Režie:
André CayatteScénář:
André CayatteHudba:
Vladimir CosmaHrají:
Annie Girardot, Hardy Krüger, Bernard Fresson, Edith Scob, Roger Miremont, Florence Giorgetti, Marthe Villalonga, Fernand Ledoux, François Perrot (více)Obsahy(2)
André Cayatte natočil tento film s vědomím, že hlavní role, postava matky, které unesou dítě, je hratelná. Ale jen jednou herečkou. Nikdo, zdá se, neumí beze slov zahrát pohled plný poznání, žalu a hrůzy tak, jak to předvádí Annie Girardot ve své vrcholné formě. (moudnik)
Recenze (71)
Tenhle film hodně staví na silném námětu. Režie mi povětšinou připadala spíše průměrná a některé dlouhé scény (zejména ty s hulákajícím davem pod okny domu Girardových) by za jiných okolností asi i hodně nudily. Nicméně díky příběhu s mrazivě překvapivým vyústěním a stejně působivým hereckým výkonům Annie Girardot a Bernarda Fressona umí tenhle film stejně zasáhnout a nepustí vás ani na chvilku od neustálého napětí a tísně. Pozitivem je také, že od prvního momentu se ocitáváme v již počaté dramatické situaci. Asi první půlku jsem trochu bojoval se samoúčelnou depresí, jakou může film o unešeném dítěti leckdy nabídnout, postupné vyústění (kdy se krimi thriller postupně stále víc mění v rodinné drama) mne nakonec hodně zasáhlo a předčilo všechna má očekávání. Víc nechci psát, v případě tohoto filmu se rozhodně oplatí neznát žádnou pointu předem. 90% ()
Miestami (prevažne v prvej polovici) to bolo slabšie, najmä kvôli formátu, ktorý ma vôbec nechytil (žiadna silnejšia melódia v pozadí, žiadne kreatívne triky s kamerou či strihom, proste len také mdlé/neambiciózne technické spracovanie) a občas nadobúdal dojem, že sa pozerám na štandardný film o únose, ktorý od priemeru drží snáď len dobrá Annie Girardot. Na pozadí však prebieha silný a inteligentne vyrozprávaný príbeh so skvelým záverečným rozuzlením, vďaka čomu mu môžem prihodiť štvrtú hviezdu a povedať, že nie, to nie je štandardný film, je to pekelne dobrý film s naozaj silnou ženskou hrdinkou. ()
Nutno na začátku podotknout, že nebude daleko od pravdy, když řeknu, že půvab Annie Girardot, nebyl v kráse, ale hlavně v její herecké suverenitě, s níž dokázala ztotožnění s jakoukoli vážnou postavou. Tento film není rafinovaný kalkul na city, ale výborně natočené drama, kde v psychologickém portrétu její umělecké schopnosti excelují. Podtrženo a sečteno. I když obsahově závažné dílo si nečiní nárok na nějakou věrohodnost, tak v souvislosti s tím si lze jen přát, aby takových případů ve skutečnosti raději vůbec nebylo. ()
Skvěle natočený film o tom, jak jedné rodině unesou malou dcerku. V podstatě celou dobu se soustředíme na Annie Girardot, která tak může dokázat, jak je skvělou herečkou. Do toho ale ještě vyniká dobře napsaný příběh, který vás dovede hodně ranit. A nakonec finále, které se dá trochu očekávat, ale nic mu neubírá na síle. ()
Annie Girardot byla v sedmdesátých letech jedinou francouzskou herečkou, která hrála jenom a výhradně hlavní role. Prožít si své peklo je jedním z vysvětlení, proč to tak bylo a že je to naprosto v pořádku, na prahu padesátky byla ve vrcholné herecké formě. I když i tady jí sekundovala řada dalších velmi dobrých herců, ona celý prostor naprosto bravurně ovládá. Scéna s pytlem je viditelná v každým béčkovým seriálu s tématem únosu, ovšem tady je to povýšeno na maximální prožitek, excelentní výkon a pro diváka neskutečné napětí. ()
Zajímavosti (1)
- Ve svých pamětech Annie Girardot (Madeleine Girard) vzpomíná, že natáčení mělo těžký dopad na její osobní život. Rozešla se s tehdejším životním i hereckým partnerem Bernardem Fressonem (Bernard Girard) a i s režisérem Andrém Cayattem, s nímž se nepohodla kvůli závěru filmu, který jí připadal příliš drastický a depresivní. (vesper001)
Reklama