Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběhy hrdinů Bábovek nám ukáží, že některá setkání dokáží navěky změnit život. Všichni jsme totiž propojeni. Vztahy, prací, náhodami, nenávistí nebo láskou. Všichni jsme součástí té nejsložitější sítě, která je utkána z emocí, mezi nimiž nechybí humor, ironie, bolest, napětí a pochopitelně i láska a vášeň. Bábovky mapují současné partnerské i rodinné vztahy, ukazují zábavné a trefné situace z každodenního života, které zná každý z nás. (CinemArt)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (304)

hygienik 

všechny recenze uživatele

Myslím, že Radka Třeštíková z tohto resumé svojej knihy radosť nemala. Chcel by som fandiť niektorým postavám, ale je ich tu priveľa a sú len povrchne a šablónovito rozpracované. Neustále skákanie z jedného páru na druhý, rýchlo diváka unaví. Ani fakt, že tu hrajú moji obľúbení herci, nezlepšil celkový dojem. Neskutočne ma iritovali snobské interiéry bytov a sexuálne scény zostrihané ako porno paródia. Jednotlivé zápletky pôsobili ako prevzaté z "Rodinných prípadov". ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

důvody proč se Bábovkám vysmát,nebo nad nimi alespoň nechápavě kroutit hlavou by se našlo mnoho.V prvé řadě tomuhle tuzemskému pokusu o "naší" Magnolii,popřípadě Lásku nebeskou (všichni jsme propojeni) chybí nadhled a humor (humor neabsentuje úplně,ale je z 99% tvořen pouze Taclíkovou postavou,což je ale bezskrupolózní zmrd,takže se to lehce tluče),přičemž ta snaha o osudovost jež vrcholí velkým finále,kde se na jednom místě sejdou všechny postavy,působí skoro až komicky.Další věcí je stadnardní nešvar českých filmů posledních let a to je vyobrazení vztahů a rolí žen a mužů v nich.Tady jsou opět všichni muži buď úplní kreténi,nebo v tom lepším případě jen ignoranti nebo záletníci.Zatímco ženy tu jsou většinou v rolích obětí,kterým muži buď jen lžou,přehlížejí je,podvádí a nebo dokonce mlátí a "nutí"k prostituci.Přesto to ale ženy velmi často tolerují a nijak to neřeší (čest výjimkám).Knížku neznám a nejspíš nikdy nepoznám,ale na Bábovkách - filmu je dost vidět,že se režisér hodně snažil aby z ní převedl co nejvíc motivů,což ale bylo nad jeho síly a velká část z nich je jen naznačena a dál se nimi nepracuje,nebo se s nimi pracuje,ale stejně vyšumí kamsi do ztracena.Ve stínu toho všeho pak ani nemá cenu rešit detaily,které vlastně nedávají moc smysl jako například proč by frajer z evidentně bohaté rodiny,jež má neustále k dispozici pokoj v hotelu svého otce,dealoval drogy pro zmetka jako Taclík.Byl v tom vzdor rodičům?Nebo snad něco jiného?Podobných motivů je tady povícero,ale jak sem již zmínil hodně z nich budˇvyšumí úplně,nebo se vyřeší mávnutím kouzelného proutku aniž by se kdokoliv kamkoliv posunul a něco se změnilo.Na druhou stranu i přes poměrně velkou kritiku nemůžu říct,že bych se u Bábovek nudil a vzhledem k tomu,že jsem od nich nic nečekal (respektive čekal sem průser) mě štvaly mnohem méně než sem si myslel že budou.Technická stránka je solidní a herci si s přehledem odehrají to svoje.Dokonce bych se asi ani nebránil tomu je někdy v budoucnu vidět znova,protože i když sem bojoval s tím co jsem popsal výše,mi přes to všechno přijdou mnohem méně toxické než třeba Příliš osobní známost a podobné kousky...60% ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Havlíkův první snímek mi byl dost sympatický, ale zatím platí, že čím novější, tím horší. Jako české filmové spotřební zboží to funguje, vše ostatní od hudby (zmiňované mnohými jinými), přes přehršel patetických postav až k závěru, který ukazuje, jak diletantsky si někteří čeští tvůrci představují "protnutí dějových linií." Párkrát mě rozesmál Marek Taclík (který svůj part aspoň pochopil a hrál jako karikaturu), naopak dost líto mi bylo Ondřeje Vetchého (který takhle ztraceně nevypadal od Vražedných stínů). Snad se z toho nestane trend. 30%. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Já to i četla. Kravina non plus ultra, mizerně namaštěná nesympatickou Třeštíkové snachou, o spisovatelství nemůže být řeči, ale obal to mělo fešný. Při čtení si musí jeden na papír kreslit graf, aby věděl kdo je v referátní slátanině zrovna kdo, ale nejsmutnější na tom je, že se čtení k rybníkové vodě označuje za knižní bestseller. Naštěstí máme i spisovatelky vynikající, které nepotřebují přehršle rozdováděných kamarádek-celebrit, které by jim zcela nekriticky dofukovaly sebevědomí, obsazovaly je do videoklipů a dělaly z nich píšící ikony, protože tyhle šikovné literátky psát umí. Jsou to například Alena Mornštajnová, Kateřina Tučková či Lenka Horňáková- Civade. Tímto je zdravím, dámy, radost vás číst! Na Bábovky jsem se vypravila ze zvědavosti, protože to mi řekni, že tohle někdo bude chtít točit. A za další tuším v kostech další lock down, takže jsem si s pocitem, že jdu do bijáku vůbec naposledy v životě, vybrala cosi, co mě zajisté vytrhne z uondané letargie a já budu moci chvíli nadávat na někoho jiného. Ale nakonec jsem byla vcelku překvapená. Ve srovnání s předlohou je film o několik facek lepší. Mám za to, že to bude zásluhou Rudolfa Havlíka a pokud ne, autorka by měla zvážit přesedlání od neumětelského skazkování, do profese scénáristické. Jak ji nemusím, tak mě předloňská komedie s Aničkou Polívkovou pobavila a jestli se nepletu, tehdy se Radka, provdaná za Třeštíkové syna, na scénáři také podílela. Film je z lejna upletený, vachrlatý, ale skorobič. Se zájmem jsem sledovala, co z toho bude, ale... nebýt postižení četbou, byla bych přísnější. Pochopitelně o žádného Iňárritu nejde ani omylem, ale vydržet se to dalo. Co se týče vyobrazených přitroublých žen a mužů, k tomu lze těžko cokoli vyšpekulovat, protože nechápu, co mělo být záměrem autorky. Na sílu uměle poslepované bábovkou, "děsně rafinovaně" prolínající se, nepochopila jsem to v knize, ani na plátně. Samostatné epizody by mě zaujaly víc. Stejně nejde o příběh jako takový, přestože pokus u ucelení proběhl. Ovšem kýčovitě tragický, hlavně byl z jiného filmu. V jednotlivých sekvencích zajímavě zahrané, bohužel se i často přepáleně tlačilo na pilu. Zejména Marek Taclík si v tomto směru hodně zkusil. Patrně měl obecenstvo pobavit, to ale příliš nedopadlo. Jana Plodková je moc fajn vždy a ve všem, ovšem pakliže kamera přidává 10kg, dost mě zarazil stín, který mé oko stěží zahlédlo. Barbora Poláková v roli osoby na ránu- na ránu, ale Lenka Vlasáková a slečna, co hrála její dceru- ty se mi líbily nejvíc. Sečteno, podtrženo: afektované, ale s krásnou hudbou, hezkou kamerou, až moc uhlazenou výpravou a několika dobrými momenty. Komedie možná tak pro cyniky, přičemž ke dramatu to má fest daleko. Několik zoufalek se v tom potěšeně najde, ale určitě je to neposune jiným směrem. Nic pro ambiciózní zuřivé feministky, rovněž chlapy to nasere, ale reklamní lobby hřímá, jaká je perfektní návštěvnost. Já dodám, že jsem se na to mrkla sama ve velkém sále našeho multi bijáku, což bylo na celém představení nejlepší a na další projekci, než jsem pokecala s obsluhou, nepřišla slovy ani noha. A protože jsem v dobrém rozmaru, přihodím i jednu cennou radu bloudícím slečnám zdarma. Děvenky beznadějně zapletené v ženáčích či zavztahovaných donjuánech, ten skutečný formát chlap, ten zná své místo, aniž byste musely zvednout obočí. Pokud jste pro něj ta pravá, nezastaví ho nic. Ani sebevražedně přiotrávená manželka, nebo plačící děti. Ten je rozvedený a přistavený tam, kde má být i s kuframa, přičemž svou minulost si vyřeší sám a od vás se už navěky nehne. Bavíme se o tom správném, pro vás pravém chlapovi. Do nevydařeného manželství může vstoupit kde kdo, na tom by nic nebylo, ale nalhávat si u každého flirtu nějaké iluze, někoho káznit, prosit, manévrovat, či dokonce roky vyčkávat? Cože? Když je to ono, jde to úplně samo. Nepodceňovat muže! Spousta je jich děsně fajn a pro svoji srdcovou dámu by se rozkrájeli. No ale samozřejmě dramatická masochistka, která si ráda sama nad sebou popláče, nezná svoji cenu, ta si to musí odžít jinak a dobře jí tak. Ale zase na stranu druhou, může být předlohou pro postavy v mizerných knihách nebo filmech. Což je taky cesta. :) () (méně) (více)

bourec 

všechny recenze uživatele

Film plnej pravdy. Sice to není nic, co bych chtěl vidět znovu, protože je to film bez jen sebemenší špetky funkčního humoru, ale jako drama to zcela jistě funguje slušně. Ve filmu vedou postavy Táni a Ondřeje, což je prototyp manželů, který by neměli mít dítě, a vlastně ani sami sebe. Ale film je úplný panoptikum. Na jedno podívání ok. 60%. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (13)

  • „Scénář mě zaujal životem, který se každou větou odehrává. Moje postava je Linda, jejím povoláním je služba mužům, které ji zprostředkovává její partner Marek neboli Marek Taclík. Ano, je to prostitutka, ovšem na vyšší úrovni a postupem času zjišťuje, že současná práce a současný způsob života už nejsou tím, čím byly,“ přiblížila svoji postavu Jana Plodková. (SONY_)
  • Ve scéně ve třídě je vidět, namísto obrazu prezidenta, obrázek Krále Jelimána z Madagaskar (2005). (dobrota128)
  • Natáčelo se od srpna do začátku října 2019 v Praze a okolí, na jeden týden se štáb pak přesunul do Bangkoku. [Zdroj: iDnes.cz] (rakovnik)

Reklama

Reklama