Reklama

Reklama

Transformers: Poslední rytíř

  • USA Transformers: The Last Knight (více)
Trailer 7

Obsahy(1)

Automechanik Cade Yeager (Mark Wahlberg) má s Transformery bohaté zkušenosti a válce navzdory se spojí s „nepřítelem" Bumblebeem. Jejich společným cílem je nalezení důvodu, proč se Transformers po staletí vracejí na Zemi. Odpověď na tuhle otázku jim může dát významný historik a asi největší teoretický znalec Transformers Edmund Burton (Anthony Hopkins), který věří, že právě v minulosti lze najít klíč k ukončení války a záchraně lidstva. Velmi nesourodou skupinku doplňují ještě krásná oxfordská profesorka (Laura Haddock) a osiřelá puberťačka Izabella (Isabela Moner), která toho na svůj věk zažila s Transformery až příliš. Je i filmové diváky čeká příběh, který se odehrává v časoprostoru několika set let, na několika kontinentech. Dozví se, k čemu doopravdy sloužily kameny ve Stonehenge, a možná nakonec naleznou i ztraceného Optima Prima. (CinemArt)

(více)

Videa (32)

Trailer 7

Recenze (628)

Kothy 

všechny recenze uživatele

Vše je ztraceno. Filmy Michaela Baye už jsou prostě odsouzeny k záhubě. Tuhle sérii asi taky už nic nezachrání. Člověk by ze začátku čekal, že tenhle díl bude jeden z těch klidnějších a ono ne. Stejně se to nakonec všechno řeže v závěrečné megalomanské bitvě a veškerá mytologie jde do hajzlu. Tentokrát se tu objeví i pár nových postav. Nejzajímavější, je asi aristokrat, kterého ztvárnil Anthony Hopkins. Příjemně se dívá i na profesorku v podání Laury Haddoc. Jinak je vše při starém. Dozvíme se zase spoustu žvástů z minulosti. Stejně to nedává smysl, tak proč nad tím přemýšlet že. Hlavně, že to bouchá. Nejradši bych tu sérii už utnul... "Buď zticha, Angličanko!" :D ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Hodně markantní zhoršení už tak z minula slabší úrovně. Tam kde minulý díl ještě dokázal i přes chabý děj a nesympatické postavy zaujmout, tam Poslední rytíř dotáhl vše k naprosté "dokonalosti." Přestože jsem si sjel předchozí díly a například 1 a 3 bych označil za dosti povedené, tak 5 absolutně nestačí a považuji ji za naprostou ztrátu času. Jasně vzniklo nám tady 5 dílů za 10 let a jen těžko se u těchto dvou a půl hodinových kolosů hledá prostor pro originalitu, ale Poslední rytíř je už nebetyčně hloupoučký a skoro bych řekl že trpí senilitou vinou svého tvůrce, který se absolutně vyčerpal a došly nápady. Takže se dějově ocitáme v prostředí kolem rytířů kulatého stolu ve starodávné Anglii. Sledujeme nalitého Merlina, kterak jde prosit Transformery aby pomohly jeho armádě proti Sasům. Optimus letí se vypořádat se svými stvořiteli a na Zemi zuří boj lidí proti robotům. Do toho všeho dostává roli Anthony Hopkins a své si ke všemu řekne Agent Simmons, toho času na Kubě. Pokud si myslíte že tohle už přeci nemůže nikoho zajímat, tak ...máte naprostou pravdu. První díl je příjemná rodinná zábava, dvojka je dobrodružná, trojka trošku konspirační a naposledy aspoň trošku zábavná. Čtyřka sází alespoň na jednu zajímavou akci, Lockdowna a na konci příjdou i Dinosauři. Pětka do guláše přihodí i legendu o Merlinovi a jsem upřímně rád že pohořela i v kinech a my si nějakou dobu od Transformerů odpočineme. Protože s tímhle tempem by 6. díl byl čiré zlo. Vykrádání hlášek jako Say hello to my friend a jiných trapáren mě už přestalo bavit. Megatrone třeba se ještě někdy potkáme, ale doufejme že to jen tak hned nebude. 30% ()

Reklama

verbal odpad!

všechny recenze uživatele

*Megalomanská megapičovina je vysoce odborný filmově teoretický termit označující naprostou scénáristickou demenci, obalenou natolik obskurním *digitálním mrdníkem (totálně bezhlavé nadužívání počítačových triků), že tento už není schopen ani trochu kompenzovat příběhovou debilitu, naopak ji ještě podtrhuje a celek pak způsobuje rakovinu vkusu, mentální impotenci, chronické záněty logiky a terminální uhnívání sítnic. Přebaly blúrejů by rozhodně měly kromě výše uvedeného varování obsahovat i nechutné obrázky těch nejznetvořenějších downů, vyhřezlých mozků, zoufalstvím vypíchnutých očí a roztřepených konců míchy, bezradně pleskajících o prázdné lebeční dutiny. Pokud jste ovšem otylý nezletilý retard, co o sebe v pokojíčku na koberci s Medvídky Pů s mongoloidním výrazem a soustředěním přikousnutým jazykem blahoslaveně rozbíjí v Číně lisované karcinogenní výrobky firmy Hasbro, jste samozřejmě v suchu a jděte do toho! Čeká vás vzrušující a ani trochu otravná dvouapůlhodinovka nepřehledně chaotického poletování ingotů, železných traverz, suti a jiného bordelu, mezi kterými se autokokoti přeměňují v rytíře Kulatého transformátoru. Ano, dostanete k tomu také inspirující sofistikovanou přednášku z mykologie o tom, že to byli právě oni, měnivší se tenkrát místo z hnusných amerických kraxen na robohňupy z konů a transtriceratopsů, kdo za temného úsvitu anglosaské degenerace dovezl králi Gejtušovi z planety Slintajicího idiota v souhvězdí Velkého potratu onen slavný meč Transcalibur. Počítám, že další díl bude o tom, jak nám ti zkurvení zlí Disepšni ukřižovali Ježíše. Jedinými zkomírajícími záblesky na konci tunelu mozkové smrti jsou tu poměrně šarmantní a vtipná etuda Hopkinsovic Toníčka, jemuž zřejmě senilita dala zapomenout, jakým býval vybíravým charakterním hercem, a pak samozřejmě ta vskutku bez reptání ojetíhodná DaVinčiho velekunda, která nejen prokrvuje, ale dokonce i hraje, na rozdíl od MárkyMárka, jenž zase jako obvykle na molu jen koženě předvádí buzerantské trenky Kálvina Klajna. Prostě Zálivovi a jeho produkční partičce už dočista transpřeskočilo a megajeblo, a pokud se tahle pičoidní předražená hračkářská reklama čirou náhodou alespoň zaplatí, pak začínám ze strachu z celosvětové cerebrální apokalypsy kopat ve sklepě protikreténský kryt a ven vycházim jen v antimongoloidní roušce. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Jak kdyby Bay chytil druhej dech. Po mizernym ctvrtym dile rozhodne krok spravnym smerem. Uvod me naprosto navnadil, popravde receno, kdyby se celej film odehraval v minulosti, at uz v Artusovo casech nebo aspon za druhy svetovy, mohlo by to bejt kulervouci (Jak by asi vypadal Kral Artus v Bayovo rezii?). Takhle to po chvili spadne do starejch vyjetejch koleji, ale nastesti se zdlouhave nepredstavujou postavy a hned se de do akce. Pribeh s ohledem na znacku rozhodne nadprumernej, i kdyz misty uz lehce prekombinovanej, herci fajn, obzvlast jistota Hopkins, ale prekvapive i Wahlberg, jen tu chybi nejaka fajn rostenka, triky samozrejme spicka, akce libiva, jenom ta delka je porad zbytecne prehnana. Je tu i zadelano na dalsi dil, ale dost pochybuju, ze vznikne a celkove konec mohl bejt urcite i epictejsi. Ale vlastne jsem spokojenej, zabavnosti prvnich dilu to nedosahuje, ale porad to je o nekolik trid lepsi nez Zanik. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Pod taktovkou Michaela Baye se z Transformerů postupně vykrystalizoval výsostně atypický příspěvek do současné linie franšízových blockbusterů. Všechny ostatní filmy podle komiksů či hraček dbají na to, aby dospělým fandům nabízely podívanou, která sice v jádru je dětinská, ale celkovým zpracováním (od scénářů přes casting po styl propagace) má působit dospěle a vážně. Bay naopak servíruje přesný opak - ultra nevážné, otevřeně neuctivé a zhůvěřile přepálené spektákly plné afektu a kýče. Byť to vskutku z velké míry vychází z jeho nabubřelé, egomaiakální a machistické povahy, nejedná se o nějaké znesvěcení původní podoby franšízy, ale naopak věrné navázání na kořeny a připomenutí toho, co si už odkojenci původním seriálem nechtějí přiznat. Zatímco komiksárny přepsují dějiny novým restartem, který smaže všechny nedaekvátní aspekty dřívějších inkarnací, Bayformers jako by akcentovaly všechnu tu osmdesátkovou nezřízenost, zhovadilost i problematičnost, kterou už nerdi blaženě vymazali ze své paměti. Jenže takoví opravdu Transformeři dříve byli. Otázkou pak jen zůstává, jestli Bayovo uchopení, které všechny ty přežité neduhy akcentuje, představuje kontinuitu s vědomou podvratností, nebo je jen shodou okolností Bay prostě bytostně zosobňuje. ____ Hodně se mluví o tom, kterak nebohé herecké ikony a výrazní charakterní představitelé, jako zde Sir Anthony Hopkins, jsou nuceni se (za štědré honoráře) dehonestovat v transformeřích filmech, když se karikaturně pitvoří a pronáší absurdní monology. Krásně to zapadá do obrazu Baye coby znesvěcovatele všech hodnot, ale opět i to můžeme vidět jako součást tradice této franšízy. Na první animovaném celovečeráku se u mikrofonu vystřídali Eric Idle, Leonard Nimoy i Orson Welles, zatímco gigantičtí roboti tancovali na song Dare To Be Stupid od Weird Ala Yankovice a nejepičtější moment snímku podkreslovala cheesy vypalovačka The Touch od Stana Bushe. ___ Baye můžeme vidět coby mainstreamového Johna Waterse i hollywoodského Zdeňka Trošku - zvrhlého zbožňovatele konvenční sprostoty i konzumního obžerství, ale také samozvaného oslavovatele tradičních hodnot. Stejně jako u Trošky, také v Bayových dílech autority či vědci získávají podobu hystericky neschopných čertíků v krabičce, zatímco arogantní zemití hrdinové zdánlivě vše zachraňují, ale při tom jsou vyobrazení jako stejně směšné, agresivní a sociopatické figurky, které se k sobě navzájem chovají hnusně. Bayovy výtvory si spojujeme s výjevy nezřízené nesoudnosti, které ale stejně jako zbytek filmu jsou realizovány s až obsedantní řemeslnou dokonalostí. O to více překvapí, že hrubozrnnost a vulgárnost předchozích filmů se tentokrát nekoná, alespoň ne v tak okaté podobě. Zajisté to souvisí s tím, že poprvé scénář dohnal, ba dokonce předehnal samotného Baye. Díl od dílu jde série víc proti srsti a stává se křiklavější a absurdnější. Doposud si v tom Bay vystačil sám se svými vlastními libůstkami - ať už to jsou záběry na transformeří varlata, čutanec kolem auta do ksichtu vojáka či zlomyslná objektivizace Megan Fox v prvním filmu, která jedinou pozitivně profilovanou a aktivní postavu celé série úspěšně degraduje čistě tím, jak je snímaná kamerou a jak na ni reagují další figury. Tentokrát ale scénář konečně odhodil jakékoli okovy a přichází s fantasmagorickou transformeří alternativní historií, jež je natolik nádherně zhovadilá, že ani Bay už ji nemůže dále vulgarizovat. Film se díky scénáři odpoutává od tuctové světoběžnosti blockbusterů, kde kýžené ozvláštnění dění mají přinést fotogenické exotické lokace. Namísto pohybu prostorem se vydává proti proudu času, a to navíc bez okovů reality a kauzality. Zatímco "Avengers: Endgame" tento princip využili k usoplené sentimentální pietě, Transformeři se jak Monty Pythoni vydávají historii dehonestovat (Stanley Tucci coby vylitý Merlin náramně připomíná herecké kreace Johna Cleese). Paradoxně ale - soudě podle reakcí – jsou diváci sice ochotní oslavovat hrátky s historickými figurami a obdobími u Tarantina, bavit se u alternativních historií typu "Iron Sky" či i "Wonder Woman", ovšem od Baye a jeho filmů o obřích robotech financovaných hračkářským koncernem z nějakého důvodu neadekvátně požadují realističnost a váženost. ___ Pod Bayovou taktovkou vnikla ultimativní zvrhlá mocnina blockbusteru, dílo, které požírá samo sebe až do stádia výkalu. Jenže pátí Bayformers nejsou žádná rozbředlá sračka, ale lejno s bezchybnou strukturou, hutností a tvarem. Ano, je to přestřelené, nabubřelé, megalomanské a nesoudné, ale díky tomu a míře těchto esencí také dokonalé a nádherné. Pátí Transformeři představují nejsvobodnější a ve své podstatě také nejoriginálnější blockbuster nového tisíciletí, který eruptivně vyhřezl za mantinely korporátně vysoustružených produktů. Sice je něco pravdy na tom, že Michael Bay natáčí celou svou kariéru pořád jen variace jednoho a téhož mustru, ale právě na řemeslné úrovni zdejších scén vidíme, jak stále vrství své zkušenosti a současně se překonává novými výzvami. Hodně se mluví a píše o Bayově střihu a kamerových kompozicích, ale málo se vyzdvihuje, že navzdory ohromnému množství CGI vytváří převážnou část akce na place, díky čemuž mají jeho akční scény tak úžasný fyzický rozměr a enormní wow efekt. ___ Michael Bay vlastně je anti-Nolan. Zatímco tvůrce Počátku a Tenetu divákům nabízí intelektuální blockbustery, kde spektákl je současně smyslový i myšlenkový, Bay přináší ohromující bombastický overload řemeslně vycizelované a ambiciózně realizované stupidity, plytkosti, kýče a patosu. Pátí Transformeři pak zcela míjí diváckou racionalitu i hodnoty a míří rovnou do hlubin nevědomí k absolutnímu uspokojení potřeb s maximální zvrhlostí a obžerstvím. Bay nám servíruje ryzí blockbusterové bakchanálie. () (méně) (více)

Galerie (147)

Zajímavosti (24)

  • Blenheimský palác byl pro scény ze druhé světové války vyzdoben jako nacistické sídlo, což při natáčení vyvolalo odpor některých britských válečných veteránů, kteří neznali kontext a protestovali, že palác byl někdejší rezidencí válečného hrdiny Winstona Churchilla a takové zacházení si nezaslouží. Churchillův vnuk, sir Nicholas Soames, se filmařů zastal a pokáral britský bulvár za vytvoření zcela nesmyslné pseudokauzy. (MessiM)
  • Titulnú skladbu k filmu zložila americká elektronická skupina Major Lazer. (Nu.Fylyp)
  • Prvý zverejnený trailer k tomuto filmu prekonal hranicu 100 miliónov pozretí za dva dni. (Nu.Fylyp)

Související novinky

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

Koho studio zvažuje do role Batgirl?

21.07.2021

Filmová Batgirl brzy dorazí na plátna v samostatném celovečeráku, scénář píše Christina Hodson (Birds of Prey) a za kameru si stoupnou Adil El Arbi a Bilall Fallah, režiséři posledních Mizerů. Stále… (více)

Vánocům kraluje Aquaman

Vánocům kraluje Aquaman

24.12.2018

Aquaman Jamese Wana (V zajetí démonů) konečně doplaval do amerických kin a za první víkend z toho bylo včetně předpremiér 72 milionů dolarů. To je sice v aktuální sérii DC filmů nejméně, pro co si… (více)

Michael Bay a Robopocalypse

Michael Bay a Robopocalypse

08.03.2018

Pátý díl Transformerů vydělal o 500 milionů dolarů méně než čtyřka, takže není divu, že je Michael Bay konečně opouští. Víc než půl roku jsme nevěděli, co slavný akční režisér chystá dál. Teď se ale… (více)

Transformery čeká reboot

Transformery čeká reboot

18.02.2018

Nesmějte se, je tomu tak. Loňská pětka Transformers vydělala zhruba polovinu toho co čtvrtý díl, což je v Hollywoodu jasný argument pro stopku. Optimus Prime je ale příliš prodávanou hračkou na to,… (více)

Reklama

Reklama