Reklama

Reklama

Koza

Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Bývalý olympionik, boxer Peter Baláž, přezdívaný Koza, žije se svou partnerkou Mišou v ghettu sociálně vyloučených. Miša nečekaně otěhotní a je rozhodnuta nechat si dítě vzít. Nutí Kozu, aby sehnal peníze na potrat. Koza, který už delší dobu netrénuje, se rozhodne vstoupit opět do ringu, ale nechce vydělat na potrat – chce získat peníze na to, aby Míšu přesvědčil, že si dalšího potomka mohou dovolit. Koza se tak vydává se svým manažerem na „turné", ve kterém však nejde o vítězství, ale o to, kolik úderů dokáže Koza vydržet. Ve filmu hraje sám sebe nejen Peter Baláž, účastník olympiády v Atlantě, ale také jeho trenér Ján Franek, který boxoval na olympiádě v Moskvě. (AČFK)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (76)

HarryBlock 

všechny recenze uživatele

Po druhom pozretí uznávam, že je to ďalší slovenský pseudohumanizmus. Na rozdiel od takej Epizody zo zivota zberača železa je tu hlavná motivácia hrdinu vymyslená tak, že prvoplánovo apeluje na naše city. S hrdinom musíme súcitiť až sa z toho stáva také gýčové dojímanie sa nad vlastným dojatím. Predvídatelnosť príbehu a nelogickosť niektorých situácií tomu tiež nepomáhajú. Koza síce pôsobí v niečom konzistentnejšie ako väčšina slovenských sociálnych drám, ale nedokáže sa zbaviť typyckých neduhov, ktoré sú zakorené hlboko v slovenskom mužsko-režisérskom rožmýšľani o filme. ()

lena60 

všechny recenze uživatele

Po skončení projekce jsem měla pocit jako kdybych dočetla dvě nové sportovní povídky od Oty Pavla. Dva bývalí olympionici. Dva boxeři. Peter Baláž reprezentoval Slovensko na OH v Atlantě 1996. Ján Franek získal bronzovou medaili na OH v Moskvě 1980. První z nich živoří v cikánském ghettu v Žilině. Z druhého se načas stal bezdomovec. Smutné příběhy. ()

Reklama

Davies182 

všechny recenze uživatele

Jestli jste někdy nadávali, že koukáte na film, kterej má přehršel uměle(cky) natahovaných záběrů, pusťte si Kozu - to jeden hned vystřízliví a najednou je každej film zběsile sestříhanej. Koza rve plus pět vteřin navíc do každýho filmovýho okýnka! Parádní drama na odbíhání k ujídání zásob z lednice. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Suverénní kamera, ale jako celek rozpačité. Kozovo herectví je bohužel na úrovni, kdy s postavou nelze skoro nic dělat, jen s ní pasivně manipulovat. Romský boxer tak jednoznačně působí politováníhodný objekt, kterým smýká přítelkyně, pochybný manažer, alkoholický trenér a také režisér. Muší váha se ve všech ohledech snaží zůstat stát, ale padá vždycky v prvním kole. Otázkou je, zda tenhle zvláštní depresivní hybrid dokumentu a sociálního dramatu není tak trochu jednostranný a pasé. Koza mě ani na minimální ploše nezaangažoval, nepřesvědčil, nikam se mnou nepohnul. Přitom je s ním ve většině ohledů všechno v pořádku. Ale jako film prostě působí prázdně. Nejlepším momentem zůstává šťavnaté cameo slepičího majstra Franka, který jako jediný dodá vyprávění dynamiku. Všechno ostatní ve filmu je letargické - ale nepříliš podnětným způsobem. #kviff ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Ja som bol príjemne prekvapený. Film je pomalý s uhrančivou atmosférou. Hlavný hrdina je sympatický a jeho cesta sa šťastím lemovaná ťažkými situáciami. Nejedná sa pritom o sociálnu drámu, ale pomerne odľahčený road movie s veľmi silným artovým feelingom a krásnou kamerou. Koza možno nespĺňa veľa atribútov, ktoré majú fanúšikovia slovenskej kinematografie radi. Zároveň si ide ale svojou cestou a mne osobne sa táto cesta páči. Niečo ako Tsai Ming Liang, len na Slovensku. A nie je to vôbec zlé. Naozaj málo chýbalo k plnému počtu. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (16)

  • Snímka Koza bola na Berlinále 2015 prijatá do súťažnej sekcie Fórum a tiež nominovaná na Cenu pre najlepší debut. (Kristusazapad)
  • Ivana Ostrochovského úspech filmu potešil a po festivalových turné skonštatoval: „V Európe vzniká ročne okolo 1200 celovečerných filmov, a to nerátam Ameriku a Áziu. Nejde o vyhrávanie festivalov, ale je skvelé, keď sa o slovenskom filme píše v zahraničí.“  (Biopler)
  • Staré putiky, zanedbané krčmy a celková šeď priestorov, v ktorých sa protagonisti hýbu, sú symbolom, že socializmus je stále akoby na povrchu prítomný a že nežná revolúcia nevyriešila všetko. Dôraz na kulisy vytvára dojem depresie, ktorý je pre Kozov život príznačný, lebo už dlhšie nevidí nádej na zmenu. Kontrastom je úvodná scéna snímky, kedy VHS záznam z OH v Atlante 1996 akoby nostalgicky spomína na zašlú slávu boxera i nový nádych postkomunistickej krajiny. (Biopler)

Reklama

Reklama