Režie:
Susanne BierScénář:
Eric HeissererKamera:
Salvatore TotinoHrají:
Sandra Bullock, Trevante Rhodes, John Malkovich, Sarah Paulson, Jacki Weaver, Rosa Salazar, Danielle Macdonald, Lil Rel Howery, Tom Hollander (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Pět let potom, co strašlivá, nevídaná síla většinu lidí přiměla k sebevraždě, se jedna z přeživších se dvěma dětmi odhodlává k zoufalému pokusu o útěk do bezpečí. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (763)
Netflix přitápí poslední čtvrt rok pěkně pod kotlem a vydal další solidní žánrovku, která se jeví jako bratříček Quiet Place. Dánská Režisérka Susanne Bier, od které jsem viděl pouze solidní Thriller Lepší Svět je rozhodně slušná režisérka a k tomu si připočtěte perfektní Sandru Bullock, solidního Johna Malkoviche a nový objev Trevante Rhodes, který si zahrál v Predátorovi a 12 Strong. V menší roli je zde i Sarah Paulson. Bird Box je mixem vícero filmů najednou, ale bere si z nich to nejlepší a vzniknul chutný Postapo koktejl, který je řemeslně špičkový, herecky prvotřídní, dějově poutavý a dojde i na pár překvapení. V jistých momentech se daří filmu skvěle budovat napětí ( Auto, Divoká řeka!, finále v lese) a trochu krve se zde také najde, takže si téměř nemohu na nic stěžovat. Solidní. Škoda jen, že tam, kde film končí by mohl klidně začínat. 80% ()
Slušná podívaná, z které člověk občas chytá paranoiu. Jen zamrzí, že si Susanne Bier vybrala k rozvedení zrovna tu méně zajímavou část příběhu, kde se budují charaktery, ale ty dva nejzásadnější se dostanou ke slovu až moc pozdě. Proto pak závěrečná dvacetiminutovka po emocionální stránce úplně nefunguje. ()
[69%] BIRD BOX je takovým tím typem postapo filmů, které mám rád. Je to takový mix všeho možného, že to třeba připomene Tiché místo, TWD apod. Jasná kvalita tu je, zajímavý nápad, který byl v tomto snímku přiměřeně pojat a ve finále se bude trochu více rozvíjet, ale ne až do úplného vysvětlení celé zkázy lidstva, což mi nevadilo. Sebevraždící scénky byly přiměřeně a reálně krvavé. Co mi zde chybělo, tak trochu hlubší atmosféru a především nějaký ten větší náboj/tempo. Tohle má dvě hodiny délku a já myslel, že je to ještě delší. Prostě nějak se nepodařilo sladit tempo filmu s větším napětím a zaujetím co se týče postav. Jinak to kritizovat moc nemůžu. Určitě mě to bavilo. Ne tak, abych to musel nutně vidět opakovaně, jen tu prostě něco chybělo. Sandra Bullock to herecky zvládla výborně. Sakra, i vypadala o 10 až 15 let méně, než jí zde bylo. Ostatní herci už u mě tak výrazní nebyly, včetně Johna Malkoviche, kterého jsem zde sice rád viděl, ale moc mě zde neuchvátil. Film je tvořen 2 časovými liniemi. Minulost jak celá apokalypsa začala a přítomnost na člunu. Líbila se mi spíš ta minulost, ale ve finále i ta budoucí linie měla co do sebe, včetně zajímavého závěru, který mě teda moc nepřekvapil. Takže jo, dobrý film to určitě je, jen se to dost táhlo. A určitě bych to neudělal tak, abych to zkrátil o půl hodiny, jen to chtělo prostě jinak udělat, ale dost o tom. Kéž by vzniklo pokračování, docela bych to bral. ()
Byly doby, kdy jsem měl tyhle popcornové high concept horory, které táhne snadno pochopitený gimmick, rád. Dokonce jsem byl zklamaný, když se žádný ve filmu neobjevil. Nevím, jestli se změnily filmy, nebo já, ale dneska to vidím spíš jako riziko. Bird Box je krásná ukázka proč. V tom filmu se není čeho bát, vůbec není točený stylem, který by měl budovat děs nebo napětí, jde být jen zvědavý, jak se ten gimmick využije (a ne že by to tady bylo rozpracováno zvlášť dobře. Na co slepota, když může hrdinka v potřebných chvílích se zavázanýma očima bez problému běhat po lese?) Prostě je to jen sranda, která pořádně neprozkoumává žádné možnosti média, jenom naplňuje ústřední nápad. Časové skoky jsou naprosto samoúčelné a vyprávění spíš škodí, místo rozvádění motivů jsou vhazovány nové postavy vždycky, když už to začíná být nuda. Bird Box je přesně ten typ filmu, po kterém teenageři běhají po ulici s šátkem přes hlavu a Netflix musí vydávat prohlášení, ať to nedělají. Dobrá záminka pro fanfic a creepypasty, ale nevím, jak z toho jde nevyrůst. Protože jde přece jenom o film, který v každém okamžiku vypadá přesně tak, jak si ho představujete, když slyšíte námět. Chápu, že tenhle typ zábavy je třeba pro mnohé příjemný a uklidňující, ale mně to přijde zvlášť u hororů jako velká chyba. ()
Jedna z nejlepších režií Susanne Bier, která ustála nebezpečí filmu, v němž určitě dřímá kus hypersenzitivního kýče. Jenže, lidi, Sandra je skvělá a Trevante Rhodes zase ukazuje, že jeho zvláštní křehkost je stejně ohromující jako jeho muskulatura. Scenárista Erik Heisserer je snaživec a hodlá se specializovat na female alien encounters... což o to, struktura dvou střídavých rovin vyprávění funguje moc dobře, Bird Box má fajn rytmus a nevleče se, navíc se vyhne absurdní gradaci, jež poškodila podobně laděné Tiché místo. Trochu zamrzí, že samotná pointa vyzní malinko do ztracena a hlavní postava přes snahu problematizovat její vztah k nechtěnému mateřství nikdy tak úplně nejde do hloubky. Ale brblání stranou, velmi solidní žánrová práce na všech postech, i proto, že tvůrci nakonec sebrali odvahu a zlo vůbec neukážou. Kéž by si z nich vzali příklad hollywoodští kolegové. Jeden z nejlepších Netflix originals a důstojný reparát za ultimátní zlo v podobě Shyamalanova Stalo se. ()
Galerie (20)
Zajímavosti (15)
- Celosvětová premiéra proběhla 12. listopadu 2018 na filmovém festivalu Amerického filmového institutu. (Varan)
- Film vidělo za první týden na Netflixu přes 45 milionů lidí, což z něj tehdy udělalo rekordně nejsledovanější film této společnosti. (hansel97)
- Sandra Bullock (Malorie) uvedla, že měla zakryté oči páskou zhruba polovinu všech natáčecích dnů. (MeanWhile)
Reklama