláknutě. A poslední věc? Rating. Nejsem v první vlně řvounů, kterým nevyhovuje u pořádného akčňáku PG13, ovšem když se ve filmu najde scéna, která může působit dost brutálně a přitom nevystříkne ani kapka krve, dost to kazí zážitek (a když už nic jiného, alespoň tam ten detailní záběr na hlavu být nemusel). Bohužel jsem nečekal kvality jedničky, ale tímto je série (minimálně s tímto produkčním týmem) pro mě zabitá...50% ()

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Jednička je jedním z nejlepších deseti akčních filmů 21.století a Pierre Morel jejím natočením jasně dokázal, že jako akční tvůrce je dost možná aktuálně nejtalentovanější žánrový řemeslník.Potom je tu Olivier Megatron, nedomrdlý klučina, který evidentně v dětství trpěl epilepsií a tak jeho každý film vypadá jako film pro epileptiky, aby i během záchvatu v klidu stíhaly vteřinovou akční scénu za scénou.Po obludné dvojce, která byla každému fandovi odporným flusnutím do xichtu si přeci jenom tenhle podrůměrný režisérský kůň z obludné stáje Luca Bessona malinko vylepšil reputaci.Trojka je prostě pohodový akční béčko s jednoduchým dějem, sledovatelnou akcí a konečně se dočkáme i nějaké té krve a slušných osobních soubojů.Z pohledu jedničky je to samozřejmě pořád totálně v prdeli a zbytečnost pokračování snad nikdy nebyla tak obrovská, ale nějak takhle měla vypadat právě dvojka, která byla po úžásném prvním dílu prostě totální prohrou úplně ve všem a tak jediný důvod, proč jsem ochotný tuhle prach obyčejnou akční dvd záležitost hodnotit více či méně kladně je jasný fakt, že druhý díl splachuje bez výhrad na všech frontách.Jmenovat se to třeba Take Him a nenavazovat to na jedničku nic by se nestalo a Besson by si do vínku zapsal další průměrný akčňák, kterých plodí desítky.55%. ()

Galerie (31)

Zajímavosti (23)

  • Neeson si za túto rolu vypýtal 20 miliónov dolárov, čo zhltlo takmer polovicu rozpočtu. (Arsenal83)
  • Forest Whitaker pri propagácii filmu prezradil, že si na konci produkcie zobral domov niekoľko rekvizít ako spomienku na čas strávený na nakrúcaní. Boli to: odznak policajta, šachovú figúrku a tašku s bagelmi. (Arsenal83)
  • The New York Times napísal: „Scenár logiky od Luca Bessona a Roberta Marka Kamena sa prepadáva pod banálnymi dramatickými scénami, ktoré chytajú hlavu. Len šarm Liama ​​Neesona nejako prežije bez ujmy, podáva možno najpôsobivejší kaskadérsky kúsok zo všetkých." (Arsenal83)

Reklama

Reklama