Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Léta normalizace. Pekárkovi je na přímluvu z vyšších míst přidělena Volha a nastupuje do redakce humoru a lidové zábavy. Ve víru televizních estrád, sexuálních dobrodružství a hromadění finančních bonusů jako by zapomněl nejen na rodinu, ale i na svůj faustovský úděl. Laxní spolupráce s StB mu neprochází, a tak musí přitvrdit. Opatrně začíná udávat své spolupracovníky. Ale ani on nezůstane bez škraloupu a je degradován na vrátného. Je mu jasné, že zpátky do sedla se dostane, jen když někoho obětuje. Režisérka Válová je první na řadě. Standa má vlastní omluvu: „Stejně to jsou všechno blbci, co se akorát nad nás, pracující, povyšujou.“ (Česká televize)

(více)

Recenze (65)

dr.jitr 

všechny recenze uživatele

Ano, je to přisprostlé. Ano, je to přitažené za vlasy. Pekárek je občas nesnesitelný, ale stejně tak jako STBák v podání Jiřího Dvořáka přemýšlím, jestli je skutečně tak blbej anebo je vodí za nos. Je tohle mistrovské dílo? Rozhodně ne. Dá se na to koukat? Rozhodně ano a moc nechápu hodnocení odpad, které se hodí pro Divokého anděla nebo Báječné a bohaté. ()

Player11 

všechny recenze uživatele

První díl jsem neviděl, ale jestli by ještě horší… Vypadá to, že dostatek vulgarity, bizáru, rádoby retra a jakože sexu, je zárukou úspěchu. Jenže, když těm hercům nevěříte, když to celé postrádá atmosféru sedmdesátek, tak to je těžké. A atmosféru to nemá prostě vůbec, někteří herci jen dělají, že hrají a problém bude i scénář. Když si vzpomenu na Svět pod hlavou, tak Volha je jen nepovedený pokus. ()

Reklama

Binne 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po shlédnutí druhého dílu a přečtení zdejších recenzí se domnívám, že tato minisérie bude podhodnocená. Druhá část nám nabízí nový pohled na okolí Stanislava Pekárka a jednotlivé charaktery, které se v porovnání s průměrností a tmavě šedou barvou hlavního hrdiny, postupně vybarvují podle toho, jak si okolnosti žádají. V plné kráse se nám otevírá svět tehdejšího marasmu a všudypřítomné deprese, která je podtržena jednotvárností doby. V rámci vývoje minisérie je velmi podstatný charakter Stanislava, který nás příběhem bude provázet. Nedomýšlí následky svých rozhodnutí, je vypočítavý a pomstychtivý, ambiciózní ale nepříliš schopný, žene ho vpřed pouze vidina vlastního prospěchu, není bojácný (spíše vzhledem ke své inteligenci než vzhledem ke své odvaze) a navozuje vztahy se svým okolím pouze podle toho, zda jsou nějak užiteční jemu (především pak na jeho vztahu k ženám je to evidentní). Není to tedy hrdina ani prvoplánový antagonista - ve výsledku se jedná o postavu, která diváka dokáže pobavit. ()

dolik25 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

A máme to tady. Místní komouši a dezoláti mají ze seriálu trauma, bo takhle to fakt nebolo. Alo bolo soudruzi. Mnozí srovnávají Volhu s Vyprávěj, kde bylo vše krásné a zalité sluncem, kde byli jen hodní komunisti a hodní budovači socialismu s lidskou tváří. Prostě taková komunistická pohádka. Volha to je jiný kafčo. Na nic si nehraje a ukazuje, že kdo nešel s komouši, šel proti komoušům, tedy "pracujícímu lidu". A "pracující lid" mu ukázal, zač je toho.... Takže se "plnili normy", plnili se pětiletky a desetiletky a výsledek byl na h.... Bonzovalo se, aby se mělo lépe, než soused, kradlo, protože, kdo neokrádal stát, okrádal rodinu, ve zprávách jsme viděli, že zlý západní buržoazní státy krachují a jsou tam nepokoje, nezaměstnanost, žádný nebo malý důchody, zatímco v socialistických státech byli všichni šťastní. No a kdyby někdo náhodou chtěl na vlastní kůži ochutnat zlej imperialismus, tak ho radši zastřelíme. Vždyť strana a vláda ví nejlíp, co je pro socialistický lidi nejlepší. Doufám, že se podobných seriálů bude točit víc. ()

kingik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tenhle soudruh udává, tahle soudružka (ne)má podprsenku. Rok se s rokem sešel a už se píše datum 1972. Standa Pekárek je udavačem na "plný úvazek", čerpá výhody a vymoženosti té doby a klátí kdejakou soudružku. Nově vnadnou sekretářku s bujným poprsím (Aneta Krejčíková). Dostává prestižní Volhu a zakotví v HULIZU, redakce humoru a lidové zábavy. Estébáky ale jeho nedostatečně důležité zprávy příliš neuspokojují a jeho kariéra informátora tak může skončit dřív než vůbec začala. Navíc je po nemilém incidentu na pracovišti degradován do funkce vrátného. Kryštof Hádek se podruhé převtěluje do role informátora StB a roztáčí kolotoč hlášek a životních peripetií v době normalizace. V předchozí epizodě už se divák seznámil s většinou postav kolem něj, takže už je mu přibližně známa jejich charakterizace. Žádná z velkého počtu postav nejde tentokrát do popředí, minule takto kupříkladu excelovala Klára Melíšková jako jeho máti, takže Standa Pekárek má prostoru nemalé množství. A pozor, přišly další vulgarismy prvního stupně. Máte-li vedle sebe osobu nezletilou, buďte připraveni na sled šťavnatých nadávek hustého kalibru a v záběru se objeví také Hádkova holá zadnice a Krejčíková územní televizní národ odhalením pořádně vyvinutého poprsí. Druhá epizoda jede v kvalitě po všech stránkách. Herecky, scenáristicky a režijně se držíme stále na vysokém stupni, kdy je třetí epizoda vyhlížena s velkou netrpělivostí. 8/10 ()

Galerie (52)

Zajímavosti (1)

  • V této epizodě, která se odehrává v letech 1971–1972, se dvakrát objeví veřejný telefonní automat MPM90. Ten však byl do provozu nasazen až po roce 1980. (JSy)

Reklama

Reklama