Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Pětatřicetiletý spolumajitel restaurace U veselé Mrkvičky, v Greenwich Village, jímž je klarinetista amatér Miles Monroe, se v roce 1973 musí podrobit poměrně banální operaci žaludečních vředů. Z narkózy se ale probouzí téměř o dvě stě let později, taková je výchozí situace sci-fi komedie Woodyho Allena. Hlavní postavou příběhu je opět nešikovný, nehrdinský hrdina, dostávající se vlastní nemotorností do neobvyklých situací... Režisér Woody Allen s patřičnou dávkou nadsázky karikuje společenské systémy s neomezeně vládnoucími diktátory, stejně jako zaručeně "dokonalé" politické systémy a ideologie. Příběh nezapře inspiraci futurismem, také tentokrát v ději nalezneme citace z grotesek Macka Sennetta, Bustera Keatona, Harolda Lloyda, Charlieho Chaplina, bratří Marxů, parafráze slavných filmových dialogů. Humorem shazuje některé psychologizující divadelní hry či nyní aktuální klonování lidských orgánů. Neméně důležitou součástí děje se stala hudba Woodyho Allena, jenž se tu představuje i jako její interpret na klarinet, v doprovodu vlastní dlouholeté skupiny The New Orleans Funeral Ragtime Orchestra a newyorleánské kapely The Preservation Hall Band. Není nezajímavé, že kostýmy k tomuto snímku připravil Joel Schumacher, který později více zaujal jako režisér například snímky Hráči se smrtí, Nebezpečný klient a Čas zabíjet. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (225)

Šandík 

všechny recenze uživatele

Výborný, byť trochu nevyrovnaný film. Zkombinovat sci-fi s groteskou je dosti neuvěřitelný nápad a asi jen málokdo, by se tohoto bláznivého úkolu zhostil lépe. Místy jsem doslova řval smíchy, což se mi při sledování filmů nestává až tak často. Gagy s Woodym jako královnou krásy a jim podobné jsou rozhodně tím nejlepším, co jsem kdy viděl. Geniální a přitom chytré fóry zase snesou srovnání například s Monty Pythony. Ǔžasné jsou i všechny ty šlehy na naši (a především americkou) všednodennost. Ostatně, kouzelný je Woody i ve chvíli, kdy prostě hraje sám sebe přesně tak, jak ho známe z mnoha jiných jeho vztahových filmů. Tak trochu je tu ovšem od každého kousek a je znát, že se Woody teprve učil dát filmu ten správný prostor, výraz a formát. Na druhou stranu, roztomilá je ta klukovská radost z prostého vymýšlení bláznivě ujetých fórů, třeba uklouznutí na gigantické slupce od banánů, vaření v kuchyni budoucnosti nebo ono rozomilé "kosmické" krejčovství. Celkový dojem: 85% Zajímavé komentáře: Marigold, gudaulin, Tosim, Pohrobek ()

Terter 

všechny recenze uživatele

O co méně Woody koktá a vede brilantně vypointované dialogy, o to více létá na jetpacku s vrtulí, maskuje se za robota, bojuje s instantním pudinkem a omračuje soupeře obří jahodou. A ono je to stejně vtipné. Inspirace groteskovými klasiky Allenovi svědčí a svědčí to i tomuto snímku. Proto je dobré se na něj nekoukat jako na typickou Allenovinu, ale jako na výlet génia humoru do nepříliš probádaných končin. V opačném případě hrozí zklamání až znechucení. Na druhou stranu nechybí filmové parafráze, ať už na Marxe nebo na 2001, a ani toho slovního humoru není nejméně -Jste politicky aktivní? -Ano, jednou jsem měsíc nejedl hrozny. A tak dále. Prostě ať už Woody dělá cokoliv (nebo Cokoliv?), dokáže skvěle pobavit. A to je důvod, proč na jeho filmy koukám. ()

Reklama

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) -"Musíte pochopit, že všichni, které jste kdy znal, jsou dvě stovky let mrtví." -"Ale vždyť všichni jedli organickou rýži!" Je to zběsilá smršť nekoordinovaných nápadů, nebo to tak aspoň působí. Aluze na němou grotesku (a zvlášť asi Chaplina v Moderní době) je také silná a všudypřítomná. Vždycky jsem toužila použít slovo aluze ve větě, tak doufám, že jsem to udělala správně. Asi je to tím, že Woody sekal filmy jako Baťa cvičky a tak celý film i jeho fikční svět působí "jenom jako", jenom herci pobíhající v kulisách. Jistý nápad a úvaha jde na pozadí vycítit, ale je opracovaný a provedený jen s minimální dávkou pečlivosti. Nevypadá to zkrátka jako dílo tryskající ze srdce, což je mnou preferovaný druh filmů, zvlášť když pojednává o boji za svobodu. Možná to je ta pointa a Woody nevěří na boj a na svobody, ale v tom případě by za mě pořád dostal ne. A ještě jsem zapomněla dodat, že minimálně polovinu něžných citů, které ve mně Spáč vzbudil, si zasloužil scénou hry na Branda a Vivien Leigh. ()

lena60 

všechny recenze uživatele

I tato Allenova sci-fi komedie trpí poměrně velkou nevyrovnaností. Vynikající scény(například ta s obrovským banánem a jahodou, vyměňováním hlav kuchyňským robotům, se samotným Allenem, ukrývajícím se v magickém orgasmátoru či vítězícím jako Miss Montana v soutěži o nejkrásnější dívku...) jsou často proloženy hluchými, nudnými až trapnými pasážemi. Hlavně v první polovině filmu mi příšerně lezla na nervy upištěná role přihlouplé slečinky Luny, kterou jinak skvěle zahrála Diane Keaton. Zjišťuju, že filmy z nejranější tvorby Woodyho Allena nejsou asi úplně mým šálkem čaje... ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Aneb když je film z části třeskutě vtipnou a lehce ironickou komedií zabalenou do science fiction hávu, ale stejně tak je plný velmi nevtipných pokusů o vytvoření grotesky, které působí spíš trapně a k nim se přidává i pár nezábavných humorů. Jasně, je to dobrej film a Allen rozhodně umí (i když jako režisér víc, než jako herec, tady mi v hlavní úloze přišel jako slabší článek řetězu), ale... Nevím, možná už do určité míry zastaral a dneska už není tohle tepání do všeho možného tak originální, jak by asi působit mělo. Dobrej film, nadprůměrnej, ale na víc než na tři to stejně nestačí. ()

Galerie (57)

Zajímavosti (23)

  • V hudebním doprovodu hraje Woody Allen na klarinet. (formelin)
  • Při scéně na jezeře, kdy Luna Schlosser (Diane Keaton) leží na Milesovi Monroevi (Woody Allen, je zřetelně vidět změna její obuvi. Futuristická "kopyta" byla na okamžik změněna na obyčejné tenisky. (baribal)
  • Časopis Premeire zařadil film v roce 2006 mezi 50 nejlepších komedií všech dob. (Kulmon)

Související novinky

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

21.01.2011

Čtyřicet celovečerních autorských filmů, jeden televizní a jedna spolupráce na povídkovém díle – a to všechno během jednačtyřiceti let! Americký filmař Woody Allen se za svou pracovní morálku určitě… (více)

Reklama

Reklama