VOD (2)
Série(4) / Epizody(40)
Obsahy(1)
Berlín v bouřlivých dvacátých letech minulého století – metropole lidí s talentem a ctižádostí, těch, kteří se činí. Pod nablýskaným povrchem však chudý lid usiluje o lepší život. Je to doba organizovaného zločinu a politického extremismu. (HBO Max)
Videa (13)
Recenze (156)
Německá minisérie, která není tak mini, ale pokračování snad mít nebude, je velice jednolitá. Příběh se v podstatě točí kolem toho, jak se musí někdo zbavit pornofotek a poté získat vlak. Nic více. Akorát to na nás má hrát lepší atmosféru a má to vypadat lépe, protože to je v Berlíně na konci dvacátých let. Za celý film si vlastně nenajdete oblíbence, jelikož každý se chová nepřiměřeně a nebo nemorálně. Jediné, co vám zbude jsou hezké tvářičky. A nebo naopak. Jeden asi z nejlépe hodnoceních seriálů z Evropy za tento rok, ne-li vůbec. Za mě osobně velké zklamání a jedno velké nic. ()
Kdyby to nebyl nejdražší německý televizní projekt, který se z logiky věci musí ohlížet na mezinárodní publikum a snažit se o co největší srozumitelnost a přístupnost, mohlo by to být výborné. Takhle je to to, co má člověk na audiovizuálních počinech zaštítěných značkou Tykwer rád (odkazování se k dějinám kinematografie, gender-benderové a queer motivy atd.), ale už ne to, co na nich obdivuje (formální experimentátorství, posouvání hranic míry subjektivizace ve vyprávění). Více v kritice první řady. ()
Babylon Berlín pro mě byla výzva, protože jsem ho dala, až na druhý pokus. Musela jsem se prokousat dvěma prvními díly, ale pak už to šlo, jako po másle. Musím říct, že mě doslova pohltil. Meziválečný Berlín, vrcholící dekadence v kontrastu s nuzotou a špínou, syrové obrazy osudů hrdinů tohoto příběhu, to je prostě lahůdková podívaná. Vyšperkovanej vizuál, luxusní hudba, dokonalý scénář, který i vtom množství postav vůbec nepůsobí chaoticky a zmateně, naopak zapadá, jako skládanka. Gereon a Lotta jsou jasnými favority, které jsem si oblíbila a ráda bych je viděla spolu .Pak tu máme záporáky Gotfrieda Wendta a Edgara Kasabiana, kteří se s tím nemažou a pro dosažení svého se neštítí ničeho. Obvzlášťe Wendt je ve velké formě a je horkým kandidátem na ultraparchanta. Snobskej pajzl Moka Efti, kde si smetánka hýčká své zvrácenosti, tomu dodává ty správný grády. Nastupující fašismus zatíná drápy čím dál víc a náckama se to začíná jen hemžit. Boj o moc začíná svou krutou hru a doufám, že Gereon Wendta ve čtvrté sérii zařízne. ()
Němci ukazují své nejlepší já a předvádí, že i oni patří mezi seriálové velmoci. Téma meziválečného Berlína rozhodně stojí za zpracování. Jenom škoda, že tvůrci nezvolili trochu jednodušší cestu a rozvíjeli řadu pro děj ne až tak důležitých linií. Přesto se jedná o kvalitní zážitek, který hlavně s druhou sérií začíná pořádně gradovat. Celkově podařené krimi v oldschoolovém kabátku s řadou moderních a hlavně fungujících prvků. Super. ()
Atraktívna symbióza historickej dobovky (Nemecko po 1.sv. a pred 2.sv. vojnou) a filmu noir! Retro-noirová atmoška aj námet (či už pátranie po stratenom pornofilme alebo dobehnutie démonov minulosti). Pozornosť neustále držia ambivalentné postavy (poznačené všadeprítomnou dekadenciou doby) a oku lahodí dokonalá výprava a kamera (ktorej nie je cudzia tieňohra, fokus na siluety či skosené kompozície). Veľká spokojnosť. ()
Galerie (545)
Zajímavosti (19)
- Díky tomuto dílu lze poznat, že Katelbach (Karl Markovics) pochází z Rakouska z oblasti Wachau, která je vyhlášená vinařská oblast a současně se zde pěstují meruňky pro likér, který s Gereonem Rathem (Volker Bruch) pijí. Nicméně likér samotný není vázaný jenom na oblast Wachau. (Cheeter)
- Rath (Volker Bruch) a Gräf (Christian Friedel) odlétají fotografovat tajnou německou základnu v sovětském Lipecku na palubě letounu Junkers Ju 52/ 3M. Tento typ byl po celou 2. světovou válku páteří německého dopravního letectva. (Necrotongue)
- Železniční nákladní vůz nese poznávací značky AB2305 a TY1113. Achim von Borries se narodil 13. listopadu, zatímco narozeniny Toma Tykwera jsou 23. května. (aporve)
Reklama