Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavním hrdinou filmového podobenství zpochybňujícího nadřazenost lidské rasy je pes Hagen, který je řízením osudu oddělen od svojí milující paničky, třináctileté Lili, a musí se naučit přežít na ulicích Budapešti. Tam mu ze strany lidí stále hrozí nebezpečí, přesto se Hagenovi podaří získat psí společníky a přežít, aby se ve strhujícím finále postavil do čela dvousethlavé smečky psů a vrátil svým trýznitelům vše i s úroky. (Artcam Films)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (69)

stub 

všechny recenze uživatele

Vynikající podobenství s naprosto neuvěřitelnou a přitom fungující vývojovou křivkou. Přepnutí mezi dvěma filmařskými polohami v půli filmu je geniální a dokonale oživí diváckou pozornost. V současné nadprodukci všeho je čím dál vzácnější nacházet originalitu, aniž by byla vykoupena křečovitostí a asi nejsilnější stránkou filmu je, že se mu právě toto daří. Za nešťastný považuji pouze název, který akcentuje rasové motivy, přičemž nosné téma je podstatně širší (v tomto smyslu je paradoxně mnohem výstižnější alternativní název "Underdog"). kleopatra: prosím, nezkoušej to a vrať se k Sexu ve městě; btw taky mám rád psy, ale netuším, jak to s tím souvisí;)) ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Jako deklarovaná metafora mocenských vztahů a vykořisťování napříč etniky v rámci společnosti je Mundruczóův "Bílý Bůh" příliš těžkopádný a naivní. Dokonce by se dalo říci, že stejně jako psi ve filmu se projekt vymkl kontrole a režisér se nechal strhnout realizačními výzvami a potenciálem ke spektáklu na úkor sdělení. Jenže co když to, co někteří Mundruczóovi vyčítají, představuje právě jeho podstatu, ke které se čím dál tím více propracovává? Co když je to vskutku evropský ekvivalent Cuaróna, který se nezpronevěřuje svým skromným kořenům, ale naopak se postupně propracovává ke stále ambicióznějším a opulentnějším projektům? Již jeho dřívější snímky nesly zárodky high-concept artu, k čemuž ve svých posledních projektech přidává ještě vyloženě blockbusterový produkční rozměr. A tak zatímco jako východoevropská festivalovka vzbuzuje "Bílý Bůh" rozpaky, jako euro-artová variace hollywoodského psího melodramatu je dostatečně podvratná a myšlenkově podnětná. Ale především zůstává naprostým úkazem a produkčním mega počinem, který fascinuje sveřepostí v analogové realizaci sekvencí, které by kdokoli jiný okamžitě zavrhl, nebo by je vyřešil digitálními efekty. I takto může vypadat solitérní dílo. ()

Reklama

Aljak 

všechny recenze uživatele

No fuj, hnusné psiská! Tento čoklácky exodus mi prišiel fakt zvrátený, a z celého filmu pociťujem skôr znechutenie ako nejaký obdiv. Najmä posledná pol hodinka mi pripomínala skôr horor, a nie nejakú psychologickú drámu ako sa film až dovtedy snažil viacmenej pôsobiť. Jediné, čo ma na tomto filme bavilo, tak to bol vývoj vzťahu sympatickej Lili a jej otca, no a samozrejme orchestrálne vsuvky. Tie čokle mi išli po celú dobu neuveriteľne na nervy. A že "najlepší priateľ človeka"... ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Škoda, že se Mundruczó nevyhnul replikám jako z Hitchcockových ptáků, které v důsledku působily spíše směšně. Škoda je také to, že Budapešť zredukoval na maloměsto v důsledku snahy zaklínit do sebe jednotlivé úseky děje. Jinak jde ale o pěkné podobenství o tom, jak touha po čistotě a kontrole zatemňuje mozek. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„NEJDĚSIVĚJŠÍ JE, ŽE TI PSI SE NECHOVALI JAKO ZVÍŘATA…“ /// O psech a lidech. Nic pro zvířecí humanitární pracovníky. Vlastně ani pro lidský milovníky zvířat. Spíš pro psy jako takový. Asi to není nejjednodušeji vodvyprávěný, ale já si to přebral, páč to každou minutou nabývalo na síle a vygradovalo to psí cestou za pomstou. Snímek vystřídal spoustu filmovejch nálad. A když přešel v horor, donutil k zamyšlení. Zřejmě se Maďaři chovaj k psům jako hovada. Naštěstí u nás je svět ještě v pořádku! Nebo ne? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Nesnáším psy. 2.) Líbil se mi komentář uživatele Madsbender… 3.) Thx za titule „panacik80“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ * ()

Galerie (66)

Zajímavosti (5)

  • Kornél Mundruczó sa vyjadril, že si zámerne pre svoj film vybral namiesto spoločenskej menšiny psov, aby mohol o citlivej téme, akou je postavenie znevýhodnených a slabých menšín v spoločnosti, rozprávať slobodnejšie. (Zdroj: ASFK)
  • V snímke vystupuje 274 psov, čo bol v tom čase svetový rekord v počte psov použitých v celovečernom filme. (ambron)

Reklama

Reklama