Režie:
Tobe HooperKamera:
Alan HumeHudba:
Henry ManciniHrají:
Steve Railsback, Peter Firth, Frank Finlay, Mathilda May, Patrick Stewart, Michael Gothard, Nicholas Ball, Nancy Paul, Julian Firth, Emma Jacobs (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Ve 14:30 Greenwichského času 9. srpna se raketoplán H. M. S. Churchill, na palubě s britsko-americkou posádkou přibližuje k cíli své mise. Tím je pozorování a studium Halleyho komety. Je zjištěno slabé radarové rušení vycházející ze závoje komety. Podrobnějším zkoumání odhaluje obrovskou loď, která se nechává unášet v ohonu komety. Neodpovídá na žádné volání a tak je posádkou považován za prázdnou skořápku unášenou vesmírem. Kapitán se proto rozhodne navštívit neznámý vesmírný koráb. Vše probíhá hladce. Posádka v obrovské lodi nalezne kromě vysušený zbytků nějaké formy života podobající se netopýrům a také tři skleněné rakve s dvěma muži a jednou ženou. Ti jsou přeneseni na Churchilla a loď se vydává směrem k zemi.
Po 30 dnech bez kontaktu s raketoplánem Churchill je rozhodnuto o záchranné misi, která má najít posádku lodi a zjistit co se stalo. Jediné co nalézají jsou poletující zbytky vysušených lidí a tři skleněné rakve. Avšak je zjištěno, že chybí záchranný modul, který je později nalezen a v něm i kapitán raketoplánu Churchill Carlsen s hrůzostrašným příběhem, který se odehrál při návratu lodi na zem. Rakve jsou přezkoumány a uschovány, ale najednou zmizí skleněný štít a žena z rakve společně s oběma muži se probudí k životu. Žena odejde z vojenské základny a nechává za sebou těla lidí, kterým vysála energii. Po jejích stopách je vyslán Carlsen společně s jedním odborníkem, který se mu snaží pomáhat a přitom na něj dohlížet, Cainem. Oba se dostávají mimo Londýn, aby poté zjistili, že jsou posledními dvěma lidmi, kteří dokážou zabránit vysátí energie z celé lidské populace. (Djkoma)
(více)Videa (1)
Recenze (157)
Komentář může obsahovat možné SPOILERY. Sci-fi horor o hrozbě apokalypsy v podání mimozemských humanoidů ve Velké Británii pod taktovkou Tobe Hoopera dopadl nad všechna očekávání. Tvůrce v příběhu, který otevírá mise pozorování Halleyovy komety a následný střet s mimozemskou entitou, vykresluje parádní depresivní atmosféru, jež podtrhuje v závěru zdecimovaný Londýn. Hlavními hrdiny snímku jsou kapitán raketoplánu Churchill Carlsen, který jediný přežil pozorovací misi a ostřílený Caine, který vede pátrání po mimozemském humanoidovi, jenž po úniku z vojenské základny pobíhá mezi populací a zanechává za sebou vysušená lidská těla. Kapitán Carlsen je jediný, kdo může humanoida v podobě svůdné mladé a převážnou část stopáže nahé ženy vypátrat. V pátrání jim asistuje kromě lékařského odborníka ještě ministr obrany, ale ne každý hon na mimozemšťana přežívá. Herecké výkony jsou kvalitativně na stejné úrovni jako výše zmíněná vynikající atmosféra. Dále dílko zaujme zdařilými maskami, kapkou slušného gore a spoustou dobrých triků včetně explozí. Humanoidi žijící z lidské energie jsou pojati naprosto parádně, stejně jako jejich vesmírná loď. Výsledný dojem z filmu lehce kazí jen poněkud přemrštěná stopáž, kterou z náznaků nudy nevytáhnou ani vojenské manévry s karanténou či propojení mimozemšťanů s pozemskou upírskou mytologií. Přesto se však jedná o velmi kvalitní film, který u mě pod čtyři hvězdy prostě jít nemůže. ()
Najväčšie pozitívum vidím v slušnej atmosfére a v celkovej ponurosti, ktorú tento snímok dokázal vyvolať. Masky tiež neboli najhoršie. Po obsahovej stránke je to síce slabšie, ale dokáže udržať pozornosť. Nemôžem sa však zbaviť dojmu, že ak by tento inak skvelý námet vysávania ľudskej energie mimozemskou entitou zobral do svojich rúk Cronenberg, všetko by dopadlo inak a film by mal väčší úspech. To je parketa presne pre neho. Chýba tu práve to, čo vo svojich filmoch ponúka plnými hrsťami. Čistý priemer. 60/100 ()
Musím říci, že jsem spokojenější než kdysi. Příjemná vizuální stránka, mimozemská loď dá vzpomenout trochu na první StarTrek film, ale více na Vetřelce, hlavní prim pak hrají upíři a zdařilé speciální efekty. V závěru poněkud výbušnější a hořlavější příběh se překlopí do zombie apokalypsy. Již první vysávací scéna je působivá, daleko nejlepší je ale ta na pitevním sále. Mathilda May má řádné zbrojní pasy, a protože se po většinu filmu pohybuje nahá, je stále na co koukat. Paprsky, blesky a vůbec optické efekty byly v 80.letech v módě, a tak jich hojně využil i T.Hooper. Jen krve si moc divák neužije, byť Patrick Stewart ztratí v jisté chvíli téměř všechnu... ()
Děsná slátanina, upíři, výměna těl, pochybní vědci, telepati, zombíci, kteří jsou jednou vysušení a podruhé takové ty běžné typy. Jako by se autoři nemohli rozhodnout, a tak dali do filmu všechno, co se horrorový žánr nabízí. Ale je tu asi nejkrásnější vetřelec, co se kdy objevil ve filmu, takže za 3. ()
Tento archivní kousek je zpracováním i atmosférou poplatný době vzniku, ale odlišuje se tím, že jde o podivnou směsici, kde začínáme ve vesmíru, otřeme se o úpírské téma, prohánět se tam budou i zombíci a vše bude mít malinko erotický podtext.; Mathilda May se promenáduje skoro třetinu filmu nahá. Ale je nač koukat, takže dobrý. V souvislosti s celkovým vyzněním, mě ale napadá jiný výraz. Neošizený. Tvůrci se pečlivě pověnovali scénáři, výpravě, trikům, i hudbě...nabízí se říct, že to byl v rámci žánru nebývale výpravný počin. Bohužel se to ale nevešlo do nějaké rozumější stopáže. A že bylo co stříhat. Nicméně...současná kinematografie tady nechá příštím generacím větší sci-fi nepodarky. Vůbec by mi nevadilo, kdyby se někdo pustil do remaku. ()
Galerie (73)
Photo © The Cannon Group
Zajímavosti (33)
- Jednoho z upírů si měl zahrát Billy Idol, ale nevyšlo mu to časově. Ellen Donaldsonovou (Nancy Paul) si původně měla zahrát Olivia Hussey. Film měl původně režírovat Michael Winner, ale odmítl. Ve filmu si měla zahrát Elisabeth Sladen, ale odmítla. Ronald Lacey byl zvažován do role sira Percy Heseltineho (Aubrey Morris), ale sám odstoupil, protože mu připadala náročná. (Terva)
- V scéne, v ktorej je posádka zobrazená ako sa vznáša v nulovej gravitácií, majú všetci vlasy zvesené nadol, (Dajman)
- Make-up artist Nick Maley pracoval priemerne sedemdesiat až deväťdesiat hodín týždenne v priebehu výroby, jej väčšinu tvorila Mathilda May, aby vyzerala dokonalá a bezchybná, aj keď pripustil v rozhovore, že jej 18-ročné telo už bolo dosť blízko dokonalosti. (Dajman)
Reklama