Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh dvou kamarádů, kteří provozují prosperující půjčovnu dronů, se odehrává v současné Praze. Majitel firmy přezdívaný Plech (Jiří Mádl), ve volném čase rapper, sní o velkých penězích a neochvějných jistotách. Chemik a vynikající letecký navigátor Pavel (Kryštof Hádek), který se právě vrátil ze zahraničí, sní o spravedlnosti a osobním angažmá v nápravě světa. Drony jsou pro bývalé spolužáky ze střední školy propustkou do mnoha oblastí lidského konání, kam by se jinak nepodívali. Mezi jejich klienty patří prezidentský kandidát i výtvarníci pořádající happeningy. Drony ve filmu monitorují elektrárny, nosí luxusní kabelky na přehlídce místo modelek nebo sprejují ze vzduchu Petřínskou rozhlednu. Když se však jeden z hrdinů rozhodne využít dron k něčemu úplně jinému, situace ve firmě se začne komplikovat. (Falcon)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (322)

Pierre 

všechny recenze uživatele

Petr Zelenka je můj asi nejoblíbenější český režisér současnosti a na jeho (zatím bohužel poslední) film jsem se moc těšil. Bohužel jak mě ohromilo předposlední propojené Ztraceni v Mnichově, tak tady bohúžel zústal Zelenka jen na půli cesty a poprvé mě trochu zklamal. Od   takové persony bych čekal malinko víc. Přitom zapomeňte na to, že by Zelenka rezignoval na provokaci. Modelář se zabývá kauzou okolo věznice Abú Ghráib. O ničem takovém jsem samozřejmě před filmem vůbec nevěděl. Všechno jsem úplně nepochytil. Hlavní  hrdina naštěstí v jednom momentě filmu vše docela polopatisticky vysvětlí. Jde o to, že do této věznice byl zavírán úměle vytvořený  nový typ člověka, který nebyl považován za lidskou bytost. Do věznice byli tito lidé, kteří byli označování, za teroristy,  zavírany bez práva na protest a advokáta. Záhy byli týráni, mučeni nebo nuceni k homosexuálnímu styku.  Hlavní hrdina Pavel je třicetiletý pravdomluvný důvěřivý, na druhou stranu trochu děsivý a tajemný, idealista s autistickými rysy, který se dlouhodobě zabývá záležitostí okolo věznice Abú Ghraib a rád by odpovědné osoby dostal k českému soudu. V bizárním příběhu se Zelenka obouvá obouvá do češštví, neochotu Čechů dostat se na mapu světa a zastat se i lidí z jiné země. To je zkrátka něco, k čemu česká společnost ještě vůbec nedospěla. Pavlův přítel, který žije přírodně tvrdí, že tradiční demonstrace je mrtvá a řešením nespokojenosti je nečíst noviny, nemluvit o politice a nevěnovat váhu žádnému  mediálnímu tématu. Pavel se ale rozhodne k nekompromisnímu přimému činu. Radikál Zelenkal se netají tím, že je podle něj česká společnost pasivní a  uvedl, že sympatizuje s hlavní postavou a dokázal by ospravedlnit násílí v boji proti systému v případě patové politické situace.  Pavlův kamarád Plech v podání Jiřího Madla zase zajímavě tvrdí, že ve vlastním kariéře a životě je potřeba potlačit  vlastní svědomí, čímž se i sám řídí. Je zde mnoho dalších témat jako rozdíl mezi mezinárodním  právem, otázka pravé pravdy atd. Nic ale není tak nějak pořádně využito a dohráno do konce. Tak Zelenka plno věcí nadhodí a těžko říct, co vlastně s tím. Přiznám se, že je to ale první Zelenkův film se kterým jsem měl problém i  tak nějak formálně..  Ještě jsem neviděl všechny Zelenkovy filmy, ale tohle je první Zelenkův snímek,  který není komedie. A podle mě mu ta thillerová poloha tolik nešla a těžko říct jestli odtažitější forma je nějaký vyšší cíl nebo ne. Natočeno je to určitě konvenčněji než předchozí Zelenkovy filmy. Dokonce ty rozhovory se sestou mi přišly jak z nějaké té řadové romantické komedie a la TV Prima.. Na to že to má být současný film, nebo teprve čtyři roky starý film odehrávající se v nedaleké minulosti (červen 2019) mi to přišlo uvízlé, jak v nějakém jiném čase a zrovna od Zelenka, který dokáže být jindy tak trefný a ukázat svůj neskutečný přehled, bych čekal autentičtější vykreslení prostředí. Dělalo mi problém uvěřit, že hlavním kandidátem politické kampaně v Česku roku 2019 je nějak zvlášť charismatický starý Slovák, jehož hlavním tématem je právo a jeho dobrovolníky  rozhodí, když profi kameraman zrovna  nemá čas a celá kampaň jako by se řídila z jednoho místa, hlavně z iniciativy  jedné obyčejné holky. Tady se asi fakt Zelenka inspiroval Taxikářem. Ale asi jsem čekal v době internetu, rychlých kampaní a sociálních sítí trochu opravdovější vykreslení.  V tom filmu snad neexistuje žádnej internet? Možná snad ani televize?  Žádný novinář nezmapoval, co Zavadil prováděl jako komunistický soudce? Nikdo si neudělal monitoring? Tomu se v dnešní přeinformované době nedá uvěřit. Takže ano, Zelenka opět provokuje, opět nastiňuje zajímavá témata, ale tentokrát mě tolik nebavil. () (méně) (více)

Davered 

všechny recenze uživatele

Scenar, ktery byl evidentne vic nez deset let v supliku a tam take mel zustat. Neaktualni, neverohodne (videl Zelenka nekdy byt jenom fotku Cheneyho?), zoufale naivni, ale i naprosto dramaturgicky nezvladnute. MODELAR prakticky postrada dej a nedostatecne zprostredkovava motivace svych postav, nemluve o cele rade naprosto nesoudnych scen (kozy na moste, koncerty). ()

Reklama

Marcos22 

všechny recenze uživatele

Film se snaží vizuálně líbivou formou zodpovědět základní myšlenku, zda lze vést trestní řízení pro zločin spáchaný v zahraničí českým soudem. ❗SPOILER „Přestože jsou některé použité prvky originální a zdařilé - drony, Izrael, TOP 21. Tak samotný způsob vyprávění postrádá snahu o budování atmosféry a odůvodnění pohnutek hlavních postav. Společně s tím nejsou postavy vykresleny do hloubky, což má za následek, že je jejich osud divákovi lhostejný. Veškeré ženské postavy, které na plátně dostanou více prostoru, jsou navíc vykresleny jako sexuchtivá stvoření a tyto skutečnosti tak významně ubírají na výsledném pozitivním vyznění filmu.“❗ Modeláře mohu doporučit těm, kdo má v lásce Jiřího Mádla, jelikož zde podává výjimečný herecký výkon, a těm kdo má v lásce drony, poněvadž ty tu dostávají stejně prostoru jako ústřední herecké duo Hádek – Mádl. Vizuálně nadprůměrná česká tvorba s mizerným scénářem. Něco mezi dvěma a třemi hvězdičkami, já se za pěkné scenérie Prahy a výkon Mádla přikláním ke třetí hvězdě. 🙂 (03.04.2021) ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Petr Zelenka přišel s další na domácí poměry nebývale ambiciózní látkou. Některé věci sice jen nakousne a pak už s nimi dál nepracuje, ale pořád toho zbývá dost k přemýšlení. Přitom to není žádný art film, ale divácky vstřícný snímek, velmi profesionálně natočený. Kryštof Hádek i Jiří Mádl jsou výborní, vedlejší postavy vedle nich moc prostoru nemají. Škoda jen toho nijakého konce. Pokud po takovémto filmu jen pokrčím rameny, řeknu si „a to je všechno?“ a jdu domů, tak je to špatně (70%). ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Celou dobu jsem si připravoval fóry na Mádlův herecký výkon, a pak zjistím, že dostal nominaci od Akademie i kritiků. To fakt nepřebiju. Kato je však legenda, takže si poctivou parodii zaslouží. Zelenka zmastil asi tři filmy do jednoho, ale většinu času má co říct a docela to odsýpá. Závěr bohužel neuspokojí a vyznívá do ztracena. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (22)

  • Lenka (Kristýna Frejová) říká: „Není každý jako Ratner,  ten šel nejspíš rovnou do Nebe. Michael Ratner (13. června 1943 – 11. května 2016) byl americký právník. Po většinu své kariéry byl prezidentem Centra pro ústavní práva (CCR), neziskové organizace pro řešení lidských práv se sídlem v New Yorku, a předsedou Evropského centra pro ústavní a lidská práva (ECCHR) se sídlem v Berlíně. (sator)
  • „Dnes už není ani tak zajímavé vidět záběr natočený z dronu, jako spíš dron, který takový záběr natáčí. To, co se děje za kamerou, je zajímavější. Jasně, je to technická hračka, ale je sexy. V Modeláři pracujeme s drony unikátním způsobem a to nejen na české poměry,“ prohlásil režisér Petr Zelenka. (SONY_)

Související novinky

28. České lvy vyhrál Šarlatán

28. České lvy vyhrál Šarlatán

06.03.2021

Dnes večer byly v rámci svého 28. ročníku uděleny výroční ceny České filmové a televizní akademie (ČFTA), Český lev. Komorní ceremoniál se tradičně odehrál v pražském Rudolfinu, nicméně z důvodu… (více)

Reklama

Reklama