Režie:
Marc BrummundKamera:
Judith KaufmannHudba:
Anne NikitinHrají:
Louis Hofmann, Alexander Held, Stephan Grossmann, Katharina Lorenz, Max Riemelt, Uwe Bohm, Enno Trebs, Langston Uibel, Anna Bullard, Justus Rosenkranz (více)Obsahy(1)
Léto 1968: studentské nepokoje, Rolling Stones, minisukně, sexuální revoluce. Změny 60. let se v severoněmeckých maloměstech ale prosazují jen pomalu. Čtrnáctiletý Wolfgang je rebel nejen ve škole, bouří se i proti nevlastnímu otci. Je proto poslán do církevního ústavu pro těžko zvladatelné mladistvé, kde se z něj má stát „řádný mladík". Wolfgang je vržen do přísně hierarchického světa útlaku, kde je násilí běžnou praxí nejen ze strany dozorců, ale i mezi samotnými chovanci. I přes nepříznivé podmínky se rozhodne systému odporovat, přestože cena může být vysoká... (Das Filmfest)
(více)Recenze (51)
Asi nikdo nedokáže v dramatech přinést tak realistický a drsný pohled na danou tématiku takovým způsobem, jak to umí Němci. Už několikrát mě o tom přesvědčili a já tak jen přemýšlím, že všechny ty mrazivé scény plné bezpráví a krutosti herci jen hrají. Je to tak skutečné, jako by se to dělo doopravdy. A přímo před kamerami a štábem. Freistatt je přesně takový. Výborné obsazení, němečtí kluci jsou šikovní. Já byla zvědava na Maxe Riemelta, ten zde překvapivě nedostane ani tolik prostoru a jeho postava vypadá docela nezajímavě. Jenže i jakoby zdánlivé vyhýbání se jeho charakteru může mít svůj důvod. A ten se v jedné scéně ukáže velmi nevhodným způsobem. Wait... what? Veřejné odhalení:) Výborná hudební stránka, silné scény a obdivuhodné výkony. ()
Jestli je to opravdu podle skutečných událostí, tak je děsivé, co se v Německu - tak slavně poválečně demokratickém - mohlo léta odehrávat, ale současně úctyhodné, že si to Němci o sobě dokáží natočit. Trošku to připomíná Frajera Luka, jen s mnohem těžší tonáží a depresivním vyústěním - neboť je podle skutečnosti. ()
Nejvíc mi vadil fakt, že vlastně skoro všichni ti chlapci byli vykreslení spíše jako oběti systému. Ale skutečnost byla a troufnu si říct, stále je úplně jiná. Aby se sem člověk dostal musí už mít pěkných pár vroubků za sebou. Co se tam stalo, nebo dělo tomu jsem schopen uvěřit, ale již výše zmíněný fakt mi můj že sledování filmů malinko zkazil. Horší čtyři hvězdy. ()
Niečo o šikane na nemecký spôsob. Veď oni majú tie skúsenosti. Ale čakal som niečo záživnejšie, hoci prídu aj momenty samonasratia. Prečo sa matka správa ako pizda, prečo nevlastný otec je taký zmrd? O pedagógoch ani nehovoriac. A vraj inšpirácia podľa skutočnosti. Teda svedectvo, že ľuďom harašilo v každej dobe. Každopádne niektoré scény si mohli odpustiť. Ak hrám 14-ročného chlapca, tak by som sa nemal pokúšať znásilniť kamošku. Nevyzeralo to dobre. Pritom film sa celý čas snaží vzbudiť k hlavnej postave sympatie. ()
Nevím čím to, ale na tohle téma jsem snad neviděl špatný film a Freistatt to jen potvrzuje. A je lhostejno, že je to vlastně pořád na jedno brdo. Němci navíc filmu dokázali vtisknout něco ze své temné nacistické minulosti a byť to tam není nikde přímo řečeno, ten hnědý mor je tam cítit, což už tak totální depce dodává ještě na síle. Našim západním sousedům patří zase palec nahoru a jenom zamrzí, že takovouhle věc nedokážeme natočit v našich podmínkách. Finančně se nejedná o nic náročného a námětů máme víc než dost. 90% ()
Galerie (10)
Photo © Salzgeber & Co. Medien
Zajímavosti (1)
- Film získal v roce 2015 Cenu publika a Cenu mladistvé poroty na festivalu Max Ophüls Preis, Louis Hofmann byl vyznamenán jako nejlepší začínající herec. (Duoscop)
Reklama