Reklama

Reklama

Zelený paprsek

Trailer

Obsahy(1)

Zelený paprsek vypráví o pařížské sekretářce Delphin, která se chystá na dovolenou do Řecka, ale na poslední chvíli ji zruší, protože kamarádka, s níž měla cestovat, změnila plány. Co potom v jejím životě následuje, by se dalo označit jako těkání, v němž hrdinka zkoumá různé možnosti, jak by efektivně strávila svůj volný čas. Nízkorozpočtový film natáčel Rohmer na 16mm formát s minimálně připraveným scénářem a za přirozeného světla. "Předpovědět úspěch u diváků je přirozeně vždycky těžké. Například Zelený paprsek byl v kinech mnohem úspěšnější než mé ostatní filmy. Zrovna u něj bych to býval nečekal, protože byl záměrně natočen amatérsky a zčásti dokumentaristicky. Čili spíš něco pro specialisty a cinefily, myslel jsem si. Ale ne, zrovna Zelený paprsek měl větší úspěch než filmy, které mohly být v principu širokému publiku bližší." (Eric Rohmer) (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (20)

nmafan 

všechny recenze uživatele

Ženy jsou slepice, které zajímá jen sex, a pokud některá z nich žije delší dobu sama, ostatní se na ni dívají jako na malomocnou. Muži jsou idioti, které zajímá jen sex, a pokud vidí ženu, která jde sama po ulici, okamžitě po ní vystartují. Ano, tento úhel pohledu na moderního člověka bych dokázal přijmout, byly-li by všechny ty idiotské postavy nahlíženy s jistým sarkasmem a zároveň smutkem. Jenže Rohmer nad nimi nepláče ani je neironizuje. On je má rád a "rozumí jim"... ()

fNdEsIECLE 

všechny recenze uživatele

Pokud se celé století těšíte a místo na konci století jednoho, zhlédnete na počátku století dalšího, dostaví se jisté ... zklamání. Smutek přelomu století. Řešení je následovné: Takže ani tentokrát to nedopadlo jinak než za 3* s tím, že plus jedna za salvy smíchu nahlas a všechny ty krásné, vkusné a navýsost inteligentní muže a plus jedna za Hortenzii, neb má naprostou pravdu. ()

Reklama

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Rohmer tentokrát volně zadaptoval a do "dnešní" doby převedl méně známé dílo Julese Vernea (ani náhodou se nejedná o typickou verneovku), ve kterém je hlavní postavou žena, pasivně čekající na svého prince z pohádky, odmítající všechny potenciální nápadníky s tím, že prostě "nechce" - jenže ona ve skutečnosti chce, avšak bojí se, že by byla pouze využita a odkopnuta - a tak čeká dál, sleduje různá znamení (karty), čas od času se z ničeho nic rozpláče a vlastně není schopna normálně si užívat života. Na Rohmerově stylu mi asi prostě něco vadí - tady mi například absolutně nesedl snad půlhodinový rozhovor o vegetariánství hlavní hrdinky (zbytečnost). A je toho víc. Ale i tak stojí za vidění. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Ano, u toho filmu, jako možná u celého Rohmera, si každý musí odpovědět na otázku: k čemu mi to je? co to má se mnou společného? je to svět, ve kterém žiji? Pro mě má tento film především dvě pozitiva. 1) Objektivně: snad poprvé ve filmu se řeší problém dovolené. A ten na sebe často váže stres, neuspokojení, vyhrocuje vztahy. Pro mnoho lidí je to prubířský kámen roku. 2) Subjektivně: často jsem se cítil jako Delfína, alespoň její pocity a reakce mi byly velmi blízké. ()

WillBlake 

všechny recenze uživatele

Rohmer věděl, že na to, aby popsal prázdnotu, nepotřebuje scénář popisující prázdnotu (skoro dokumentární forma pak ještě umocnila bezvýchodnost, se kterou se Delphin potýkala). Věděl, že těkavé hlavní hrdince musí do duše promluvit švédka z pláže a ne psycholog. Ale hlavně věděl, jak natočit nejbájnější a zároveň nejprchlavější happyend v historii letních filmů. Masterpiece z kategorie „love is in the air“. Sentiment není sprosté slovo. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (1)

  • Natáčení probíhalo ve francouzských městech La Hague, Biarritz a Paříž. (Terva)

Reklama

Reklama