Režie:
Vladimír MichálekKamera:
Martin ŠtrbaHudba:
Karel HavlíčekHrají:
Matěj Hádek, Eva Leimbergerová, Gabriela Míčová, Michal Dlouhý, Tereza Hofová, Daniel Tůma, Igor Bareš, Ondřej Malý, Dušan Sitek, Pavlína Štorková (více)Epizody(6)
-
Kapitola 1: Oběť (E01)
-
Kapitola 2: Abrahám (E02)
-
Kapitola 3: Oheň (E03)
-
Kapitola 4: Děti (E04)
-
Kapitola 5: Kořeny (E05)
-
Kapitola 6: Pakt (E06)
Obsahy(1)
Hlavním hrdinou příběhu je novinář, který se zabývá kauzou kolem významného státem řízeného podniku. Při zajišťování podkladů ke vznikající reportáži narazí novinář na kontroverzní informace týkající se jeho vlastního bratra, který je do skandálního případu osobně zapleten. (HBO Europe)
Videa (4)
Recenze (210)
Nebýt to přejatý koncept, dal bych plný počet za tento seriál..Severský nádech tam jde cítit na všechny hony - od chladného počasí, deště, ponurých zákoutí až po krásný, čistý design..Dali si také záležet na výběru lokací a vůbec, obsazení méně známých herců taky nebylo na škodu...Zatím jeden z top krimi seriálů, co jsem u nás viděl, ale zřejmě za to může z části HBO, která má v tom velké prsty a peníze...Jsem rád i za délku (pouze 6 dílů) a jsem zvědav jak si s tím poradí polští kolegové..Snad se někdy dočkám zcela originální realizace v naších končinách a nebude to muset zastřešovat HBO... ()
"Stopy jsou všude kolem, jenom je nevidíte." Již z názvu Mamon je patrné, že tady se vše bude točit kolem hromadění peněz. Mě tedy to tajemné propojení organizovaného zločinu s politiky, váženými podnikateli, státními zástupci, policisty, vrahy a Abrahámem hodně zaujalo a o to větší zklamání jsem zažil po skončení případu. Spousta věcí se totiž nevysvětlila, hromada lidí se chovala nelogicky a o padouchovi jsem nepochyboval od 4. dílu. Alespoň jsem se poučil, že prachy jsou zlo, takže jich nechci moc a proto jsem se rozhodl pro začátek zprivatizovat Rockefellerovy fondy. Snad s tím nějaký ten týden vyjdu. ()
Zřejmě tomu nebude tak, že v českých televizních podmínkách nemůže vzniknout kvalitní dílo, které kdyby nepromlouvalo naším jazykem, mohlo by být klidně zaměněno za nějakou zahraniční produkci, jak se naši tvůrci často zaklínají. Musí nám to však opět dokázat importovaná kabelovka HBO, jejíž Mamon vypadá na první pohled jako něco z jiného filmového světa. Nejde o přehánění, zcela jiná úroveň kvality nad ryze tuzemskou produkcí je nepopiratelná po pár záběrech, kdy obraz vypadá filmověji než u většiny filmů, zvuk postrádá pachuť studiových postsynchronů a generická dramatická hudba nedoplňuje 100 % stopáže i u těch nejnudnějších dialogů, aby vzniklo drama tam, kde prostě není. Mimo jiné proto, že tu nudné dialogy nejsou. Po dvou dílech. ()
Hlavní postava sice říká, že už "nejsme v devadesátkách", Mamon ale přesně takhle zastarale působí. Tvůrci by evidentně moc chtěli mít z projektu jakési české Milenium, to by ale nesměli k novinářům přistupovat jako z minulého století a nevytvářet v českém prostředí paranoidní atmosféru obrovského (a absolutně nevěrohodného) spiknutí, jejíž pravidla následně svéhlavě porušují. Navíc ta snaha udělat ze seriálu quality TV světové úrovně z Mamon čiší opravdu až příliš. Něco zachraňují pasující herci a pár kvalitně podaných a regulérně napínavých scén, jinak ale jde spíš o promrhaný potenciál. 55 % ()
Ušľachtilo vyzerajúca nuda, pri ktorej ma ani minútu nezaujímalo, ako to bude pokračovať. Navyše všetko vyzerá a znie, akoby sa to odohrávalo niekde v Štokholme, ani náznakom to nesmrdí českou realitou (napr. rumunské Umbre alebo poľské Wataha sú výborné práve preto, že sú stredoeurópsky špinavé a zaprdené). Hlavne to temné sprisahanie sa do prostredia, v ktorom sa úplatky nosia v igelitkách, absolútne nehodí. Remeselne určite fajn, herecky v poriadku (okrem policajtky s manga účesom, ktorá neustále vypadáva z úlohy), ale celkovo ide o veľký prešľap. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (9)
- Filmovalo se také v Újezdu nad Lesy. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
- Ve scéně, kdy dojde k únosu Michala Vlčka (Daniel Tůma) chybí únosci na injekční stříkačce jehla. Po střihu na krk už na stříkačce je. (Brooks_xx)
- Realizaci tohoto mysteriozního thrilleru - vycházejícího z úspěšného norského formátu Mammon a naplánovaného na 73 natáčecích dnů - zaštítila produkční společnost Bionaut. (Zdroj: HBO)
Reklama