Režie:
Susanne BierScénář:
Eric HeissererKamera:
Salvatore TotinoHrají:
Sandra Bullock, Trevante Rhodes, John Malkovich, Sarah Paulson, Jacki Weaver, Rosa Salazar, Danielle Macdonald, Lil Rel Howery, Tom Hollander (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Pět let potom, co strašlivá, nevídaná síla většinu lidí přiměla k sebevraždě, se jedna z přeživších se dvěma dětmi odhodlává k zoufalému pokusu o útěk do bezpečí. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (762)
Když mi Alík řekl, že se spolu podíváme na Bird box, což má být něco jako Tiché místo, akorát tentokrát se místo držení huby, zavíraj oči, mocně jsem protestovala, že jedna píčovina mi stačila a koukat nebudu ani za zlatý prase. Když mě po půlhodinové epické bitvě, kdy mé kung fu podlehlo jeho fyzické síle, připoutal k židli a zapnul film, alespoň jsem šťavnatě nadávala, dokud mi páskou nepřelepil hubu. Pak jsem byla nucená sledovat jak Sandra Bulldog s páskou přes oči bude určitě narážet do zdí, stromů a neustále padat na prdel v nelogický píčovině, aby si nad tím pak všichni v kruhu honili čuráky, jaký to bylo veledílo. Jenže ouha !! I já mám občas odhad na hovno a jelikož jsem měla víčka přilepený k čelu a musela tak opravdu koukat, zjistila jsem, že Bird box má všechno, co Tichý místo nemělo. Takže prima hereckej amsábl, atmošku, napětí, celkem i logiku v rámci možností a pecka příběh. Když skončil film a já byla odpoutána od židle, tak jsem musela uznat, že se Alík trefil a přešla mě i touha, zardousit ho ve spánku a místo toho jsem mu namasírovala záda. Holt prima překvápko dělá s rákoskou divy. A ten Trevante mě celkem baví, v Predátorovi byl jasně nejlepší postava a tady Bulldog a Malkovichovi zdatně kundoval. Takže neváhejte a mrkejte, pyči !! ()
Slušná podívaná, z které člověk občas chytá paranoiu. Jen zamrzí, že si Susanne Bier vybrala k rozvedení zrovna tu méně zajímavou část příběhu, kde se budují charaktery, ale ty dva nejzásadnější se dostanou ke slovu až moc pozdě. Proto pak závěrečná dvacetiminutovka po emocionální stránce úplně nefunguje. ()
Dokážete přijmout snímek, ve kterém se dá auto řídit v podstatě jen s pomocí navigace a člun po vodě dokonce i bez ní, to vše poslepu? Umíte se smířit s tím, že na vyvstanuvší otázky nedostanete žádné uspokojivé odpovědi? Líbilo se vám třeba tematicky podobné Tiché místo? Pak se na film podívejte, v opačném případě se mu raději vyhněte velkým obloukem. Ovšem to by byla škoda. I přes nějaké ty kaňky jako nezodpovězené otázky, hraniční scény při orientaci v prostoru, „roztomilé“ dětičky (zvlášť holčička mě strašným způsobem lezla na nervy) a poněkud zvláštní „inkubační dobu“ (chování obětí po „infikování“ mělo i různé odezvy). Poutavost příběhu mě totiž až překvapila, spousta napětí, opravdu parádní atmosféra, tajemno…bavil jsem se a děj hltal. Navíc, o Bullock se film může naplno opřít, je výborná (zdatně sekundují i Malkovich a Hollander). Ale jestliže jsem se po celou dobu podivoval jménu režisérky (Bier mám spojenou s úplně jiným typem snímků), konec už nesl její typický rukopis. Podtrženo sečteno, dávám slušné 4*. ()
Vidím zlo, slyším zlo, příště ho možná ochutnám. Po dle mého názoru vynikajícím Tichém místě, kde byl v centru dění sluch, přichází Bird Box, v němž je zakázáno se podívat. Kdo to udělá, zaplatí životem. Lidská populace to má holt zase nahnuté. Jakási síla nutí lidi skákat pod kola projíždějících kamionů nebo vyskakovat z výškových budov. Sandra Bullock (ostatně jako Emily Blunt v Tichém místě) je navíc těhotná, o což úplně nestála, přichází o milovanou sestru a musí se popasovat se situací, která jí velké šance na přežití nedává. Ocitáme se ve dvou časových rovinách, které od sebe dělí několik let: v jedné je právě v očekávání a ocitá se v úkrytu s neznámými lidmi, kteří budou v odhadnutelném sledu umírat, ve druhé pak musí s dvěma malými děti a zavázanýma očima zdolat nevyzpytatelnou řeku, aby našla možná poslední naději lidstva. Dánská režisérka nesmírně silných severských dramat Susanne Bier umí. Znovu předkládá v pasti lapené postavy vhozené před složité volby. S nefalšovanými emocemi, jak tomu bylo až na výjimky dřív, je to už ovšem horší. Neříkám, že osud Bullock nás nezajímá a že její kroky nejsou zajímavé, ovšem celé to úplně nedýchá, nestrhne. Občas sice diváka zamrazí v zádech, ale s přibývajícími minutami nemá postupné odkrývání tajemství patřičný náboj. Efekt neviditelného nepřítele má své kouzlo, ale v druhé polovině mi už jednoduše chyběly odpovědi, proč se to celé děje. Sandra, Tom Hollander nebo John Malkovich jsou velmi dobří, pár nápadů je rovněž velice slušných, ale našlo by se i několik nelogických rozhodnutí a v nabobtnalé stopáži bych mohl i něco postrádat. Tempo je prostě v druhé polovině slabší. Čtyři hvězdy nakonec dám, ale ve zmiňovaném Tichém místě tvůrci odvedli se stavbou atmosféry mnohem lepší práci, navíc nechybělo několik odvážných a šťavnatých momentů, které mi tady jednoduše chyběly. ()
„ZA ŽÁDNÝCH OKOLNOSTÍ SI NESMÍTE SUNDAT PÁSKU Z OČÍ...“ /// A najednou začalo všem lidem (nejen v Rusku, ale všude... ano, i v USA!) mrdat v palici... Zajímavě poskládaný (jakože se střídá současnost s minulostí) a přestože nápadů na „konec světa“ bylo hafo, tak tady trochu inovovali ten z Tichýho místa. Vznikl z toho tak další level boje o přežití. Díky většímu počtu lidí tu máme prostor pro dramata (takže trochu Walking Dead) a ve výsledku jde o podobně zajímavou záležitost jako byl Annihilation. Jen víc lidskou... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2014 napsal Josh Malerman, neznám. 2.) Nevím, jestli mám začít trénovat běh lesem s parchantama v podpaždí. 3.) Thx za titule ,,misiksik a Parzival“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()
Galerie (20)
Zajímavosti (15)
- Režisérka Susanne Bier řekla, že natočili scénu, ve které je potvora vidět a podle Sandry Bullock (Malorie) měla vypadat jako „dlouhé tlusté dítě.“ Proč zrovna takhle? Monstra totiž zabíjejí tak, že se před jejich oběťmi objeví to, co je nejvíc děsí. A vzhledem k tomu, že hlavní hrdinka je těhotná, měla její největší obava vypadat právě takhle. (Duoscop)
- Písnička, která hraje na začátku filmu, je „Coming Down“ od Dum Dum Girls. Ve 73. minutě pak hraje „I Say A Little Prayer“ od Dionne Warwick. (Duoscop)
- Sandra Bullock (Malorie) se učila veslovat až při natáčení filmu. (skoda)
Reklama