Režie:
Cory FinleyScénář:
Cory FinleyKamera:
Lyle VincentHudba:
Erik FriedlanderHrají:
Anya Taylor-Joy, Olivia Cooke, Anton Yelchin, Paul Sparks, Kaili Vernoff, Francie Swift, Celeste Oliva, Alex Wolff, Chaunty SpillaneVOD (4)
Obsahy(1)
V dokonalých domech s bazény s azurovou vodou a trávníky zastřiženými snad manikúrními nůžkami v Connecticutu žijí podivné bytosti: sociopatky a autistky s vražednými sklony. Týnejdžerky Amanda a Lily se kdysi přátelily, pak se rozešly, a teď matka Amandy zaplatila Lily, aby Amandu (která nožem zabila svého koně), trochu „socializovala“. Po počátečním odmítnutí se mezi dívkami rozvíjí silné pasivně-agresivní pouto: Amanda s diagnostikovanou poruchou osobnosti učí Lily, jak napodobovat city (které jí samé scházejí) – například plakat na povel. Supernadaná Lily má opačný problém, je příliš citlivá, a přitom nesmírně soutěživá: momentálně má velký problém se svým nevlastním otcem Markem, bohatým idiotem, který se k ní chová jako k nevítané přítěži, kterou získal ke své trofejní manželce. Amanda se Lily jednou zeptá, jestli ji někdy nenapadlo, že by ho zabila. Tato myšlenka zapustí rychle kořeny... (TV Nova)
(více)Videa (7)
Recenze (57)
"Fucking evil children". Jedna pošahaná náctka potká druhou pošahanou náctku, puclíky do sebe zapadnou na nesprávných místech a v tu ránu je zaděláno na mord. Režijní debut natočený s naprosto neuvěřitelnou jistotou - statické záběry i free-floating kamera se co do práce s prostorem a geometrií scén občas až nebezpečně blíží Fincherovským kvalitám. Banální příběhový konstrukt je velmi umně zabalen v chytrých a přímočarých dialozích dvou (pro mě) velkých hereckých nadějí. Boží minimalistický soundtrack a fajnová Hanekenovská tečka. Nezávislé překvapení roku. ()
Místy zbytečně otravně utahané, místy zase překvapivě dokonalé svou neotřelostí. Hlavní hrdinky jsou fajn a normálně by film s přehledem utáhly, ale Anton Yelchin je přesto svou přítomností herecky těžce převyšuje. 75% za povedený storytelling/režii který/á se občas moc pěkně vymkne standardní drama-thrillerové šedi. ()
Hrozně zvláštní film s mými dvěmi oblíbenými herečkami a nezklamávajícím Antonem Yelchinem, který mě po svých In memoriam-filmech baví a chybí stále více. Skoro jako Zabití posvátného jelena. Typická nezávislárna z festivalů, která díky své komornosti projede pod radarem nejen většiny klasických filmožroutů, ale i televizních repríz, ovšem fanoušci tohoto skromného subžánru si Thoroughbreds (nádherný název 😁) bezpochyby najdou. ()
Tak totok jsem vážně nečekala. Spíš jsem si myslela, že mě to po půl hodině přestane bavit, ale vono ne...Naopak mě to neustále víc a víc vtahovalo do děje a víc a víc bavilo. Hudební podkres byl geniální a děj pro mě naprosto novátorský a velmi silný. I přesto, že není ve filmu vidět jediný krvavý nebo hrůzný detail či záběr tak atmosféra je hodně hustá a postupně se pořád zahušťuje. Hlavní hrdinky to zahrály tak přesvědčivě, že jsem jim to sežrala i s navijákem. A měla jsem z nich husinu...Joo, být dítětem bohatých rodičů není vždy výhra a ne každý boháč má štěstí na normální děti. Prostě bomba od začátku až do konce! Za mě 88% ()
Hodnotenia síce priemerné, no podľa popisu to vyzeralo vcelku nádejne. No napokon nič extra, dokonca aj hranica priemeru nebola ani len na dosah. Jednoduchý a relatívne priamočiary dej, mdlé postavy, fádne dialógy, a v podstate nič, čo by človeka vytrhlo z tej ťažkopádnosti celého filmového prevedenia. Proste nuda! Jediné, čo bolo napokon dobré, bol asi samotný námet, a vydarená kamera. Ale inak tu nedokážem nájsť nič iného, za čo by sa dalo dať aj viac ako len 1*. Nebol to môj šálok kávy... ()
Galerie (60)
Photo © Focus Features
Zajímavosti (6)
- První film, který Lily (Anya Taylor-Joy) s Amandou (Olivia Cooke) společně sledují, je 24 hodin do smrti (1949). (Arigato)
- Pôvodne písané ako divadelná hra. (IceQueen)
- Ide o posledný film Antona Yelchina, ktorý zahynul 14 dní po skončení natáčania. (drake31)
Reklama