Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
David M. WalshHudba:
Woody AllenHrají:
Woody Allen, Diane Keaton, John Beck, John McLiam, Douglas Rain, Brian Avery, Mews Small, George Furth, Read Morgan, Don Keefer, Albert Popwell, Jackie Mason (více)Obsahy(1)
Pětatřicetiletý spolumajitel restaurace U veselé Mrkvičky, v Greenwich Village, jímž je klarinetista amatér Miles Monroe, se v roce 1973 musí podrobit poměrně banální operaci žaludečních vředů. Z narkózy se ale probouzí téměř o dvě stě let později, taková je výchozí situace sci-fi komedie Woodyho Allena. Hlavní postavou příběhu je opět nešikovný, nehrdinský hrdina, dostávající se vlastní nemotorností do neobvyklých situací... Režisér Woody Allen s patřičnou dávkou nadsázky karikuje společenské systémy s neomezeně vládnoucími diktátory, stejně jako zaručeně "dokonalé" politické systémy a ideologie. Příběh nezapře inspiraci futurismem, také tentokrát v ději nalezneme citace z grotesek Macka Sennetta, Bustera Keatona, Harolda Lloyda, Charlieho Chaplina, bratří Marxů, parafráze slavných filmových dialogů. Humorem shazuje některé psychologizující divadelní hry či nyní aktuální klonování lidských orgánů. Neméně důležitou součástí děje se stala hudba Woodyho Allena, jenž se tu představuje i jako její interpret na klarinet, v doprovodu vlastní dlouholeté skupiny The New Orleans Funeral Ragtime Orchestra a newyorleánské kapely The Preservation Hall Band. Není nezajímavé, že kostýmy k tomuto snímku připravil Joel Schumacher, který později více zaujal jako režisér například snímky Hráči se smrtí, Nebezpečný klient a Čas zabíjet. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (225)
U Allena mám nejraději jeho klasické komediální romance. Sleeper patří mezi ty snímky, jež se vůbec nedrží při zemi a jsou tudíž dost ujeté. I u tohoto filmu jsem se královsky bavil, ale přeci jen mi tam chybí to co u Allena hledám, přesah do skutečného života. A zdá se, že Woody tehdy ještě nebyl až tak vyzrálý filmař. Film místy nepůsobí celistvě a některé scény jsou v něm nadybtečné. Každopádně pořád se jedná o velice kvalitní a vtipný počin. Allen coby robot, nebo lidé sjíždějící se z orbu, jsou nezapomenutelné momenty. ()
Sem zvědavej co na tudle grotesku budou říkat v roce 2173, jestli jim to ještě taky příde vtipný, zatím v roce 2011 to pořád vtipný je. Vtipná je právě scéna, kdy rozmrazený Miles komentuje artefakty ze své doby. Je dost možné, že Spáč dopadne za sto let podobně a budou o něm říkat třeba toto: "A to byl ten chlapík, co točil takový ty pitomý filmy, tenkrát se tomu ale lidi smáli, dnes už není jasné, čemu se na tom smáli. My už se to každopádně nedozvíme, pokud teda někoho z nás nezmrazí. ()
Ne, že by se mi to úplně nelíbilo, místy jsem se bavil vcelku dobře ( 2. nejoblíbenější orgán, nos, orgasmátor atd.), celek na mě ale působil velmi nepříjemně a film byl prošpikován monology a hláškami Woodyho Allena, které zaváněly trapností a úplně jsem si u nich představoval, že je šlo vypointovat mnohem lépe a překvapivěji. Role Diane Keaton byla z počátku esencí toho, co na filmových charakterech nesnáším, což byl nepochybně účel, ale ze svého subjektivního pohledu mi tím snímek radost neudělal. Narážky na soudobé (respektive tehdejší) problémy a celebrity mi přišly příliš prvoplánové, navíc s nevyužitým potenciálem, který o 25 let potrvdil třeba Matt Groening. Zlehčování Orwella mi mnohem více sedělo v Gilliamově Brazil, Allenův Spáč občas hrozí nudou a nedivil bych se, kdyby hodně lidí film po chvíli vyplo se slovy: "Panebože, to je ale kravina". ()
Správná šílenost, která je místy skutečně hodně vtipná (Allen létající v nafukovacím kostýmu, robotický pes, výměna hlavy...). Bohužel je to ale vyváženo momenty, které mě strašně nebavily a přišly mi zoufale nevtipné, takže ve výsledku z toho byl nakonec spíš jen průměrný dojem. Má to ale každopádně super soundtrack a Diane Keaton je zde skvělá jako vždy, takže za vidění to určitě i po těch letech stojí, jen mi to prostě nepřišlo jako zas až taková sranda, jak by si člověk mohl myslet z těch nadšených komentářů zde. ()
Neuvěřitelně uletěné, originální a je pouze na divákovi, jestli dojde k názoru, že geniální. Sci-fi příběh chlapíka, omylem hybernovaného na 200 let, aby se probudil v despotickém světě vymytých mozků a myslel si, že je Miss Montana, to celé točené ve stylu grotesek Charlie Chaplina - to se hned tak nevidí. Dlouho jsem byl přesvědčen, že dám 4*, na konci jsem měl ale z Woodyho a Diane pocit maximální. ■ Noviny z roku 1990: "Papežova žena porodila dvojčata!" ()
Reklama